viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2018

S11 w Wielkopolsce – trwają prace projektowe.

31-07-2018

GDDKiA na początku br. podpisała umowy na prace projektowe dla drogi ekspresowej S11 na odcinkach:

·         Szczecinek – Piła:

·         Ujście – Oborniki;

·         Oborniki – Poznań;

·         Kórnik – Ostrów

·         Ostrów – Kępno.

 

Odcinek Piła – Ujście jest już na etapie pozyskania decyzji środowiskowej.

Obecnie w trakcie opracowywania dokumentacji projektowej dla drogi S11 znajduje się Studium Korytarzowe (SK), które stanowi podstawowy dokument projektowy, przedstawiający nowe, drogowe zamierzenie inwestycyjne – jest to pierwszy etap procesu przygotowania inwestycji, którego zakończenie planowane jest w listopadzie b.r., co oznacza, że rozwiązania na tym etapie mają charakter wstępny i stanowią dane wyjściowe do dalszych analiz. Dla GDDKiA aktualnie opracowywane są Studia Korytarzowe (SK) przebiegu drogi S11 przez województwo wielkopolskie, po jego zakończeniu nastąpi rekomendacja korytarzy przebiegu do dalszego opracowywania. Odbyły się spotkania informacyjne na terenie poszczególnych powiatów przy udziale władz samorządowych, na których prezentowane były wstępnie wyznaczone korytarze przebiegu drogi. Celem spotkań, poza informacją o zamierzeniu inwestycyjnym, było przede wszystkim zebranie wniosków i opinii od samorządów lokalnych i instytucji odpowiedzialnych za zagospodarowanie terenu, tak aby możliwe było wnikliwe rozpatrzenie planowanych korytarzy przebiegu. Wszystkie uwagi, są cenne i każdy głos się liczy.

 

Studium Korytarzowe określi lokalizację możliwych korytarzy terenu dla przeprowadzenia trasy drogowej przyszłej drogi ekspresowej. Korytarze te są dużo szersze niż pas drogowy inwestycji – ich szerokość wynosi około 500 m, a szerokość docelowego terenu pod przyszły pas drogi ekspresowej wynosi  ok. 60-100m (poza obszarami węzłów i MOP-ów), w zależności od uwarunkowań. Na tym etapie, w zależności od występujących okoliczności czy kolizji z istniejącą infrastrukturą techniczną lub środowiskową, przebiegi korytarzy drogi są wielokrotnie modyfikowane. Dopiero na późniejszym etapie przygotowania tj. Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowym (STEŚ), dla korytarzy przebiegu drogi ekspresowej wyznaczonych w SK, zostanie uściślony przebieg tras poszczególnych wariantów (tj. pas drogowy inwestycji), ich powiązań z istniejącą siecią drogową, czy rozwiązań dla obsługi terenów przyległych. W trakcie wykonywania opracowań projektowych, dokumentacja studialna jest konsultowana oraz uzgadniana m.in. z organami poszczególnych samorządów województwa, powiatu i gminy, zarządcami dróg, kolei, wód, urządzeń infrastruktury technicznej oraz innych obiektów. W toku postępowania poprzedzającego wydanie DŚU, przeprowadzane są konsultacje społeczne oraz analiza porównawcza zaproponowanych przez Inwestora wariantów przebiegu drogi.

W ramach konsultacji społecznych (na etapie STEŚ) odbędą się otwarte spotkania z mieszkańcami, umożliwiające zapoznanie się z proponowanymi wariantami przebiegu drogi, jak również wyrażenie opinii oraz złożenie uwag i wniosków w odniesieniu do nich. Uwagi mieszkańców mogą mieć wpływ na ostateczny przebieg drogi ekspresowej, jak również lokalizację węzłów drogowych czy przejazdów. Na końcowym etapie STEŚ przewiduje się posiedzenie Zespołu i Komisji Oceny przedsięwzięć Inwestycyjnych z udziałem władz samorządowych. Obradujący wytypują wariant przebiegu drogi jako preferowany, wskazany następnie we wniosku o wydanie Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach. Ostateczne zatwierdzenie preferowanego wariantu drogi nastąpi w Decyzji Środowiskowej (DŚU), której wydanie planowane jest dla poszczególnych odcinków na rok 2020 dla Piły- Ujścia, Oborniki – Poznań rok 2021, natomiast na pozostałe odcinki to 2022 rok.

 

Po uzyskaniu DŚU i zagwarantowaniu finansowania możliwe będzie ogłoszenie przetargu w formule Projektuj i Buduj z trzyletnią perspektywą realizacji.

 

W stosunku do prowadzonych aktualnie opracowań związanych z wyznaczeniem Studium Korytarzowego nadal poszukiwane są najkorzystniejsze a zarazem możliwe do realizacji korytarze przebiegu drogi ekspresowej S11.

 

 

GDDKiA