viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2014

Cel: bezpieczniejsze drogi

26-06-2014

Działania GDDKiA O/Warszawa wpisują się w przyjętą przez Mazowiecką Radę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego Strategię Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego na lata 2014 – 2020.

Dzięki działaniom GDDKiA mającym na celu podniesienie poziomu bezpieczeństwa na drogach krajowych, na mazowieckiej sieci dróg krajowych zginęło w ubiegłym roku o ok. 3,5 proc. osób mniej niż w roku 2012.

GDDKiA planuje kontynuację działań mających na celu dalsze zmniejszenie liczby wypadków i ich ofiar na zarządzanej przez siebie sieci. Dbając o bezpieczeństwo użytkowników dróg oprócz realizacji inwestycji takich jak przebudowy istniejących dróg i budowa nowych odcinków autostrad i tras ekspresowych, prowadzimy szereg innych działań podnoszących stan bezpieczeństwa na drogach krajowych.

Na 2014 rok na działania związane z drogami mającymi wpływ na poprawę bezpieczeństwa na istniejącej sieci dróg, wykonywanych w obszarze Bieżącego Utrzymania Dróg, mazowiecki Oddział GDDKiA zarezerwował ok. 200 mln zł.

Inwestycje

Ważnym elementem realizacji nowej inwestycji wpływającym na bezpieczeństwo użytkowników dróg jest przeprowadzany na poszczególnych jej etapach – od przygotowania, przez jej realizację, aż po oddanie nowej drogi kierowcom - 4 stopniowy audyt BRD.

Każda z nowo budowanych dróg posiada również rezerwę na budowę trzeciego pasa ruchu, o ile realizowana droga jest trasą dwujezdniową z dwoma pasami ruchu w obu kierunkach. Pracownicy GDDKIA wraz z Policją regularnie przeprowadzają ocenę BRD istniejącej sieci drogowej poprzez objazd wszystkich dróg krajowych, by skontrolować stan oznakowania, urządzeń BRD czy działanie sygnalizacji świetlnych.

Jesteśmy również otwarci na wnioski innych służb i uwzględniamy je w naszych działaniach mających na celu poprawę bezpieczeństwa na sieci mazowieckich dróg krajowych.

Programy Redukcji Wypadków i Liczby Ofiar

W ramach realizacji Programu Redukcji Liczby Ofiar Śmiertelnych (PRLOŚ), GDDKiA prowadzi analizy statystyk wypadków drogowych na podstawie których wybierane są odcinki dróg o najwyższym stopniu wypadkowości przeznaczone do przebudowy lub do modernizacji w nadchodzącym roku kalendarzowym. Na ten rok, mazowiecki Oddział GDDKiA zarezerwował na realizację PRLOŚ 233 tyś. zł., m.in. na działania mające podnieść bezpieczeństwo na drodze krajowej nr 60 na odcinku między Ciechanowem i Makowem Mazowieckim, poprzez wykonanie 6 doświetleń przejść dla pieszych czy ich oznakowanie poziome o lepszych parametrach odblaskowości i odporności na ścieranie.

Program Redukcji Wypadków Drogowych przewiduje m.in. zaraz po uzyskaniu informacji o zdarzeniu drogowym, przeprowadzenie wewnętrznego audytu miejsca, w którym doszło do wypadku i na tej podstawie podjęcie działań doraźnych (jeszcze w tym samym roku kalendarzowym), przejściowych i docelowych. Jeżeli dla poprawy bezpieczeństwa konieczna jest przebudowa lub budowa nowej infrastruktury drogowej prace realizowane będą w przyszłych latach. W tym roku na doraźne działania mające na celu zapewnienie bezpieczeństwa Oddział zarezerwował ok. 20 mln zł.

Utrzymanie dróg

Utrzymanie dróg – obejmujące zarówno całoroczne utrzymanie tras czy remonty nawierzchni jest jednym z kluczowych elementów wpływających na poprawę bezpieczeństwa na sieci ok. 2,6 tys. km dróg na terenie Mazowsza.

W latach 2008 – 2013 mazowiecki Oddział GDDKiA na remont ok. 750 km dróg wydał ponad 700 mln zł. Dzięki tym działaniom odsetek dróg krajowych określanych jako „w stanie dobrym” wzrósł z 52,7 proc. w roku 2008 do 69,8 proc. na koniec roku 2013. Zaplanowane na ten rok remonty obejmują ok. 128 km dróg za ok. 108 mln zł. O kolejności remontów decyduje nie tylko stan nawierzchni drogi, ale i liczba wypadków jakie miały na niej miejsce. Stan mazowieckich dróg oceniany jest podczas corocznych objazdów całej sieci przy pomocy urządzeń służących do diagnostyki, rejestrujących m.in. koleiny, spękania czy przyczepność drogi przekładającą się na długość drogi hamowania.

W ramach bieżącego utrzymania została także przewidziana budowa chodników i ścieżek rowerowych, montaż progów zwalniających, ustawienie znaków ostrzegawczych, zastąpienie znaków pasywnych znakami aktywnymi czy odnowa oznakowania poziomego i pionowego w tym również eksperymentalne ( np. wymalowane znaki kierunkowe na pasie jezdni). System Utrzymaj Standard wdrażany na kolejnych drogach pozwala zarządcy sieci skupić się na kontroli standardu jaki wykonawca musi zgodnie z umową utrzymać by zapewnić jej bezpieczne użytkowanie. GDDKiA sukcesywnie podnosi poziom bezpieczeństwa również poprzez szkolenia pracowników służby liniowej oraz uczestniczenie w ćwiczeniach służb ratowniczych organizowanych na mazowieckich drogach – m.in. ze Strażą Pożarną i Policją. Rewolucje w zarządzaniu siecią dróg przyniesie wprowadzenie Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem ITS. Obecnie znajduję się on w fazie opracowania architektury funkcjonalnej (projektowej). Pozwoli on na zarządzanie ruchem, tak by możliwe było zwiększenie przepustowości sieci oraz, dzięki systemowi znaków zmiennej treści, będzie umożliwiał ostrzeganie użytkowników dróg m.in. o wypadkach, utrudnieniach na drodze czy wprowadzanych objazdach