viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2019

Wybrano najkorzystniejszą ofertę w przetargu na budowę chodnika w Tarnowskiej Woli (DK9)

04-10-2019

Ofertę złożoną przez FHUP BRUK-MAR wskazano jako najkorzystniejszą w przetargu na budowę chodnika w ciągu drogi krajowej nr 9 w m. Tarnowska Wola. Wykonawca zadeklarował, że prace o wartości 994 767,15 zł zrealizuje do 31.07.2020 r. Jeśli od dokonanego wyboru oferty nie wpłynie odwołanie, możliwe będzie podpisanie umowy.

Informacja o wyborze najkorzystniejszej oferty TUTAJ 

 

Zamówienie obejmuje swoim zakresem budowę chodnika w ciągu drogi krajowej nr 9 w m. Tarnowska Wola (od km 138+830 do km 140+620), o długości 1,8 m i szerokości 1,5 m po prawej stronie drogi.

 

Projekt zakłada wykonanie chodnika odsuniętego od jezdni o szer. 1,5 m wraz z opaskami ziemnymi o szer. 0,5 m oraz zjazdów o szer. 3,0 – 6,0 o nawierzchni z kostki brukowej gr. 8 cm wraz z poboczami gruntowymi ulepszonymi z kruszywa na szerokości 0,75 m (gr. 15 cm – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie – mieszanka sortowana 0-31,5 mm). Zaprojektowano lokalne wykonanie balustrady stalowej przy chodniku od strony rowu przydrożnego o wysokości 1,10 m. Niweletę chodnika wpisano w istniejącą konfigurację terenu i dopasowano do istniejącego zagospodarowania terenu oraz sąsiadujących ogrodzeń.

 

Chodnik o nawierzchni z kostki brukowej betonowej warstwy konstrukcyjne:

- 8 cm – nawierzchnia z kostki brukowej betonowej kolorowej

- 4 cm – podsypka cementowo piaskowa 1:4

- 15 cm – podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0-31,5 mm

- 10 cm – warstwa ulepszonego podłoża: mieszanka związana spoiwem hydraulicznym, klasa C0,4/0,5 < 2,0 MPA

Zjazdy o nawierzchni z kostki brukowej betonowej:

- 8 cm – nawierzchnia z kostki brukowej betonowej kolorowej

- 4 cm – podsypka cementowo piaskowa 1:4

- 15 cm – podbudowa zasadnicza z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o uziarnieniu 0-31,5 mm

- 20 cm – warstwa ulepszonego podłoża: mieszanka związana spoiwem hydraulicznym, klasa C0,4/0,5 < 2,0 MPA

Pobocze gruntowe:

- 15 cm – kruszywo łamane stabilizowane mechanicznie – mieszanka sortowana o uziarnieniu 0-31,5 mm

- istniejące pobocze

Odwodnienie:

Odwodnienie korpusu drogowego powierzchniowe poprzez odpowiednie spadki podłużne i poprzeczne w kierunku drogi. W ramach budowy przewidziano:

- odcinkowe odmulenie rowu przydrożnego

- budowę wpustów deszczowych

- budowę korytek ściekowych

- budowę rowu krytego drogi krajowej po stronie prawej

- budowę przepustu pod chodnikiem

 

Droga krajowa nr 9 jest jednym z najważniejszych szlaków komunikacyjnych prowadzących ruch z północy na południe województwa podkarpackiego. Ze względu na zwiększające się natężenie ruchu wynoszące 8098 pojazdów na dobę (dane GPR z 2015r.) przy dużym udziale pojazdów ciężkich jadących na południe Europy, wykonanie chodnika w tym miejscu jest kluczowe ze względu na zapewnienie bezpieczeństwa niechronionym uczestnikom ruchu.

 

Obecnie w miejscowości Tarnowska Wola (DK9) znajduje się chodnik po lewej stronie jezdni. Jednak ze względu na gęstą zabudowę, obiekty użyteczności publicznej oraz sakralnej, konieczne jest wykonanie ciągu pieszego po stronie prawej wraz z przejściem dla pieszych. Przekrój drogi to 1x2 z miejscowym wydzieleniem lewoskrętu, szerokość jezdni na danym odcinku wynosi od 7,00 m do 10,5 m, natomiast nośność 11,5 t/oś. 

 

Budowa chodnika w znacznym stopniu poprawi bezpieczeństwo poprzez wyeliminowanie zagrożeń - potencjalnych przyczyn zdarzeń drogowych, zależnych od drogi, jej otoczenia oraz od organizacji ruchu, a także zmniejszenie liczby, skutków oraz kosztów wypadków.