Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Dokumentacja przetargowa została dziś skierowana do publikacji w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, natomiast ogłoszenie o przetargu ukaże się niebawem na platformie zakupowej GDDKiA. W treści opublikowanego ogłoszenia znajdą się szczegółowe informacje na temat warunków udziału w przetargu i zakresu zamówienia. Umowę z wykonawcą planujemy podpisać w pierwszym kwartale 2020 roku.
AKTUALIZACJA: od 3 października br. ogłoszenie o przetargu jest widoczne na platformie zakupowej pod linkiem https://gddkia.eb2b.com.pl pod numerem Id 142739.
- ViaCarpatia jest dla nas wielkim i ważnym projektem. Dzisiejsze ogłoszenie przetargu na kolejny już odcinek S19 na Podkarpaciu jest dowodem na to, że dotrzymujemy słowa i sukcesywnie rozwijamy ciągi komunikacyjne północ-południe – powiedział minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.
Zadaniem wyłonionego w przetargu wykonawcy będzie zaprojektowanie i budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Rzeszów Południe - węzeł Babica o długości ok. 10,3 km. W ramach projektowanego odcinka przewiduje się wykonanie obiektów inżynierskich, w tym tunelu o długości ok. 2 km, sześciu estakad, dwóch wiaduktów nad S19, przejazdu gospodarczego, wiaduktu kolejowego oraz trzech przejść dla zwierząt. W ramach umowy zaprojektowany i wykonany zostanie także węzeł Babica. Droga będzie posiadać przekrój poprzeczny dwujezdniowy, po dwa pasy ruchu w każdym kierunku. Przebieg S19 będzie zgodny z przebiegiem wariantu, dla którego Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał decyzję środowiskową.
Odcinek od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do węzła Babica realizowany będzie w systemie „Projektuj i buduj”, co oznacza, że Wykonawca w ramach zadania opracuje projekt budowlany i projekt wykonawczy oraz zrealizuje zadanie, w ramach którego wykona wszystkie niezbędne prace do prawidłowego funkcjonowania drogi ekspresowej. Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2020-2025.
Szybciej, bezpieczniej i bardziej komfortowo
Budowa nowej drogi zdecydowanie poprawi komfort jazdy, a także warunki życia mieszkańców. Dzięki budowie S19 zostanie wyprowadzony ruch tranzytowy z miejscowości w ciągu istniejącej DK19, który powoduje znaczną uciążliwość dla mieszkańców - wypadki, hałas, spaliny. Skróci także czas przejazdu na osi północ-południe i zwiększy bezpieczeństwo na drodze, co jest niezwykle istotne zarówno dla lokalnych społeczności, jak i dla ruchu tranzytowego.
Element większej całości
Budowa odcinka drogi ekspresowej S19 od węzła Rzeszów Południe (Kielanówka) do węzła Babica jest częścią dużego zadania, jakim jest realizacja międzynarodowej trasy Via Carpatia w Polsce, przebiegającej m.in. przez Litwę, Polskę, Słowację Węgry i docelowo na południe Europy. Obecnie na Podkarpaciu w realizacji jest ponad 54 km drogi ekspresowej S19, kolejne 85 km jest w przygotowaniu.
W ciągu pół roku udało się zakontraktować i przekazać wykonawcom do realizacji 6 odcinków drogi ekspresowej S19 na Podkarpaciu. Oznacza to, że już cały odcinek S19 od granicy województwa lubelskiego i podkarpackiego do Sokołowa Małopolskiego o łącznej długości 54,2 km jest w realizacji w systemie „Projektuj i buduj”. Aktualnie trwa etap projektowania. Wojewoda Podkarpacki prowadzi procedurę wydania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) dla 5 odcinków. W przygotowaniu jest dokumentacja do złożenia wniosku o uzyskanie ZRID dla ostatniego odcinka S19 na trasie Lublin-Rzeszów, tj. odcinek Kamień - Sokołów Małopolski Północ. Planujemy, że pierwsze prace budowlane rozpoczną się jeszcze w tym roku.
S19 LASY JANOWSKIE – ZDZIARY (9,3 km)
Umowa podpisana 18 czerwca 2018 r.
Wykonawca: Strabag Sp. z o.o.
Koszt: 236 328 298,82 zł brutto
Wniosek o ZRID złożony 18 kwietnia 2019 r.
S19 ZDZIARY - RUDNIK NAD SANEM (9 km)
Umowa podpisana 18 czerwca 2018 r.
Wykonawca: Mosty Łódź S.A.
Koszt: 286 886 390,59 zł brutto
Wniosek o ZRID złożony 18 kwietnia 2019 r.
S19 RUDNIK NAD SANEM - NISKO POŁUDNIE (6 km)
Umowa podpisana 18 czerwca 2018 r.
Wykonawca: Strabag Sp. z o.o.
Koszt: 196 339 975,77 zł brutto
Wniosek o ZRID złożony 18 kwietnia 2019 r.
S19 NISKO POŁUDNIE - PODGÓRZE (11,5 km)
Umowa odpisana 14 listopada 2018 r.
Wykonawca (konsorcjum): Mostostal Warszawa S.A. (lider), Acciona Construccion (partner)
Koszt: 272 457 297,38 zł brutto
Przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji ZRID.
S19 PODGÓRZE - KAMIEŃ (10,5 km)
Umowa odpisana 9 sierpnia 2018 r.
Wykonawca: Budimex S.A.
Koszt: 333 520 613,19 zł brutto
Wniosek o ZRID złożony 10 czerwca 2019 r.
S19 KAMIEŃ - SOKOŁÓW MAŁOPOLSKI PÓŁNOC (7,9 km)
Umowa odpisana 21 grudnia 2018 r.
Wykonawca: Budimex S.A.
Koszt: 286 403 716,49 zł brutto
Przed złożeniem wniosku o wydanie decyzji ZRID.
W przygotowaniu jest także ponad 85-kilometrowy odcinek przyszłej S19 od węzła Rzeszów Południe do granicy państwa w Barwinku. Dla pierwszego odcinka, na realizację którego ogłaszamy dzisiaj przetarg, Koncepcja Programowa została już zatwierdzona. Na pozostałych czterech odcinkach wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe.
S19 RZESZÓW PŁD. – BARWINEK (85,2 km)
1. odc. Rzeszów Południe - Babica - 10,3 km (koszt KP: 6,6 mln zł) - w kwietniu 2019 r. nastąpił odbiór dokumentacji projektowej, jej zatwierdzenie przez KOPI nastąpiło 25 lipca 2019 r.
2. odc. Babica - Domaradz - 23,5 km (koszt KP: 17 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej.
3. odc. Domaradz - Miejsce Piastowe - 22,7 km (koszt KP: 9,3 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej.
4.odc. Miejsce Piastowe – Dukla - 10,4 km (koszt KP: 4,5 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej.
5. odc. Dukla - Barwinek - 18,3 km (koszt KP: 8,4 mln zł) Obecny etap: opracowanie Koncepcji Programowej.
Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo ok. 169 km. Stan realizacji S19 przedstawia się następująco:
30,2 km - oddane do ruchu od węzła Sokołów Małopolski do węzła Rzeszów Południe
54,2 km - w realizacji w systemie „Projektuj i buduj”
85,2 km - w przygotowaniu (realizacja Koncepcji Programowej)
Kalendarium:
13 maja 2008 r. umowa z konsorcjum firm: Arcadis Sp. z o.o oraz Mosty Katowice Sp. z o.o na „Kompleksowe przygotowanie do realizacji budowy drogi ekspresowej S19, na odc. Lutoryż - Barwinek (granica państwa)”. W ramach tej umowy zrealizowano:
- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) Etap I dla odc. S19 Lutoryż - Barwinek opracowane w grudniu 2008 r.
- Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe (STEŚ) Etap II wraz z raportem o oddziaływaniu inwestycji na środowisko dla odc. S19 Lutoryż - Barwinek opracowane w marcu 2010 r.
17 grudnia 2010 r. - posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych (KOPI), na którym rozpatrzono STEŚ Etap II,
1 kwietnia 2011 r. - protokół z posiedzenia KOPI został zatwierdzony przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad,
28 października 2011 r. - GDDKiA wystąpiła do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie z wnioskiem o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla wariantu WB1 alternatywa,
6 listopada 2015 r. - Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Rzeszowie wydał decyzję ustalającą środowiskowe uwarunkowania dla wariantu WB1 alternatywa (od decyzji tej wpłynęło 5 odwołań),
4 listopada 2016 r. - wydana została decyzja Generalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie utrzymująca w mocy ze zmianami decyzję środowiskową wydaną przez Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Rzeszowie, według wariantu przebiegu trasy WB1 – alternatywa (decyzja środowiskowa stała się ostateczna),
19 stycznia 2017 r. - umowa na wykonanie Koncepcji Programowej wraz z pełnym rozpoznaniem geologicznym i hydrogeologicznym (Wykonawca (konsorcjum): Promost Consulting Sp. z o.o. i IRP Biuro Projektów Sp. z o.o., wartość: 6 672 627,00 zł),
19 kwietnia 2019 r. - umowny termin wykonania KP (KP została wykonana w terminie),
30 kwietnia 2019 r. - odbyło się posiedzenie ZOPI,
28 maja 2019 r. - odbyło się posiedzenie KOPI w Warszawie. Protokół z posiedzenia KOPI został zatwierdzony przez Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad 25 lipca 2019 r.,
2021-2025 - planowane lata realizacji.