Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Podpisaliśmy umowy na zaprojektowanie i budowę ostatnich dwóch odcinków autostrady A2 pomiędzy Siedlcami a Białą Podlaską. Chodzi o prawie 19-kilometrowy fragment pomiędzy węzłem Siedlce Zachód a rejonem miejscowości Malinowiec oraz 12,5-kilometrowy fragment od węzła Łukowisko do rejonu miejscowości Swory.
Nasze działania i współpraca z Głównym Inspektorem Transportu Drogowego przyniosły kolejny skutek. W styczniu br. uruchomiony został odcinkowy pomiar prędkości na większej części budowanej autostrady A1 pomiędzy Tuszynem i Częstochową. W listopadzie br. podobny system zacznie działać na przechodzącej przez Warszawę drodze ekspresowej S8, za którą odpowiada GDDKiA. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym GITD podpisało umowę na dostawę i montaż urządzeń OPP.
Rada Ministrów przyjęła uchwałę w sprawie ustanowienia programu wieloletniego pod nazwą „Program Budowy 100 Obwodnic na lata 2020-2030”, przedłożoną przez ministra infrastruktury.
Choć kierowcy chcieliby, aby działo się to zdecydowanie szybciej, to od pierwszego pomysłu do oddania drogi do ruchu musi minąć co najmniej 8-10 lat. Jest to czas wypełniony intensywną pracą związaną z przygotowaniem inwestycji, ogłaszaniem postępowań przetargowych, uzyskiwaniem niezbędnych pozwoleń, czy w końcu z samą budową. Tak skomplikowane przedsięwzięcia wymagają efektywnej współpracy wielu instytucji, specjalistycznej wiedzy inżynierskiej i ogromnych nakładów finansowych. Pozyskanie niezbędnych środków jest bowiem kluczowe w procesie realizacji danej inwestycji drogowej. Początek sezonu budowlanego to dobry moment, aby przypomnieć jak ten cykl realizacji dokładnie przebiega.
Publikujemy dane dotyczące średniego dobowego ruchu za okres od 5 do 11 kwietnia br. i porównujemy je z wcześniejszym tygodniem oraz z latami 2020 i 2019. Porównując tydzień do tygodnia dane z tego roku, ruch osobowy zanotował wzrost o 7 proc., natomiast ruch ciężki zanotował spadek o 4 proc. Porównując dane do tego samego okresu w ubiegłym roku, w obu przypadkach odnotowaliśmy wzrosty - dla ruchu pojazdów osobowych o 84 proc., dla ciężarowych o 31 proc. Tak duży wzrost ma bezpośredni związek z obostrzeniami, jakie obowiązały w roku ubiegłym w tamtym okresie.
Rozpoczęły się przygotowania do budowy obwodnicy Kolbuszowej w ciągu drogi krajowej nr 9. Dzisiaj podpisana została umowa na opracowanie dokumentacji projektowej dla tej inwestycji. W sumie na Podkarpaciu, w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic, powstanie osiem nowych obwodnic.
Maszyna TBM, która drąży tunel w Świnoujściu, osiągnęła już zakładane tempo drążenia wynoszące około 10 metrów na dobę. W pierwszych rozruchowych dniach tempo drążenia wynosiło 1,5-3 metry na dobę. Łącznie do tej pory zostało wdrążonych 130 metrów tunelu, czyli cała maszyna TBM jest już w wydrążonym tunelu. Za około 320 metrów maszynę czeka przystanek. Przed wejściem pod cieśninę Świna zostaną przeprowadzone prace serwisowe tarczy. Całkowita długość drążonego tunelu wyniesie 1,44 km, a samo drążenie ma zakończyć się jesienią tego roku. Kolejny rok potrwają dalsze prace związane z wyposażeniem tunelu. Zakończenie inwestycji przewidziane jest na wrzesień przyszłego roku.
Przed kilkoma dniami, w czasie drążenia tunelu TS-26, w rejonie Starych Bogaczowic, w odległości ok. 300 metrów, w jednej z naw natrafiono na niezidentyfikowane wyrobisko górnicze (sztolnię), o przebiegu północny wschód – południowy zachód. Kierunek przebiegu sztolni, w stosunku do kierunku drążenia tunelu jest zbliżony do prostopadłego.
Za nami ważny dla inwestycji drogowych rok 2020 oraz intensywny pierwszy kwartał tego roku. Plany na 2021 rok są bardzo ambitne, ale ich sprawna realizacja wymaga dobrej współpracy wszystkich zaangażowanych stron oraz stałej wymiany opinii i doświadczeń. Nie tylko pomiędzy GDDKiA i wykonawcami.