viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2020

Opolskie inwestycje w rządowym Programie budowy 100 obwodnic

01-09-2020
W ramach opracowanego przez Ministerstwo Infrastruktury rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030, mającego na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach, wyprowadzenie ruchu z zatłoczonych miast, czystsze powietrze, mniejszy hałas i poprawę przepustowości sieci drogowej, przewidziano na terenie Opolszczyzny budowę czterech obwodnic:
  • Brzegu w ciągu DK39
  • Lędzin w ciągu DK46
  • Prudnika w ciągu DK41
  • Sidziny w ciągu DK46

 

Obwodnica Brzegu w ciągu drogi krajowej nr 39

 

Długość:      ok. 8,2 km

 

Stan prac przygotowawczych

Zleciliśmy rozpoczęcie prac przygotowawczych dla przedmiotowej inwestycji, podpisując 15 kwietnia 2019 r. umowę na wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego z elementami Koncepcji Programowej (STEŚ-R). Podstawowym celem tych prac projektowych jest zamodelowanie kilku wariantów przebiegu trasy, a dla najbardziej optymalnego wariantu - uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach inwestycji (DŚU). Następnie wskazane zostaną warianty konkretnych rozwiązań technicznych, zlokalizowanych w korytarzu terenowym wskazanym we wniosku o DŚU.

10 i 11 grudnia 2019 r. odbyły się spotkania informacyjne dla mieszkańców Gminy Lubsza oraz mieszkańców Miasta Brzeg i Gminy Skarbimierz, na których zaprezentowane zostały rozwiązania projektowe dla tego zadania. 

 

Cel

Inwestycja przewiduje budowę nowego odcinka drogi krajowej nr 39 wraz z budową mostu przez rzekę Odrę, budową wiaduktu nad linią kolejową nr 132 (Opole - Wrocław) oraz przebudową kolidującej infrastruktury drogowej i branżowej.  Podstawowym celem budowy obwodnicy Brzegu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 39. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Realizacja zadania planowana jest na lata 2023-2026.

 

Obwodnica Lędzin w ciągu drogi krajowej nr 46

 

Długość:      ok. 3 km

 

Stan prac przygotowawczych

22 kwietnia 2020 r. podpisany został Program Inwestycji. Kolejnym etapem będzie postępowanie przetargowe na opracowanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego na przełomie 2021 i 2022 r.

 

Cel

Podstawowym celem budowy obwodnicy Lędzin jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miejscowości w ciągu drogi krajowej nr 46. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja stanowić będzie element nowego ciągu drogi krajowej nr 46 jako drogi wylotowej z Opola w kierunku wschodnim. Pozwoli na sprawne skomunikowanie stolicy województwa opolskiego z Częstochową i dalej z Warszawą. Jest to kolejny etap prac poprawiających bezpieczeństwo i przepustowość drogi krajowej nr 46, po oddanej w ubiegłym roku obwodnicy Myśliny. 
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.

 

Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2026-2029.
 

Obwodnica Prudnika w ciągu drogi krajowej nr 41

 

Długość:      ok. 3,3 km


Stan prac przygotowawczych

22 kwietnia 2020 r. podpisany został Program Inwestycji. Aktualnie dla tego zadania przygotowywane są materiały do opisu przedmiotu zamówienia przed ogłoszeniem postępowania przetargowego na opracowanie dokumentacji studialno-koncepcyjnych, tzn. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowych (STEŚ) wraz z elementami Koncepcji Programowych. Następnym krokiem będzie opracowanie tych etapów dokumentacji. W ramach tych prac przedstawionych zostanie kilka jednakowo możliwych do realizacji wariantów przebiegu nowych odcinków tych dróg, których szczegółowa analiza pozwoli na wybór najbardziej optymalnej lokalizacji korytarza drogi.


Cel

Podstawowym celem budowy obwodnicy Prudnika jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście w ciągu drogi krajowej nr 41. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Inwestycja pozwoli na sprawne skomunikowanie ciągów DK40 i DK41będzie stanowić uzupełnienie do istniejącej obwodnicy w ciągu drogi krajowej nr 41. Obwodnica poprawi dostępność komunikacyjną województwa opolskiego od strony południowej granicy kraju.

Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Realizacja inwestycji planowana jest na lata  2025-2028.

 

Obwodnica Sidziny w ciągu drogi krajowej nr 46
 

Długość:      ok. 8 km

 

Stan prac przygotowawczych

Dla przedmiotowej inwestycji podpisany został Program Inwestycji 22.04.2020. Aktualnie dla tego zadania przygotowywane są materiały do opisu przedmiotu zamówienia przed ogłoszeniem postępowania przetargowego na opracowanie dokumentacji studialno-koncepcyjnych, tzn. Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowych (STEŚ) wraz z elementami Koncepcji Programowych. Następnym krokiem będzie opracowanie tych etapów dokumentacji. W ramach tych prac przedstawionych zostanie kilka jednakowo możliwych do realizacji wariantów przebiegu nowych odcinków tych dróg, których szczegółowa analiza pozwoli na wybór najbardziej optymalnej lokalizacji korytarza drogi.


Cel 

Podstawowym celem budowy obwodnicy Sidziny jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w miejscowości w ciągu drogi krajowej nr 46. Dzięki tej inwestycji nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego oraz zwiększenie przepustowości dróg. Obwodnica Sidziny ułatwi dostępność komunikacyjną Nysy od strony stolicy województwa. Inwestycja będzie pełniła rolę uzupełniającą do nowych obwodnic Nysy oraz Niemodlina.
Jednocześnie zachowane zostaną najwyższe wymogi ochrony środowiska, zdrowia i życia mieszkańców oraz zrównoważonego rozwoju.
 

Realizacja inwestycji planowana jest na lata 2025-2028.