viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2009

Decyzja o środowiskowych uwarunkowaniach dla S-7 Czosnów - Trasa AK.

15-01-2010

6 maja 2009 roku w Mazowieckim Urzędzie Wojewódzkim w Warszawie, Aleksandra Atłowska Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Warszawie podpisała decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach budowy północnego wylotu z Warszawy drogi ekspresowej S-7 na odcinku Czosnów – Trasa AK według wariantu II.

Wybrany wariant optymalnie chroni środowisko, bo choć przebiega przez fragment Kampinoskiego Parku Narodowego i obszar Natura 2000, to dzięki zabezpieczeniom nie będzie miał znaczącego wpływu na siedliska przyrodnicze – powiedziała Aleksandra Atłowska.
Zezwolenie na realizację inwestycji powinno być gotowe w listopadzie przyszłego roku – stwierdził Jacek Kozłowski, wojewoda mazowiecki.
Realizacja przedsięwzięcia planujemy od lutego 2011 r. do grudnia 2013 r. – dodał Wojciech Dąbrowski, dyrektor GDDKiA Oddział w Warszawie.

m.1.JPG

Długość planowanej trasy według wybranego wariantu wynosi 22,5 km. Na odcinku Czosnów- Kiełpin (Łomianki) droga prowadzona jest istniejącym śladem DK nr 7 (droga na tym odcinku zostanie poszerzona o dodatkowy pas ruchu), następnie od węzła Kiełpin przebiega po zachodniej stronie terenów zabudowanych w Łomiankach i dalej wykorzystuje pas terenu rezerwowany w dokumentach planistycznych (archiwalnych) i studiach uwarunkowań dla trasy N-S. Inwestycja przebiega przez dzielnicę Warszawa-Bielany po zachodniej stronie Cmentarza na Wólce Węglowej, a dalej pomiędzy osiedlem Chomiczówka a Fortem Wawrzyszew. Następnie w dzielnicy Warszawa-Bemowo przebiega wschodnim skrajem Lotniska i dalej pomiędzy osiedlem Wrocławska a Fortem Bema do projektowanego węzła z realizowaną obecnie drogą S-8 (Trasą Armii Krajowej).

Na początkowym odcinku (Czosnów – Kiełpin) trasa przebiega w poziomie terenu. Na wysokości Kiełpina prowadzona jest na estakadzie. Od węzła Kolejowa do rejonu ulicy Wóycickiego droga prowadzona jest po poziomie terenu, z wyjątkiem trzech miejsc, gdzie niweleta jest podnoszona dla przepuszczenia lokalnych ulic (ul. Sierakowskiej i Wiślanej w Łomiankach i ul. Estrady na Bielanach). Nad ulicą Wóycickiego oraz w węźle Janickiego droga przechodzi na estakadzie. W rejonie osiedla Chomiczówka oraz na terenach sąsiadujących z zabudową mieszkaniową Bemowa droga S-7 aż do rejonu węzła z Trasą AK (węzeł „NS”) przebiegać będzie w tunelu.

Korytarz projektowanej drogi S-7 w wariancie II przecina następujące istniejące ulice: Wólczyńską, Arkuszową, Kwitnącą, Księżycową, sieć ulic dojazdowych na Chomiczówce, następnie ul. Piastów Śląskich, Powstańców Śląskich i Księcia Bolesława.
W ramach przedsięwzięcia planuje się budowę ośmiu węzłów drogowych: „Czosnów”, „Palmiry”, „Kiełpin”, „Kolejowa”, „Wólka Węgłowa”, „Janickiego”, „Gen. Maczka”, „NS”.
W celu zabezpieczenia mieszkańców przed uciążliwościami trasy zaprojektowane zostały ekrany akustyczne po obu stronach trasy na długości 28 km


Podstawowe parametry techniczne:
- klasa drogi: S – ekspresowa
- prędkość projektowa: 100 km/h
- przekrój 2 x 3 pasy ruchu o szerokości 3,5m
  + pas awaryjny 2,5m i opaski wewnętrzne 0,5m
- szerokość pasa dzielącego: 5,0m
- obciążenie nawierzchni: 115 kN/oś

Harmonogram prac przygotowawczych i realizacji:
- planowane uzyskanie zezwolenia na realizację inwestycji drogowej: 11. 2010r.
- realizacja robót: 02.2011r-12.2013r

Szacunkowa wartość zadania: 2,6 mld zł