viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2017

Zakończenie inwestycji w Malborku

01-08-2017

Przekazaniem ostatecznego pozwolenia na użytkowanie zakończyła się inwestycja – „Budowa drugiego mostu przez Nogat wraz z dojazdami w Malborku w ciągu dróg krajowych nr 22 i 55”.

W dniu 31.07.2017 r. Grzegorz Stosik, Pomorski Wojewódzki Inspektor Nadzoru Budowlanego w czasie okolicznościowego spotkania przekazał na ręce Karola Markowskiego, Zastępcę Dyrektor Oddziału GDDKiA w Gdańsku decyzję ostatecznego pozwolenia na użytkowanie, która jest podsumowaniem inwestycji i potwierdzeniem zakończenia budowy mostu przez Nogat wraz dojazdami w Malborku w ciągu dróg krajowych nr 22 i 55. W uroczystym zakończeniu budowy w Malborku wzięli udział ponadto Kazimierz Smoliński, Sekretarz Stanu w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa, Dariusz Drelich, Wojewoda Pomorski oraz przedstawiciele samorządów lokalnych.

 

GDDKiAInwestycja rozpoczęła się w kwietniu 2015 r. Oprócz budowy drugiego mostu przez Nogat polegała na rozbudowie układu drogowego do dwóch jezdni oraz przebudowy skrzyżowań na odcinku 1,8 km. Wzdłuż całej inwestycji powstał ciąg pieszo-rowerowy. Na skrzyżowaniach wykonano nowe sygnalizacje świetlne i wdrożono nowoczesny system kompleksowego, adaptacyjnego sterowania ruchem maksymalizujący przepustowość skrzyżowań w oparciu o rzeczywiste dane o ruchu. System obejmuje nie tylko skrzyżowania na przebudowywanym odcinku, ale kilka innych w ciągu drogi krajowej nr 22 (al. Rodła). Przed przebudową „wąski gardłem” w przejeździe przez miasto był most przez Nogat, gdzie był poprowadzony przebieg dwóch dróg krajowych: 22 i 55. Po budowie drugiego mostu i rozbudowie układu drogowego ruch na trasie odbywa się płynnie, co jest szczególnie istotne w sezonie letnim, kiedy malborski zamek przyciąga wielu turystów.

 

W trakcie realizacji inwestycji przeprowadzono dodatkowe ratunkowe badania archeologiczne w rejonie placu Słowiańskiego i alei Rodła, gdzie odkryto m.in. fragmenty murów obronnych miasta i późniejszej zabudowy.

 

Inwestorem była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Koszt inwestycji: 87,2 zł (w tym koszt prac budowlano montażowych: 77,14 mln zł). Projekt został finansowany przez Urząd Miasta w Malborku.

 

Projektant: Mosty Katowice.

Wykonawca prac: Strabag.

Nadzór: ZBM Inwestor Zastępczy .

 

Więcej o inwestycji:

 

Most

Konstrukcja nośna mostu stanowi pięcioprzęsłowy, ciągły ustrój płytowo-belkowy, całkowita długość obiektu pomiędzy dylatacjami wynosi 178,80 m. Szerokość całkowita 16,80 m, szerokość jezdni w linii krawężników 11,50 m.

 

Przebudowane skrzyżowania:

- ul. Tczewska

- zjazd publiczny do stacji paliw

- ul. Wałowa (DK 55), kierunek na Nowy Dwór Gdański

- Pl. Słowiański (DK 55) kierunek na Sztum.

 

W ramach zadania inwestycyjnego powstały ponadto:

- chodniki w obszarze zwartej zabudowy;

- ciąg pieszo-rowerowy wzdłuż całej inwestycji

- drogi serwisowe do obsługi terenów przyległych

- zatoki autobusowe

 

Przebudowano sieci i urządzenia infrastruktury technicznej kolidujące z rozbudowywaną drogą: wodociągi (likwidacja ok. 3,6 km oraz budowa ok. 2,3 km), sieci kanalizacji deszczowej (przebudowa ok. 1,3 km, likwidacja ok. 1,1, km oraz budowa ok. 2,8 km) i sanitarnej, sieci gazowej, sieci telekomunikacyjnej oraz linie energetyczne. Zostały przebudowane i zbudowane przepusty pod drogą, system odwodnienia, w tym kanalizacji deszczowej. Zamontowano oświetlenie drogowe. Na skrzyżowaniach powstały nowe sygnalizacje. Dla ich koordynacji został zainstalowany system sterowania sygnalizacjami ImFlow.