Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Wszystkie prace wchodzące w zakres budowy mostu w Białym Dunajcu, w ciągu DK47 zostały zakończone i odebrane przez nadzór budowlany. To koniec utrudnień związanych z budową i nowa jakość podróżowania pod Tatry.
Nowy most ma konstrukcję łukową, bez podpór w nurcie rzeki, obustronne chodniki, długość ok. 58 metrów i szerokość 18 metrów. Obiekt został zabezpieczony przed korozją. Zmieniło się też otoczenie po przebudowie dojazdów po obydwu jego stronach. Przebudowane zostały kolidujące z inwestycją sieci istniejącej infrastruktury pod i nadziemnej czyli: urządzenia teletechniczne, energetyczne, sieci wodociągowe, kanalizacja sanitarna, sieci gazowe, urządzenia melioracyjne i hydrologiczne. Mury oporowe na dojazdach od strony Krakowa zabezpieczają korpus drogi. Powstał system odwodnienia terenu, kanalizacja deszczowa oraz urządzenia podczyszczające. Wykonano nowe oświetlenie drogowe.
Inwestycja z historią
Stary most z 1930 r. w Białym Dunajcu nie nadawał się do remontu ze względu na zły stan techniczny, stwierdzony w wykonanych ekspertyzach. Trzeba było zastąpić go nowym obiektem.
W 2008 r rozpoczęły się prace związane z projektowaniem nowego mostu i uzyskiwaniem decyzji koniecznych do wybudowania takiej przeprawy przez rzekę Biały Dunajec, w miejscowości o tej samej nazwie. Na każdym etapie projektowania i uzyskiwania niezbędnych decyzji były protesty kierowane do różnych instytucji przez jedną rodzinę i Stowarzyszenie Obrony Podhala. Most został zaprojektowany, ogłoszono przetarg na jego budowę.
15 kwietnia 2013 r. podpisana została umowa z firmą Himmel i Papesch Opole Sp. z o.o., która wygrała przetarg na budowę nowego mostu w Białym Dunajcu. Nowy most miał powstać w nowym śladzie, a do czasu jego wybudowania ruch nadal miał się odbywać po starym obiekcie. Rozpoczęły się prace jednak na skutek protestów i odwołań części mieszkańców zostały one przerwane, a umowa z wykonawcą rozwiązana.
Od 26 czerwca 2013 r. został wprowadzony ruch wahadłowy spowodowany bardzo złym stanem technicznym mostu i zaleceniami opinii eksperckiej. Stan techniczny mostu był przez cały czas monitorowany. Dokonywano doraźnych zabezpieczeń obiektu, by mógł odbywać się po nim ruch pojazdów.
W listopadzie 2015 r. zostało podpisane porozumienie pomiędzy GDDKiA O/ Kraków i protestującymi dotychczas właścicielami działek, w myśl którego zobowiązali się oni nieodpłatnie udostępnić działki na dojazd do mostu tymczasowego, na czas budowy nowego obiektu pod warunkiem budowy mostu po starym śladzie. Właściciele udostępniający działki zobowiązali się w porozumieniu także do tego, że nie będą podejmowali działań prawnych mogących przedłużać procedury administracyjne. To pozwoliło na ponowne uruchomienie działań zmierzających do budowy nowego obiektu
13 kwietnia 2016 r. została podpisana umowa pomiędzy GDDKiA Oddział w Krakowie a Przedsiębiorstwem Inżynieryjnym IMB-Podbeskidzie ze Skoczowa, na zaprojektowanie i budowę nowego mostu.
W marcu 2018 r. rozpoczęły się roboty w terenie. Na pierwszym etapie wybudowano most tymczasowy, na który przełożono ruch pojazdów, aby rozebrać stary most i przystąpić do budowy nowego.
21 grudnia 2018 r. nowy most przeszedł pomyślnie próby obciążenia i 22 grudnia 2018 r. o godzinie 11.30 przejechali po nim pierwsi kierowcy. Przystąpiono do rozbiórki mostu tymczasowego i dalszych prac przewidzianych do wykonania. Wszystkie prace są już zakończone.
23 lipca 2019 r. pozwolenie na użytkowanie całego zakresu inwestycji wraz z nowym mostem na DK47 w Białym Dunajcu, wydane przez Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego stało się decyzją ostateczną. Szerokiej drogi!