viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2018

Umowa na realizację obwodnicy Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 podpisana

09-03-2018

Dzisiaj podpisano umowę na realizację obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu drogi krajowej nr 13. Droga ta będzie nowym połączeniem Szczecina z autostradą A6 omijającym podmiejskie miejscowości, jej początkowy fragment z nowym węzłem drogowym Szczecin Zachód (Kołbaskowo) będzie początkiem Zachodniej Obwodnicy Szczecina.

- Obwodnica Przecławia i Warzymic to kolejna inwestycja w województwie zachodniopomorskim wskazująca na determinację obecnego rządu w rozwoju sieci nowoczesnych połączeń drogowych. Oprócz ukończenia drogi ekspresowej S3, kluczowej dla połączenia zespołu portów Szczecin-Świnoujście z południem Polski, budowy tunelu w Świnoujściu - do niedawna uznawanego za problem wyłącznie lokalny, do rozwiązania przez samorząd, nie zapominamy też o inwestycjach, które pozwolą na poprawę komfortu mieszkańców Szczecina i okolic – powiedział minister Andrzej Adamczyk.

 

Minister Spraw Wewnetrznych i Admninistracji Joachim Brudziński powiedział, że ta długo wyczekiwana inwestycja jest odpowiedzią na potrzeby komunikacyjne mieszkańców regionu. - Nowa obwodnica Szczecina otworzy miasto dla reszty kraju – podkreślił szef MSWiA.

 

- To inwestycja, na którą mieszkańcy, zwłaszcza Przecławia i Warzymic, czekali od lat – mówi Tomasz Hinc, wojewoda zachodniopomorski – Dzięki nowej drodze oddzielony zostanie ruch lokalny od tranzytowego. Skończą się korki, które tworzą się codziennie w tych podszczecińskich miejscowościach w godzinach szczytu na obecnym przebiegu drogi. Poprawi się też skomunikowanie Szczecina z siecią autostrad i dróg ekspresowych.

 

Inwestycję o długości 6,5 km zrealizuje firma Energopol Szczecin. Umowa na zaprojektowanie i budowę tej drogi opiewa na kwotę blisko 141 milionów złotych. – Pierwsze 15 miesięcy realizacji kontraktu to prace projektowe i uzyskiwanie decyzji ZRID, po jej wydaniu ruszą roboty budowlane – mówi Łukasz Lendner Dyrektor GDDKiA Oddział w Szczecinie.  Realizacja inwestycji powinna zakończyć się w II kwartale 2021 roku.

 

Obwodnica Przecławia i Warzymic w ciągu DK13 będzie dwujezdniową drogą klasy GP (główna ruchu przyśpieszonego). Trasa ta wyprowadzi ruch w relacji miasto Szczecin - autostrada A6 z podszczecińskich miejscowości Przecław i Warzymice. Droga rozpocznie się od ronda im. Hermana Hakena, na którym powstanie nowy wylot w kierunku południowym. Trasa będzie przebiegać na zachód od centrum handlowego w kierunku południowo-zachodnim około 1 km od istniejącego przebiegu DK13.

 

Na południe od Przecławia (pierwszy łuk za miejscowością) obwodnica wejdzie w obecny przebieg DK13, by następnie w rejonie Smętowic skręcić w kierunku południowym - do autostrady A6. W ramach inwestycji powstaną dwa węzły drogowe - węzeł Przecław na drodze Przecław - Ustowo i węzeł drogowy Szczecin Zachód na połączeniu z autostradą A6. Węzeł Szczecin Zachód będzie węzłem typu koniczyna z jezdniami zbiorczo-rozprowadzającymi w ciągu autostrady. Wraz z uruchomieniem nowego węzła zostanie zamknięty  obecnie funkcjonującego węzeł, który powstał w latach 30 ubiegłego wieku i nie spełnia współczesnych parametrów.