Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Po ogłoszonym 17 października 2018 r. przetargu na „Serce” KSZR, obecnie ruszyło postępowanie na cztery Regionalne Projekty Wdrożeniowe będące elementami Krajowego Systemu Zarządzania Ruchem na sieci TEN-T Etap 1 (RPW). Naszym celem jest wdrożenie elementów zarządzania ruchem na wybranych drogach krajowych sześciu województw (pomorskiego, warmińsko-mazurskiego, łódzkiego, dolnośląskiego, opolskiego i śląskiego) oraz ich integracja z systemem centralnym KSZR tj. Centralnym Projektem Wdrożeniowym, będącym w przetargu przed planowanym na 20 lutego 2019 r. otwarciem ofert.
Przetarg na Regionalne Projekty Wdrożeniowe prowadzi katowicki oddział GDDKiA, a termin otwarcia ofert to 4 kwietnia 2019 r. Przewidujemy że system, jako całość, a więc zarówno CPW (Centralny Projekt Wdrożeniowy) jak i RPW (Regionalne Projekty Wdrożeniowe) będzie funkcjonował w 2021 r.
Zgodnie z założeniami zamówienie RPW zostało podzielone na cztery części, które obejmują następujące drogi krajowe:
Część 1 – drogi S6 i S7 w oddziałach GDDKiA w Gdańsku i w Olsztynie,
Część 2 – drogi A1 i A2 w Oddziale GDDKiA w Łodzi,
Część 3 – drogi A1, A4, S1 w Oddziale GDDKiA w Katowicach,
Część 4 – drogi A4 i A8 w oddziałach GDDKiA we Wrocławiu i w Opolu.
Zadaniem wykonawców poszczególnych części RPW będzie zaprojektowanie, wdrożenie i uruchomienie infrastruktury przydrożnej ITS na ww. drogach wraz z wykonaniem testów i podłączeniem do regionalnych Centrów Zarządzania Ruchem w m. Dworek (k. Gdańska), Stryków (k. Łodzi), Kończyce (k. Zabrza) i Widawa (k. Wrocławia).
Ma się to przełożyć m.in. stały i bieżący monitoring natężenia ruchu i sytuacji na objętych KSZR-em trasach. To również możliwości zarządzania ruchem poprzez chociażby dynamiczne zmiany ograniczeń prędkości, zamykanie wjazdów na zablokowane np. w wyniku zdarzenia odcinki dróg szybkiego ruchu, czy też kontrole dopływu potoków ruchu do autostrad i tras ekspresowych przez np. sterowanie sygnalizacją świetlną na drogach dojazdowych. Co ważne, KSZR przełoży się na przede wszystkim wyższy poziom bezpieczeństwa i komfortu podróży także dzięki możliwościom podejmowania działań prewencyjnych. Co więcej, będzie miał wpływ na jeszcze sprawniejszą i szybszą realizację działań ratowniczych, dzięki lepszemu i pełniejszemu przepływowi informacji między służbami ratowniczymi i nadzoru nad ruchem.
KSZR to największy taki projekt ITS w Europie!
Elastyczność pod kątem możliwości interoperacyjności, dalszej rozbudowy i dostosowania się do bieżących potrzeb użytkowników dróg, to jedne z ważniejszych zalet projektu, który został doceniony także w 2016 r. przez UE i otrzymał dofinansowanie ze środków CEF https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/23984/Jest-umowa-na-dofinansowanie-KSZR-z-CEF
Przypomnijmy, że w ramach projektu „Krajowy System Zarządzania Ruchem Drogowym na sieci TEN-T - etap I” jest budowa i wdrożenie jednolitego, zintegrowanego inteligentnego systemu teleinformatycznego, umożliwiającego uruchomienie usług ITS o największym znaczeniu dla kierowców oraz GDDKiA. System umożliwi dynamiczne zarządzanie ruchem i zapewnieni szybki, bezpieczny oraz płynny transport drogowy na najważniejszych korytarzach transportowych sieci bazowej o znaczeniu europejskim na terenie Polski zarządzanych przez GDDKiA. Łączna długość sieci drogowej objętej Projektem wynosi ok. 1 100 km, co stanowi ok. 28% długości sieci bazowej TEN-T na obszarze Polski.
Jako najważniejsze usługi ITS wdrażane w ramach Projektu to m.in. przekazywanie informacji: o warunkach ruchu i czasach podróży, o sieci drogowej, o zdarzeniach, o warunkach atmosferycznych, czy dane obszarowe i korytarzowe dotyczące zarządzania ruchem, a także dynamiczne wyznaczanie objazdów oraz inteligentne i bezpieczne parkingi.
Materiały są dostępne na stronie internetowej GDDKiA pod adresem: