viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2019

S6 czyli ekspresowo wzdłuż wybrzeża Bałtyku

27-03-2019

Nowe kilometry nowoczesnych tras szybkiego ruchu już wkrótce nad polskim wybrzeżem. Obszar na wschód od Szczecina był dotychczas w zasadzie białą plamą na mapie dróg szybkiego ruchu. Ta niekorzystna sytuacja właśnie się zmienia i będzie się zmieniała na lepsze również w najbliższych latach. Już w bieżącym roku zostanie oddanych do ruchu 130 km drogi S6 od Goleniowa (Szczecina) do Koszalina.

GDDKiA S6 Goleniów-Koszalin

 

Droga S6 docelowo połączy Szczecin z Trójmiastem. Obecnie jedynym istniejącym odcinkiem na Pomorzu Zachodnim jest zakończona w 2012 roku obwodnica Nowogardu. Wkrótce jednak sytuacja ta ulegnie zmianie. Budowane są odcinki od Goleniowa do Koszalina o łącznej długości około 120 km. Powstaje również fragment obwodnicy Koszalina i Sianowa. Nowa droga będzie olbrzymią zmianą jakościową na mapie drogowej regionu. Czas przejazdu z Koszalina do Szczecina skróci się niemal o godzinę, a dodatkowo z wielu miejscowości położonych przy obecnej DK6 zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy. Będzie to również koniec korków, szczególnie dokuczliwych w okresie wakacyjnym. Poprawi się skomunikowanie całego pasa nadmorskiego, zwłaszcza od Kołobrzegu do Koszalina. Przebieg nowej S6 będzie za miejscowością Płoty odchodził od obecnej DK6 w kierunku Kołobrzegu i biegł dalej równolegle do obecnej DK11 do Koszalina.

 

Budowa S6 Goleniów- Koszalin rozpoczęła się w 2017 roku na sześciu odcinkach realizacyjnych. To 16 węzłów drogowych, trzy pary Miejsc Obsługi Podróżnych i trzy Obwody Utrzymania Drogi. Łączna wartość inwestycji sięga 3,89 mld zł, a dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej, w ramach trzech podpisanych umów, wyniesie ponad 1,5 mld zł.

GDDKiA

Obecnie na wszystkich odcinkach trwają prace budowlane, które były prowadzone również w okresie zimowym przy sprzyjającej aurze. Wykonawcy prowadzą roboty przy obiektach mostowych oraz przy układaniu nawierzchni bitumicznych -  tylko w ubiegłym tygodniu na S6 zostało wbudowanych 12 tys. ton mas bitumicznych. Wszystkie odcinki mają zostać oddane do ruchu w bieżącym roku. Pierwszy w maju lub czerwcu zostanie oddany odcinek Goleniów-Nowogard, na którym zaawansowanie robót zbliża się do 90 proc. Na pewnych fragmentach trasy jedziemy już po jednej z nowych jezdni na zasadzie tymczasowej organizacji ruchu. Takie rozwiązania są niezbędne do wykończenia niektórych fragmentów nowego układu drogowego. Terminy oddania ostatnich odcinków to koniec października 2019 r.

Ze względu na nowy przebieg S6 najbardziej optymalnym rozwiązaniem jest oddanie do ruchu pozostałych odcinków razem, tak aby nie tworzyć na krótki okres komplikacji komunikacyjnych dla kierowców. Oczywiście wcześniej pewne fragmenty, choćby na odcinku Nowogard-Płoty, będą uruchamiane po jednej jezdni na zasadzie tymczasowych organizacji ruchu.

 

W ramach realizacji S6 powstaje również obwodnica Koszalina i Sianowa o długości 20 km. Trasa ta obejmuje również węzeł Bielice łączący drogi S6 i S11 wraz z krótkim odcinkiem o długości 1,8 km w ciągu S11 do istniejącej DK6. Podczas rozpoczętej w 2016 roku budowy tej obwodnicy natrafiono na problemy z podłożem na sekcji 2 (od węzła z ul. Władysława IV do Sianowa). Budowa geologiczna w tym miejscu okazała się bardzo rzadko spotykana i uniemożliwiała zastosowanie pierwotnie planowanych rozwiązań projektowych. Występuje tam drugi poziom wodonośny, w którym woda jest pod ciśnieniem, co w przypadku przebicia powoduje wypływy artezyjskie. Badania prowadzone przed budową nie mogły wykryć specyfiki podłoża w tym miejscu, gdyż były wykonywane na zgodną z normami głębokość, a druga warstwa wodonośna była na jeszcze niższych głębokościach. Część robót na sekcji 2 została wyłączona z obecnego kontraktu i trwa przetarg na aktualizację dokumentacji dla tego fragmentu (o długości 8 km), po czym zostanie ogłoszony przetarg na dokończenie robót. Pozostałą część obwodnicy (12 km) dotychczasowy wykonawca zakończy do października tego roku, ale odcinek od węzła Koszalin Zachód do węzła Koszalin Północ powinien zostać oddany do ruchu jeszcze w maju.

 

S6 od Koszalina do Słupska

 

Ostatnim fragmentem S6 na Pomorzu Zachodnim jest odcinek Koszalin (Sianów) - Słupsk o długości 45,2 km. Odcinek ten jest planowany do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Obecnie kończone są dodatkowe badania geologiczne. Natomiast w kwietniu zostanie ogłoszony przetarg na opracowanie projektów budowlanych dla tego odcinka. Jest to możliwe dzięki przyznaniu przez Ministerstwo Infrastruktury blisko 130 mln zł na prace dokumentacyjne i uzyskanie decyzji ZRID wraz z wykupem nieruchomości. Pozwoli to w I połowie 2021 roku przygotować ten odcinek do budowy.

 

Odcinki Słupsk - Trójmiasto

 

W II poł. 2019 r. rozpoczną się prace budowlane na trzech odcinkach trasy S6 w województwie pomorskim, między Bożympolem Wielkim a Gdynią, o długości ok. 40 km. Obecnie zmierza ku końcowi ich projektowanie. Te odcinki drogi mają być oddane do ruchu w II poł. 2021 r., co pozwoli odciążyć od ruchu tranzytowego istniejący fragment drogi krajowej nr 6 przechodzący przez zurbanizowany teren Rumii, Redy i Wejherowa.

Pozostałe odcinki S6 od Słupska do Bożegopola Wielkiego oraz S6 Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej (w. Chwaszczyno – Żukowo – w. Gdańsk Południe) zostały zakwalifikowane do realizacji w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP).

 

Zachodnia Obwodnica Szczecina

 

Do realizacji w formule PPP planowany jest także blisko 52-kilometrowy odcinek S6 omijający Szczecin od północy i zachodu. Początkiem inwestycji od zachodu będzie węzeł zintegrowany Kołbaskowo na przecięciu z autostradą A6, natomiast końcem węzeł Goleniów Północ. Po drodze nowa trasa przejdzie pod rzeką Odrą dwururowym tunelem w rejonie Polic. Droga będzie stanowiła alternatywę dla obecnego szlaku S3/A6 omijającego Szczecin od południa-wschodu i razem z nim utworzy ring wokół miasta. Obecnie trwa opracowywanie elementów koncepcji programowej wraz z dokumentacją związaną z rozpoznaniem podłoża gruntowego.