Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
W związku z licznymi pytaniami dotyczącymi drogi ekspresowej S5, rozpoczynamy cykliczne przekazywanie informacji, dotyczących poszczególnych prac związanych z tą ważną dla naszego regionu inwestycją. Krok po kroku przedstawiamy etapy przygotowania i realizacji przedsięwzięcia, które skomunikuje zachodnią część województwa z autostradami A1 oraz A2.
Etap Środowiskowy
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy jako inwestor posiada już ostateczną decyzję środowiskową dla tej inwestycji oraz koncepcję programową, czyli ustalony przebieg drogi ekspresowej w naszym województwie wraz z określeniem węzłów. W koncepcji zaznaczony został również przebieg dróg serwisowych, ustalona została lokalizacja przejazdów gospodarczych, obiektów inżynierskich i Miejsc Obsługi Podróżnych. Plany powstały na płaszczyźnie szeroko prowadzonych konsultacji społecznych z mieszkańcami i władzami samorządowymi oraz na podstawie analiz inwestycji pod względem ekonomicznym, technicznym i środowiskowym
Dalsze uszczegółowienie rozwiązań technicznych zawartych w koncepcji, nastąpi na etapie prac nad projektem budowlanym. Prace te zostaną jednak przeprowadzone dopiero przez Wykonawców wyłonionych w prowadzonym obecnie postepowaniu przetargowym.
Projektuj i buduj
23 września 2014 r. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Bydgoszczy ogłosiła postępowanie przetargowe na wyłonienie Wykonawców na budowę i projektowanie odcinków drogi ekspresowej S5: Nowe Marzy – Dworzysko ( 23,3 km ); Dworzysko – Aleksandrowo ( 22,4 ) oraz Jaroszewo – gr. województwa ( 25,1 km )
1 października 2014 roku zostało ogłoszone postepowanie przetargowe na pozostałe odcinki: Aleksandrowo – Tryszczyn ( 14,7 km ); Tryszczyn – Białe Błota ( 13,5 km ); Białe Błota – Szubin ( 9,7 km ); Szubin – Jaroszewo ( 19,3 km ).
Tym samym prowadzone są postępowania przetargowe na wyłonienie Wykonawcy projektu i budowy całej prawie 130 km drogi ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko- pomorskiego.
Postępowanie w trybie przetargu ograniczonego oznacza, że w pierwszym etapie będą składane wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu. Do drugiego etapu zaproszeni zostaną wykonawcy, których wiedza i doświadczenie, potencjał kadrowy oraz zdolność ekonomiczna i finansowa będzie spełniała warunki określone w treści ogłoszenia o zamówieniu.
Po przetargu projektowanie i wykupy
Po zakończeniu procedury przetargowej, wyłonieni Wykonawcy opracują projekt budowalny, który uszczegółowi dotychczasowe rozwiązania techniczne i pozwoli dokładnie wyznaczyć działki i tereny przewidziane do wykupu. Prace nad projektem zakończą się wydaniem przez Wojewodę Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej.
Gdy decyzja stanie się prawomocna, rzeczoznawcy Urzędu Wojewódzkiego przeprowadzą wycenę poszczególnych nieruchomości wywłaszczonych pod przyszłą drogę ekspresową S5. Po otrzymaniu decyzji odszkodowawczej wydaje przez Wojewodę, Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad przeleje środki na konta bankowe poszczególnych Właścicieli działek i nieruchomości, zgodnie z decyzją. Rozpoczęcie wykupy nieruchomości planowane jest w roku 2017.
Ostatnim etapem będą prace budowlane na przyszłej drodze ekspresowej S5 prowadzone w latach 2017 – 2019 roku.
Poglądowy SCHEMAT przygotowania i realizacji drogi ekspresowej S5 :
Wpisanie inwestycji w plany budowy dróg krajowych
Konsultacje społeczne z mieszkańcami i władzami samorządowymi
Przygotowanie Raportu o oddziaływaniu na środowisko zakończonego wydaniem Decyzji Środowiskowej przez Regionalną Dyrekcję Ochrony Środowiska w Bydgoszcz ( 23.07.2010 )
Przygotowanie koncepcji programowej czyli ogólnego planu przebiegu drogi i rozwiązań technicznych planowanych na przyszłej drodze ( przyjęcie koncepcji przez GDDKiA – maj 2014 )
Wybór Wykonawcy projektu budowalnego i robót - ( obecnie )
Ogłoszenie przetargów – 23 września i 01 październik 2014 r.
( II połowa 2015 roku )
Planowane podpisanie umów z Wykonawcami
( połowa 2016 roku )
Opracowanie Projektu budowalnego czyli uszczegółowionego planu przebiegu drogi i rozwiązań technicznych zawartych w koncepcji. Przeprowadzenie również ponownej analizy w zakresie ochrony środowiska ( w tym ekranów akustycznych).
( II połowa 2016 roku )
Zakończenie prac nad projektem zakończone wydaniem przez Wojewodę, Zezwolenia na Realizację Inwestycji Drogowej
( I połowa 2017 rok )
Procedura wykupu i wywłaszczenia gruntów prowadzona przez Urząd Wojewódzki
( lata 2017 – 2019 )
Budowa drogi ekspresowej S5
( 2019 rok )
Oddanie drogi ekspresowej S5 do ruchu
Droga ekspresowa S5 biegnąca z południa w kierunku północnym spinać będzie cztery wielkie aglomeracje: Wrocław, Poznań, Bydgoszcz oraz Gdańsk, stając się tym samym jedną z głównych dróg o podstawowym charakterze dla gospodarki kraju i dużym znaczeniu dla rozwoju portu w Gdańsku. Budowa drogi ekspresowej S5 na terenie województwa kujawsko-pomorskiego, o długości prawie 130 km, przebiegać będzie od zjazdu z autostrady A1 w Nowych Marzach koło Grudziądza do Mielna na granicy z Wielkopolską.
Inwestycja obejmować będzie m.in.: -
budowę dwóch jezdni drogi ekspresowej ( każda po 2 pasy ruchu )
- budowę węzłów drogowych,
- przebudowę istniejących węzłów (włączenie w nowobudowany układ drogowy),
- budowę obiektów inżynierskich
- przebudowę istniejącej sieci dróg publicznych oraz budowę chodników, ścieżek rowerowych i zatok autobusowych,
- budowę wzdłuż drogi ekspresowej dróg dojazdowych/serwisowych wraz ze zjazdami na przyległe działki,
- budowę urządzeń ochrony środowiska ( ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt )
- budowę i przebudowę oświetlenia drogowego,
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu m.in. barier ochronnych, osłon przeciwolśnieniowych, balustrad,
- budowę Miejsc Obsługi Podróżnych,
- budowę wjazdów, zjazdów i przejazdów awaryjnych,
- budowę i przebudowę urządzeń infrastruktury oraz wykonanie wszelkich robót wynikających z konieczności podłączenia projektowanego odcinka do istniejącego układu komunikacyjnego wraz z jego ewentualną przebudową i zmianą organizacji ruchu wynikającą z przyjętych rozwiązań.