viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2019

Kontynuacja prac na A1. Wybieramy wykonawcę prac zabezpieczających

05-07-2019

To kolejny krok przybliżający nas do oddania do ruchu autostradowej obwodnicy Częstochowy, czyli odcinka F autostrady A1 od węzła Częstochowa Północ (Rząsawa) do węzła Częstochowa Blachownia.

Kontynuacja prac

Kontynuujemy działania mające na celu zabezpieczenie i dokończenie budowy tego odcinka A1. Działania te skupiają się obecnie na jak najszybszym oddaniu do ruchu ciągu głównego autostrady, z uwagi na jego newralgiczne położenie, między odcinkami A1, których budowa w najbliższym czasie zostanie zakończona.

 

GDDKiA, po wielokrotnych wezwaniach wykonawcy tego odcinka do powrotu na budowę i prowadzenia robót zgodnie z kontraktem, była zmuszona do odstąpienia w kwietniu 2019 r. od umowy z konsorcjum realizującym A1 pomiędzy węzłami Rząsawa i Blachownia. Konsorcjum firm, z Salini Polska jako liderem, pomimo wielokrotnych wezwań w trybie kontraktowym, nie realizowało prac objętych kontraktem. Wykonawca prowadził inwestycję niezgodnie z zawartą umową, nie wypełniał zapisów dotyczących realizacji kontraktu oraz nie regulował płatności dla podwykonawców, usługodawców i dostawców materiałów. 

 

Z uwagi na kluczowe położenie tego odcinka A1 i jego strategiczną rolę w układzie komunikacyjnym całej południowej Polski, Minister Infrastruktury zaakceptował wzrost wartości zadania, kierując się przede wszystkim względami społecznym i gospodarczymi. Analizy ekonomiczne wykazały, że roczne straty społeczne, wynikające z opóźnienia budowy A1, są szacowane na ok. 225 mln zł. Pomimo wzrostu wartości kontraktu, kwota na jego realizację jedynie o ok. 13% przekroczy kosztorys z 2015 roku - czytaj więcej .

 

GDDKiA negocjuje zgodnie z prawem…

Przypominamy, że 28 maja br. miała miejsce rozprawa w Krajowej Izbie Odwoławczej w związku z odwołaniem złożonym przez byłego wykonawcę - Salini Polska. Firma domagała się wstrzymania rozpoczętej procedury pilnego wyłonienia wykonawcy prac zabezpieczających w trybie negocjacji bez ogłoszenia i nowego ogłoszenia postępowania przetargowego, w którym mogłaby brać udział. KIO oddaliła odwołanie Salini Polska na tryb wyboru wykonawcy prac zabezpieczających w formie negocjacji bez ogłoszenia. Wyrok potwierdził poprawność działań GDDKiA, tym samym rozpoczęta procedura przetargowa mogła zostać dokończona.

 

… i skutecznie. Mamy krótszą realizację i dłuższą gwarancję!

Dzięki oparciu procedury wyboru wykonawcy na trybie negocjacji bez ogłoszenia, zgodnie z ustawą Prawo zamówień publicznych, rozpoczęcie prac budowlanych możliwe będzie jeszcze przed końcem sierpnia. Pozwoli to na realizację pilnych prac zabezpieczających już wykonanego zakresu inwestycji. W wyniku prowadzonych negocjacji najkorzystniejszą ofertę przedstawiło konsorcjum Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o. z Wrocławia wraz partnerami: Budimex S.A z Warszawy oraz BUDPOL Sp. z o.o. z Częstochowy, oferując wykonanie przedmiotu umowy za 434 402 991,17 złotych oraz deklarując skrócenie terminu realizacji o 1 miesiąc i przedłużając okres gwarancji jakości nawierzchni z betonu cementowego o 5 lat.

 

Co dalej?

Zgodnie z założonym harmonogramem (przy braku odwołań) w sierpniu podpiszemy umowę z wykonawcą. Prace zabezpieczające planowane są do zakończenia najpóźniej 15 listopada 2019 r. Przed dopuszczeniem do ruchu konieczne będzie jeszcze wyłonienie wykonawcy na dokończenie robót.

 

Kalendarium dla odcinka F autostrady A1

  • 12 października 2015 r. - zawarcie umowy na budowę autostrady A1 Tuszyn-Pyrzowice, odcinek F: węzeł Rząsawa (z węzłem) - węzeł Blachownia (z węzłem),
  • 29 kwietnia 2019 r. - odstąpienie przez GDDKiA od umowy z winy Wykonawcy: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/33359/Rozwiazanie-umowy-z-wykonawca-kontraktow-A1-i-S3
  • 7 maja 2019 r. - wysłanie zaproszenie do negocjacji,
  • 13-24 maja 2019 r. - negocjacje z wybranymi podmiotami,
  • 27 maja 2019 r. - wysłanie zaproszeń do składania ofert,
  • 13 czerwca 2019 r. - otwarcie ofert,
  • 5 lipca 2019 r. - wybór najkorzystniejszej oferty na prace zabezpieczające.

Odcinek F stanowi fragment autostrady A1 Tuszyn - Pyrzowice. Zlokalizowany jest na terenie województwa śląskiego w GDDKiA powiatach częstochowskim i kłobuckim na terenach gmin Mykanów, Rędziny, Blachownia, Kłobuck i miasta Częstochowa.  

W ramach tego odcinka zostaną wybudowane trzy węzły: Częstochowa Północ (Rząsawa) Częstochowa Jasna Góra (Ligota) oraz Częstochowa Blachownia, które pozwolą na skomunikowanie z drogami krajowymi, planowanej do udostępniania kierowcom najbliższym czasie, autostrady od Pyrzowic do węzła Częstochowa Południe.

 

Blisko 40 km autostrady A1 jeszcze w tym roku

Przypomnijmy, że jeszcze na przełomie lipca i sierpnia planujemy udostępnić do ruchu blisko 33 km autostrady, od węzła Częstochowa Południe do Pyrzowic. Na północ od Częstochowy trwa budowa 5 odcinków autostrady, jednego na terenie województwa śląskiego oraz czterech w województwie łódzkim. Wszystkie, w standardzie po trzy pasy w obu kierunkach, zostaną wybudowane po istniejącym śladzie DK1. Planowany termin oddania do ruchu czterech odcinków między Częstochową a Tuszynem, powinien nastąpić przed końcem 2021 r. Natomiast piąty odcinek od węzła Piotrków Trybunalski Południe do węzła Kamieńsk zostanie udostępniony kierowcom na przełomie 2022 i 2023 r.

GDDKiA

Realizacja tych odcinków jest dofinansowana ze środków Unii Europejskiej.

 

A1 strategiczna w ujęciu krajowym i międzynarodowym

Autostrada A1 stanowi fragment międzynarodowej trasy E75, leżącej w transeuropejskim korytarzu transportowym (TEN-T), biegnącej z Norwegii przez Finlandię, Polskę, Czechy, Słowację, Węgry, GDDKiA Serbię, Macedonię do Grecji. W Polsce prowadzi południkowo - na północy od trójmiejskich portów morskich w Gdańsku i Gdyni, poprzez środek kraju, Śląsk, do granicy z Czechami.

 

Budowa autostrady A1 jest inwestycją o znaczeniu europejskim. Konieczność jej budowy wynika z potrzeby stworzenia tranzytowego układu dróg na terytorium kraju. Celem inwestycji jest wybudowanie odcinka autostrady, o parametrach zgodnych z obowiązującymi warunkami technicznymi, zapewniającego wysoki komfort dalekobieżnego ruchu drogowego o dużych prędkościach podróży.