viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2019

Prawie 2,3 mld zł z UE na budowę dróg w 5 województwach

15-11-2019

Kolejny zastrzyk środków unijnych dla sektora drogowego w Polsce. Wsparcie z UE zostanie przeznaczone dla trzech dróg ekspresowych a łącznej długości blisko 123 km: S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn, S19 na odcinku Lasy Janowskie - Nisko Południe oraz odcinek S7 w województwie świętokrzyskim.

GDDKiA

Centrum Unijnych Projektów Transportowych zawarło z Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad 3 umowy o dofinansowanie projektów ze środków unijnych. Łączna wartość tych inwestycji to około 4,35 mld zł. Unijne dofinansowanie z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 wyniesie ponad 2,26 mld zł.

 

Dofinansowane projekty

Budowa drogi ekspresowej S19 Lublin-Rzeszów na odcinku węzeł Lasy Janowskie (bez węzła) - węzeł Nisko Południe (z węzłem)

  • całkowita wartość projektu:       917 408 465,64 zł
  • w tym dofinansowanie unijne:  468 342 018,53 zł

Przedsięwzięcie polega na budowie drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Lasy Janowskie (bez węzła) - węzeł Nisko Południe (z węzłem) o długości ok. 24,16 km, która w całości zlokalizowana jest w sieci bazowej TEN-T.

Ponadto inwestycja obejmuje m.in.:

  • budowę trzech węzłów drogowych: Zdziary, Rudnik nad Sanem, Nisko Południe,
  • budowę dwóch Miejsc Obsługi Podróżnych kategorii I,
  • budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych krzyżujących się
    z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury,
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz
    z budową kanalizacji deszczowej, budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową,
  • budowę elementów systemu zarządzania ruchem,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę oraz przebudowę kolidującego uzbrojenia,
  • budowę urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia, stacje pogodowe, oznakowanie poziome i pionowe, znaki zmiennej treści) i pozostałe elementy infrastruktury,
  • wykonanie zieleni drogowej.

 

Budowa drogi ekspresowej S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn

  • całkowita wartość projektu:       3 088 071 971,29 zł
  • dofinansowanie unijne:               1 636 870 479,79 zł

Przedsięwzięcie polega na budowie drogi ekspresowej S61 na odcinku Ostrów Mazowiecka - Szczuczyn o długości ok. 91 km, która w całości zlokalizowana jest w sieci bazowej TEN-T.

Ponadto inwestycja obejmuje m.in.:

  • budowę dziewięciu węzłów drogowych: Podborze, Śniadowo, Łomża Południe, Łomża Zachód, Nowogród, Łomża Północ, Stawiski, Grabowo, Szczuczyn,
  • rozbudowę drogi ekspresowej S8 w obrębie węzła Podborze,
  • budowę sześciu MOP,
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
  • budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych krzyżujących się
    z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia (m.in. DW627, DK63, DK64),
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury,
  • budowę elementów systemu zarządzania ruchem,
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz
    z budową kanalizacji deszczowej, budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę oraz przebudowę kolidującego uzbrojenia,
  • budowę urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia, stacje pogodowe, oznakowanie poziome i pionowe, znaki zmiennej treści) i pozostałe elementy infrastruktury,
  • wykonanie zieleni drogowej.

 

Budowa drogi ekspresowej S7 na odcinku od granicy województw mazowieckiego i świętokrzyskiego do Skarżyska Kamiennej

  • całkowita wartość projektu:  344 373 000,00 zł
  • dofinansowanie unijne:         156 873 618,40 zł

Przedsięwzięcie polega na budowie drogi ekspresowej S7 na odcinku granica województw mazowieckiego i świętokrzyskiego - Skarżysko Kamienna o długości ok. 7,57 km, która w całości zlokalizowana jest w sieci kompleksowej TEN-T.

Ponadto inwestycja obejmuje m.in.:

  • budowę dwóch węzłów drogowych: Skarżysko Kamienna Północ i Skarżysko Kamienna Południe,
  • budowę dróg w liniach rozgraniczających drogi krajowej o funkcji innej niż krajowa, w zakresie niezbędnym do prawidłowego funkcjonowania zrealizowanej inwestycji oraz prawidłowej obsługi przyległych terenów,
  • budowę i przebudowę odcinków innych dróg poprzecznych krzyżujących się
    z przedmiotową inwestycją ze względu na konieczność dostosowania istniejącego układu komunikacyjnego do przebiegu projektowanej drogi oraz jej przekroczenia,
  • budowę obiektów inżynierskich w zakresie niezbędnym do sprawnego funkcjonowania zrealizowanej infrastruktury,
  • budowę elementów systemu zarządzania ruchem,
  • budowę systemu odprowadzania wód deszczowych z powierzchni dróg wraz
    z budową kanalizacji deszczowej, budowę urządzeń podczyszczających wodę deszczową,
  • budowę oświetlenia drogowego,
  • budowę oraz przebudowę kolidującego uzbrojenia,
  • budowę urządzeń organizacji ruchu i bezpieczeństwa ruchu drogowego (bariery energochłonne, ogrodzenia, stacje pogodowe, oznakowanie poziome i pionowe, znaki zmiennej treści) i pozostałe elementy infrastruktury,
  • wykonanie zieleni drogowej.

 

Główne cele projektów

Dzięki realizacji tych inwestycji zostaną wybudowane bezpieczne i komfortowe drogi ekspresowe będące fragmentem korytarza transeuropejskiego sieci TEN-T. Usprawnią przejazd pojazdami w ujęciu regionalnym i międzynarodowym.

Nowe drogi ekspresowe to sprawniejszy transport towarów, kapitału i usług. To również odciążenie od nadmiernego ruchu drogowego i poprawa warunków życia mieszkańców terenów zabudowy sąsiadującej z istniejącymi rozwiązaniami komunikacyjnymi.

 

GDDKiA największym beneficjentem Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014 - 2020

Obecnie już dla 58 projektów unijnych zawarte zostały w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020 umowy o dofinansowanie i trwa wdrażanie ww. projektów. Łączna wartości całkowita tych inwestycji wynosi około 68,04 mld zł, w tym koszty kwalifikowalne to około 38,39 mld zł oraz wkład UE to blisko 32,62 mld zł.

 

W związku z podpisaniem kolejnych trzech umów o dofinansowanie, GDDKiA stanie się Beneficjentem łącznie 61 projektów z dofinansowaniem unijnym. Łączna wartość całkowita tych inwestycji to około 72,39 mld zł, w tym koszty kwalifikowalne to około  41,06 mld zł oraz wkład unijny to blisko 34,88 mld zł.

Uwzględniając ww. 61 umów o dofinasowanie, kontraktacja środków UE dla GDDKiA wynosi około 82 %.