Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Podstawowym założeniem funduszy strukturalnych jest zmniejszanie dysproporcji pomiędzy różnymi regionami Wspólnoty Europejskiej. Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego jest wykorzystywany na tworzenie i urtrzymanie nowych miejsc pracy, a także na inwestycje infrastrukturalne, które przyczyniają się do zwiększenie potencjału gospodarczego i inwestycyjnej atrakcyjności regionów. Programy w ramach EFRR są realizowane poprzez trzy sektorowe programy operacyjne. Drogownictwo finansowane jest przez Sektorowy Program OperacyjnyTransport.
Oto krótki przegląd tych projektów:
Droga nr 68 Kukuryki - Wólka Dobryńska
Droga Krajowa nr 68 obsługuje ciężarowy ruch tranzytowy na odcinku od drogi krajowej nr 2 do terminalu w m. Koroszczyn i do drogowego przejścia granicznego dla ruchu towarowego m. Kukuryki. Jest odgałęzieniem międzynarodowej drogi nr 2, E-30, która obsługuje ruch tranzytowy na kierunku Berlin -Warszawa - Mińsk - Moskwa. Aktualnie pojazdy ciężarowe oczekujące na wjazd do terminalu w m. Koroszczyn blokują istniejący pas ruchu. Ponadto droga ta do czasu realizacji autostrady A-2 wymaga remontu, wzmocnienia oraz dostosowania konstrukcji nawierzchni do obciążeń 115 kN/oś.
Realizacja projektu jest elementem dostosowywania sieci transportowej w Polsce do wymogów UE poprzez poprawę bezpieczeństwa i warunków funkcjonowania transportu drogowego, a ponadto pozwoli na osiągnięcie następujących celów:
Szczegóły dostępne na stronie www.kukuryki.pl
Droga krajowa nr 3 Sulechów - Racula
Obecnie nawierzchnia jezdni jest zniszczona stwierdzono występowanie spękań odbitych, pęknięć siatkowych, pęknięć pojedynczych podłużnych i poprzecznych, łat i wybojów oraz kolein, szczelin na łączeniach podłużnych i poprzecznych. Obecnie ten odcinek drogi nr 3 charakteryzuje się niedostatecznym stanem technicznym (normy SOSN: C – stan niezadowalający) wpływającym niekorzystnie na efektywność i bezpieczeństwo ruchu użytkowników.
Przedmiotem inwestycji jest przebudowa odcinka drogi w celu dostosowania do parametrów drogi ekspresowej na odcinku Sulechów – Racula o długości
Droga krajowa numer 7 Jazowa - Elbląg
Droga Krajowa nr 7 stanowi jedną z najważniejszych arterii komunikacyjnych Polski, łącząc Gdańsk z przejściem granicznym ze Słowacją w m. Chyżne. Łączy m.in. miasta: Gdańsk, Elbląg, Warszawę, Radom, Kielce, Kraków.
Odcinek drogi nr 7 wraz z obiektami inżynieryjnymi charakteryzuje się złym stanem technicznym wpływającym na efektywność i bezpieczeństwo ruchu użytkowników. Prognozy ruchu wskazują na duże zagrożenie utraty przepustowości na odcinku, co stanowić będzie wąskie gardło w systemie transportowym w skali kraju i regionu, uniemożliwiając spójny rozwój mieszkańcom i przedsiębiorstwom.
Przebudowa drogi krajowej nr 7 pozwoli m.in. na osiągnięcie następujących celów:
Szczegóły na stronie www.Jazowa-Elblag.pl
Autostrada A6 na odcinku Klucz - Kijewo
Istniejący odcinek został wykonany w latach 1933-1942. Nawierzchnia z płyt betonowych jest bardzo zużyta, nie dostosowana do przenoszenia wymaganych dla autostrady obciążeń. Około 50% płyt jest spękanych, progi pomiędzy płytami dochodzą do
Projekt zakłada budowę autostrady A6 na odcinku Klucz – Kijewo o długości
Szczególy na stronie: www.iue.pl/a6
Droga krajowa nr 10 - obwodnice m. Kobylanka, Morzyczyn, Zieleniewo
Droga krajowa nr 10 posiada nawierzchnię bitumiczną o szerokości
Planowana inwestycja ma obejmować budowę drogi dwujezdniowej po dwa pasy ruchu w obu kierunkach wraz z węzłem drogowym "Motaniec"; co stanowi kontynuację przekroju poprzecznego na obecnie modernizowanym odcinku DK 10 Szczecin - Kobylanka. Na dalszym odcinku do węzła "Lipnik" zaprojektowano drogę jednojezdniową, która docelowo stanowić będzie jezdnię południową obwodnicy Stargardu Szczecińskiego.
Szczegóły na stronie: www.iue.pl/kmz
Droga krajowa numer 17 - obwodnica m. Hrebenne i remont na odcinku Tomaszów Lubelski - Hrebenne
Projekt zakłada budowa obwodnicy m. Hrebenne długości
Nośność drogi będzie zwiększona do 115 kN/oś, wykonany będzie remont urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (zatoki, chodniki, bariery), a także dbudowa odwodnienia, i odnowa oznakowania pionowego i poziomego.
Droga krajowa nr 22 na odcinku Elbląg - Grzechotki
Projekt na odcinku
Droga krajowa numer 12 - budowa I etapu obwodnicy m. Puławy
Budowa nowego odcinka drogi krajowej nr 12 w Puławach to część większego zadania inwestycyjnego, jakim jest budowa północnej obwodnicy Puław w ciągu drogi krajowej nr 12 Radom – Lublin. Celem budowy obwodnicy miasta Puławy (etap I) jest:
lepsze połączenie drogi krajowej nr
Projekt obwodnicy miasta Puławy (na odcinku od km 7+600 do km 11+120) zakłada budowę dwujezdniowej drogi lasy technicznej „GP” (2 x
Remont nawierzchni autostrady A4 na odcinku Balice – Opatkowice (
Nawierzchnia tego odcinka autostrady wymaga modernizacji. Jest on obciążony znacznym ruchem samochodowym za znacznym udziałem samochodów ciężarowych. Zły stan zarówno nawierzchni jak i pobocza, elementów odwodnienia i innych elementów inżynierskich wpływa na zwiększenie niebezpieczeństwa wypadków drogowych. Przebudowa autostrady pozwoli na wzmocnienie nawierzchni do nacisku 115 kN/oś i dostosowanie jej do wymogów Unii Europejskiej, a także podwyższenie nośności 6 obiektów mostowych i poprawę bezpieczeństwa. Usprawni również warunki ruchu na międzynarodowej trasie łączącej Niemcy z Ukrainą i zwiększy atrakcyjność regionu poprzez poprawę warunków transportu drogowego.
Droga krajowa numer 7 obwodnica Grójca
Obwodnica Grójca pomoże zmniejszyć ruch samochodów ciężkich na terenie miasta i zminimalizuje uciążliwość tego ruchu dla lokalnej społeczności. Bezpieczne przejścia dla pieszych w postaci kładek wzmocnią bezpieczeństwo pieszych. Na tym odcinku w związku ze zwiększonym ruchem, w tym z udziałem pojazdów ciężkich, występuje stopniowa degradacja nawierzchni jezdni jak i obiektów inżynierskich (wiaduktów, mostów i przepustów). Przebudowa tej części drogi pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu jak i podniesienie nośności nawierzchni do wymogów Unii Europejskiej.
Droga krajowa numer 7 - Białobrzegi – Jedlińsk
Istniejąca droga numer 7 na odcinku Białobrzegi – Jedlińsk jest w złym stanie technicznym. Zabiegi poprawiające stan nawierzchni są zalecane na niemal całej długości odcinka, a na ponad połowie są konieczne. Zły stan nawierzchni i odwodnienia jezdni, a także wysokie zagrożenie bezpieczeństwa ruchu powodują brak spójności rozwoju między dużym regionem warszawskim i subregionem radomskim, również z powodu jakości warunków transportu drogowego. Realizacja tego projektu przyczyni się do zmniejszenia tych różnic, poprawi warunki inwestycji w regionie, oraz warunki życia jego mieszkańców. Nośność drogi zostanie dopasowana do standardów dla dróg krajowych. Wynikiem realizacji projektu będzie odnowa nawierzchni na odcinku
Droga krajowa numer 7 Grójec – Białobrzegi
Odcinek Grójec – Białobrzegi należy do najbardziej niebezpiecznych odcinków drogi numer 7 ze względu na zmianę charakteru drogi z dwujezdniowej na jednojezdniową. Projekt zakłada przebudowę tego odcinka i dostosowanie go do parametrów drogi ekspresowej. Zostaną wybudowane obiekty inżynierskie, węzły drogowe i drogi dojazdowe. Spowoduje to znaczną poprawę bezpieczeństwa ruchu i wpłynie na rozwój okolicznych regionów i większą spójność z sąsiednim, dużym obszarem warszawskim. Poprawi się także bezpieczeństwo ruchu i oddziaływanie na środowisko.
Przebudowa 25 niebezpiecznych skrzyżowań w sieci dróg krajowych
Celem projektu jest poprawa bezpieczeństwa ruchu poprzez przebudowę skrzyżowań na bardziej bezpieczne przy pomocy różnych środków – sygnalizacji świetlnej, azylu dla pieszych, separacji ruchu itp. Realizacja tego projektu pozwoli na usunięcie przyczyn wypadków drogowych leżących po stronie warunków drogi. Bezpośrednim rezultatem realizacji przebudowy 25 skrzyżowań będzie redukcja liczby wypadków średnio ponad 50%.