Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Pełna ochrona środowiska zapewniona
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Kielcach podczas procedury przygotowania inwestycji spełniła wszystkie ustawowe wymogi związane z warunkami technicznymi i z ochroną środowiska. Opracowane zostały dwa raporty o oddziaływaniu inwestycji na środowisko uwzględniające wszystkie zaistniałe w danych okresach aspekty ochrony środowiska. W obu dokumentach rzetelnie został oceniony wpływ przedsięwzięcia na środowisko. Zostały przeprowadzone dwie procedury ocen oddziaływania na środowisko. W wyniku pierwszej została wydana decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach. Natomiast ponowna ocena oddziaływania na środowisko została przeprowadzona na etapie wydawania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej. W raporcie do ponownej oceny oddziaływania na środowisko uwzględniono oddziaływanie inwestycji na zgłoszony do Komisji Europejskiej w listopadzie 2009 nowy obszar Natura 2000 – Lasy Skarżyskie.
Wynikiem analizy oddziaływania inwestycji na środowisko jest zaplanowanie na około 7-kilometrowym odcinku drogi siedmiu przejść dla zwierząt - w tym 6 dla zwierząt małych i 1 przejścia wzdłuż rzeki Oleśnicy dla zwierząt średnich, a także działań minimalizujących oddziaływanie inwestycji na przedmioty ochrony w pobliskim obszarze Natura 2000 (motyle). Ponadto na bazie raportu oddziaływania na środowisko sporządzonego dla sąsiedniego odcinka S7 od granicy województwa świętokrzyskiego z mazowieckim do Radomia i wnikliwej analizy szlaków migracji zwierząt przewidziano aż 4 przejścia dla zwierząt dużych. Dwa z nich już na 2-kilometrowym fragmencie bezpośrednio przyległym od granicy województwa świętokrzyskiego z mazowieckim.
Sąd zbada sprawę raz jeszcze
Mimo to Stowarzyszenie Pracownia na Rzecz Wszystkich Istot złożyło skargi do NSA na wyroki Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego utrzymujące decyzję środowiskową i decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji. Naczelny Sąd Administracyjny w ustnym uzasadnieniu wyroku skoncentrował się na kwestii formalnej dotyczącej tego czy organ pierwszej instancji wydający decyzję środowiskową (decyzja Wydziału Środowiska UW z dnia 30 października 2008) powinien już uwzględnić wpływ inwestycji na obszar dopiero zaproponowany w 2009 do wpisania na listę Natura 2000, a znajdujący się w odległości około 1 km od planowanej inwestycji. W kontekście opracowanej w oparciu o obowiązujące przepisy dokumentacji oraz kwestii rozpatrywanych przez Sąd, prezentowane stanowisko Stowarzyszenia dotyczące ekonomicznych i społecznych aspektów budowy węzła Skarżysko-Północ należy uznać za bezzasadne.
Tę drogę trzeba wybudować, żeby nie ginęli ludzie!
Biorąc pod uwagę powyższe fakty, należy podkreślić, że działania Stowarzyszenia mogą przyczynić się do zablokowania ważnej z punktu widzenia bezpieczeństwa ruchu drogowego, bezpieczeństwa mieszkańców Skarżyska i ochrony środowiska inwestycji. Należy przy tym pamiętać, że częścią środowiska jest także człowiek, a celem inwestycji jest także podniesienie poziomu i jakości życia mieszkańców Skarżyska-Kamiennej. Nowoczesna droga ekspresowa oznacza uwolnienie miasta od ciężkiego ruchu tranzytowego , zmniejszenie poziomu hałasu i emisji spalin. Dla podróżujących tranzytem trasa oznacza większy komfort jazdy i mniejsze zużycie spalin.
W latach 2010-2012 na odcinku granica województwa Skarżysko doszło do 22 wypadków, dwie osoby zginęły, a 35 zostało rannych, w tym 6 ciężko. Ponadto w ciągu wspomnianych trzech lat doszło do 89 kolizji, w tym 2 z udziałem zwierząt.
Generalny pomiar ruchu przeprowadzony w roku 2010 wykazał, że średnie natężenie ruchu przekroczyło tam 19 tysięcy pojazdów na dobę i gwałtownie wzrasta. W stosunku do poprzedniego pomiaru w 2005 roku wzrosło o ponad 30 procent.