viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2012

Trasa ekspresowa Puławska-Lotnisko-Marynarska to dodatkowe połączenie południowych dzielnic Warszawy i dojazd do lotniska

17-08-2012
Ponad dwie trzecie robót zostało wykonanych na budowie trasy ekspresowej S2/S79 Puławska-Lotnisko-Marynarska. Wykonawca zrealizował większość obiektów mostowych. Do wykonania pozostały 3 obiekty. Trwają końcowe prace przy budowie nasypów oraz układanie konstrukcji nawierzchni. Powstają ekrany akustyczne, bariery energochłonne, trwają roboty wykończeniowe.

Trasa S2/S79 Puławska-Lotnisko-Marynarska to dwa odcinki 6 pasowej (2 jezdnie po 3 pasy ruchu) drogi ekspresowej: S79 od węzła „Lotnisko” do węzła „Marynarska” oraz S2 od węzła „Lotnisko” do węzła „Puławska”. W ramach budowy blisko 9 km trasy powstają: 4 węzły drogowe: „Lotnisko”, „Puławska” , „Marynarska” i „MPL Okęcie” i szereg obiektów inżynierskich: mosty, tunele drogowe i kolejowe, wiadukty (w ciągu drogi głównej, w ciągu łącznic, nad i pod trasą).

 

Inwestycja obejmuje też budowę i przebudowę istniejących ulic, dróg poprzecznych, dróg dojazdowych, łącznic w węzłach, kładki i przejścia podziemnego dla pieszych, systemu odwodnienia i oświetlenia drogi a także przebudowę urządzeń infrastruktury podziemnej, sieci trakcyjnych tramwajowych i kolejowych, wykonanie oznakowania i instalacji urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (w tym systemów sygnalizacji świetlnej, znaków poziomych i pionowych oraz barier ochronnych).

 

Ponadto powstają urządzenia związane z ochroną środowiska, takie jak ekrany akustyczne, obustronne pasy zieleni, urządzenia podczyszczające wody deszczowe spływające z jezdni (rowy trawiaste, zbiorniki i separatory), bezkolizyjne przejścia dla zwierząt. Budowa 2 węzłów Marynarska i Puławska wynika m.in. z porozumienia pomiędzy GDDKiA Oddział w Warszawie a Zarządem Dróg Miejskich. Realizowany przez GDDKiA węzeł Marynarska umożliwi Miastu Stołecznemu Warszawa dołączenie się z inwestycją polegającą na budowie trasy N-S. Mimo, że Miasto nie rozpoczęło jeszcze swojej inwestycji, GDDKiA musiała budować węzeł w układzie docelowym, by nie doprowadzić do niegospodarnego zarządzania publicznymi środkami. Gdyby bowiem zdecydowano się na realizację węzła w kilku etapach wiązałoby się to z koniecznością częściowej rozbiórki niektórych rozwiązań, jak np. łącznicy prowadzącej ruch z ul. Marynarskiej w kierunku ul. Hynka czy wiaduktu w ciągu ul. Marynarskiej.

 

Opracowana ekspertyza dla starego wiaduktu środkowego w ciągu ul. Marynarskiej wykazała, iż nie spełniał on warunku nośności dla tej klasy drogi. Ze względu na specyficzną konstrukcję obiektu, nie było możliwości dostosowania jego klasy do poziomu B – czyli wyższe klasy obciążeniowej . Remont wykonany 13 lat temu przez ZDM polegał jedynie na wykonaniu nakładki na istniejącej płycie, umożliwiającej ułożenie nawierzchni i miał zapobiec dalszej degradacji obiektu. Co więcej, wiadukt był budowany w latach siedemdziesiątych, kiedy obowiązywały inne mniej restrykcyjne normy i przepisy. Kolejny remont obiektu byłby nieracjonalny, gdyż nie ma technicznej możliwości podniesienia jego klasy do wyższego poziomu.

 

Ponadto geometria węzła narzuciła wydłużenie starego obiektu o kilkadziesiąt metrów tak, by przeprowadził ruch nad linią kolejową Warszawa-Radom i trasą S-79. Takie rozwiązanie nie było możliwe, ponieważ dotychczasowy wiadukt był za krótki. W ramach inwestycji realizowanej przez GDDKiA na terenie Służewca powstanie kładka dla pieszych, która umożliwi bezkolizyjne dotarcie pieszych z przystanku komunikacji miejskiej w kierunku ul. Wołoskiej, na przystanek na trasie NS w kierunku Lotniska im. Chopina, bez konieczności schodzenia na poziom „0”.

 

Na zlecenie GDDKiA budowany jest też bezkolizyjny węzeł Puławska. Przebieg trasy głównej ulicy Puławskiej zaplanowano w poziomie -1, przejazdem tunelem drogowym. Takie założenie wymusiło wykonanie na obecnym etapie tylko tych elementów tunelu, które były niezbędne dla realizacji robót zwianych z wiaduktem WA29 ( podpora w pasie dzielącym jezdnie ul. Puławskiej ). W przyszłości będzie możliwa budowa tunelu wraz z przebudową ul. Puławskiej.

 

Etapowanie robót ma na celu między innymi ograniczenie do minimum zakłóceń w ruchu pojazdów przemieszczających się ul. Puławską a docelowo także trasą S2. Realizacja wszystkich prac rozpoczęła się we wrześniu 2009r. Obecnie GDDKiA negocjuje warunki aneksu z Wykonawcą. Zgodnie z warunkami kontraktu, Inżynier nadzorujący budowę określi termin zakończenia robót (wynikający z przyczyn niezależnych od Wykonawcy) na grudzień 2012r. Jeżeli do tego czasu nie dojdzie do zawarcia aneksu, GDDKiA będzie uprawniona do naliczania kar Wykonawcy.