Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Minister Infrastruktury Andrzej Adamczyk w obecności wiceministra Rafała Webera zatwierdził Programy Inwestycji dla czterech obwodnic w województwie zachodniopomorskim. Dla obwodnic Gryfina w ciągu DK31 i Szczecinka w ciągu DK20 zatwierdzenie tych Programów umożliwi już w IV kwartale tego roku ogłoszenie przetargów na realizację w formule “Projektuj i buduj”. Natomiast dla obwodnic Stargardu w ciągu DK20 i Kołbaskowa w ciągu DK13 w okolicach połowy 2020 roku zostaną ogłoszone przetargi na opracowanie dokumentacji. Powyższe obwodnice są przewidziane do realizacji w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic.
Obwodnica Gryfina
Odcinek DK31 przebiegający przez Gryfino prowadzi głównymi ulicami miasta, będąc w jego południowej części jedyną drogą, na której kumuluje się ruch tranzytowy i lokalny. Obwodnica Gryfina ominie miasto od zachodu, wyprowadzając z niego ruch tranzytowy. Będzie to jednojezdniowa droga klasy GP (główna o ruchu przyspieszonym) o długości 5,6 km.
Inwestycja posiada wydaną w 2012 roku decyzję środowiskową. Od lutego ubiegłego roku trwają prace nad Koncepcją Programową wraz z badaniami podłoża. Dokumentacja jest już na ukończeniu. W IV kwartale tego roku zaplanowane jest ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w formule “Projektuj i buduj”. Roboty budowlane zostały zaplanowane na lata 2023-2025.
Obwodnica Szczecinka
Oddana do ruchu w ubiegłym roku obwodnica Szczecinka w ciągu drogi S11 wyprowadza z miasta ruch tranzytowy w ciągu „jedenastki”. Przez miasto w dalszym ciągu przebiega jednak DK20. Sytuację tą rozwiąże obwodnica omijająca Szczecinek od południa. W ramach inwestycji o długości 4,3 km powstanie również nowy węzeł drogowy łączący obwodnicę w ciągu DK20 z obwodnicą w ciągu S11.
Inwestycja posiada wydaną w 2012 roku - razem z obwodnicą w ciągu S11 - decyzję środowiskową. Od maja ubiegłego roku jest przygotowywana dokumentacja obejmującą Koncepcję Programową i prowadzone są badania podłoża. W IV kwartale tego roku zaplanowane jest ogłoszenie przetargu na realizację inwestycji w formule “Projektuj i buduj”. Roboty budowlane zostały zaplanowane na lata 2023-2025.
Obwodnica Stargardu
Stargard posiada już obwodnicę w ciągu drogi S10, ale przez miasto w dalszym ciągu przebiega DK20. Dlatego w celu całkowitego wyprowadzenia dróg krajowych z miasta przewidziano realizację obwodnicy w ciągu DK20. Nowa jednojezdniowa droga o orientacyjnej długości 4,4 km ominie miasto od wschodu, łącząc się na węźle Stargard Wschód z obwodnicą w ciągu S10.
Dla obwodnicy Stargardu w ciągu DK20 w połowie tego roku planowane jest ogłoszenie przetargu na opracowanie kompletu dokumentacji niezbędnej do realizacji inwestycji w formule “Projektuj i buduj”. Dokumentacja ta pozwoli w roku 2022 uzyskać decyzję środowiskową, a następnie w roku 2023 ogłosić przetarg na zaprojektowanie i budowę. Roboty budowlane zostały zaplanowane na lata 2026-2028.
Obwodnica Kołbaskowa
Obwodnica Kołbaskowa w ciągu DK13 będzie stanowiła dalszy ciąg obwodnicy Przecławia i Warzymic – nowego połączenia Szczecina z autostradą A6. Droga będzie biegła od nowego węzła Szczecin Zachód (który powstanie w ramach obwodnicy Przecławia i Warzymic) do granicy polsko-niemieckiej w Rosówku – omijając od wschodu miejscowość Kołbaskowo. Jednojezdniowa droga klasy GP będzie miała długość około 6 km.
Decyzję środowiskową dla obwodnicy Kołbaskowa uzyskano w roku 2012 łącznie z północnym odcinkiem DK13 (obwodnica Przecławia i Warzymic). Około połowy tego roku planowany jest przetarg na opracowanie dokumentacji projektowej – projektu budowlanego i projektów wykonawczych dla tej inwestycji. Pozwoli to w 2022 roku uzyskać decyzję o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) i następnie ruszyć z przetargiem na roboty budowlane. Roboty budowlane są przewidziane do realizacji w latach 2023-2026.