viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2020

Program budowy 100 obwodnic na Pomorzu Zachodnim – jeszcze w tym roku pierwsze przetargi na realizację inwestycji

01-09-2020

W rozpisanym na lata 2020-2030 Programie budowy 100 obwodnic znajduje się dziewięć inwestycji na Pomorzu Zachodnim. Dla obwodnicy Szczecinka w ciągu DK20 i Gryfina w ciągu DK31 przetargi na zaprojektowanie i budowę będą ogłoszone jeszcze w tym roku. Dla czterech inwestycji w ciągu DK22 od czerwca tego roku toczą się prace nad dokumentacją. Natomiast dla obwodnic Złocieńca i Stargardu na DK20 oraz Kołbaskowa w ciągu DK13 trwają ogłoszone w lipcu tego roku przetargi na wykonanie dokumentacji.  

Obwodnica Szczecinka w ciągu drogi krajowej nr 20 

W ubiegłym roku do ruchu została oddana obwodnica w ciągu drogi ekspresowej S11. Nadal jednak, aby jechać w kierunku Szczecina przez drogę krajową nr 20, trzeba wjechać do centrum miasta. Dlatego konieczna jest budowa obwodnicy również w ciągu DK20. Nowa trasa połączy obwodnicę w ciągu DK20 z obwodnicą w ciągu S11 w rejonie miejscowości Miękowo, gdzie powstanie nowy węzeł drogowy. Droga o długości 4,3 km posiada decyzję środowiskową. Dla inwestycji opracowano Koncepcję Programową, zostały wykonane też badania geologiczne. Trwa przygotowanie dokumentów niezbędnych do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi. Do końca tego roku przetarg powinien zostać ogłoszony. Po zaplanowanym na III kwartał przyszłego roku podpisaniu umowy ruszy projektowanie, a następnie roboty budowlane, które powinny być prowadzone w latach 2023-2025. 

 

Obwodnica Gryfina w ciągu drogi krajowej nr 31 

Obwodnica Gryfina ominie miasto od wschodu i pozwoli wyprowadzić z centrum Gryfina ruch w ciągu DK31. Droga o długości 5,6 km posiada decyzję środowiskową. Na przebiegu obwodnicy powstaną ronda łączące drogę z obecną DK31 i DW120. Wykonana została Koncepcja Programowa i przeprowadzone badania podłoża. Obecnie przygotowywane są dokumenty niezbędne do ogłoszenia przetargu na zaprojektowanie i budowę drogi. Jeszcze w tym roku przetarg zostanie ogłoszony. Podpisanie umowy powinno nastąpić w III kwartale przyszłego roku. Roboty budowlane są przewidziane na lata 2023-2025. 

 

Obwodnica Kołbaskowa w ciągu drogi krajowej nr 13 

Obwodnica ominie od wschodu Kołbaskowo, wyprowadzając z miejscowości ruch tranzytowy w ciągu DK13 do granicy z Niemcami w Rosówku. Długość odcinka to około 6 km. Inwestycja posiada decyzję środowiskową. Inwestycja będzie się łączyła z realizowanym odcinkiem DK13 od granicy Szczecina do autostrady A6 (obwodnica Przecławia i Warzymic) na węźle drogowym Szczecin Zachód. Obecnie trwa rozpoczęty w lipcu tego roku przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej dla tej obwodnicy. Realizację inwestycji w systemie tradycyjnym zaplanowano w latach 2024-2026. 

 

Obwodnica Człopy w ciągu drogi krajowej nr 22 

Dla inwestycji o szacowanej długości 4,5 km trzeba wykonać całość procesu przygotowawczego, w tym uzyskać decyzję środowiskową określającą przebieg drogi. Obecnie trwają już prace nad przygotowaniem dokumentacji obejmującej Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z elementami Koncepcji Programowej. Umowa na opracowanie dokumentacji została podpisana w czerwcu tego roku. Projektanci opracowują już pierwsze korytarze przebiegu nowej obwodnicy. Na podstawie wykonanych opracowań i raportu oddziaływania na środowisko zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji będzie mógł się rozpocząć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027. 

 

Obwodnica Rusinowa w ciągu drogi krajowej nr 22 

Przez położone na południe od Wałcza Rusinowo przebiega ruch tranzytowy w ciągu DK22. Obecnie trwają już prace nad przygotowaniem dokumentacji obejmującej Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z elementami Koncepcji Programowej. Umowa na opracowanie dokumentacji została podpisana w czerwcu tego roku. Projektanci opracowują już pierwsze korytarze przebiegu nowej obwodnicy. Na podstawie wykonanych opracowań i raportu oddziaływania na środowisko zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji będzie mógł się rozpocząć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027. 

 

Obwodnica Szwecji w ciągu drogi krajowej nr 22 

Podstawowym celem budowy obwodnicy Szwecji jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście na drodze krajowej nr 22. Obecnie trwają już prace nad przygotowaniem dokumentacji obejmującej Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z elementami Koncepcji Programowej. Umowa na opracowanie dokumentacji została podpisana w czerwcu tego roku. Projektanci opracowują już pierwsze korytarze przebiegu nowej obwodnicy. Na podstawie wykonanych opracowań i raportu oddziaływania na środowisko zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji będzie mógł się rozpocząć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027. 

  

Obwodnica Wałcza (Strączna) w ciągu drogi krajowej nr 22 

Przez Wałcz przebiegają dwie drogi krajowe – DK10 i DK22. Obwodnica w ciągu przyszłej S10 obecnie jest realizowana i w tym roku powinna być przejezdna. Do wyprowadzenia całości ruchu tranzytowego potrzeba jednak również obwodnicy w ciągu DK22. Obwodnica będzie omijała Wałcz, jak również położoną na południowy zachód od Wałcza miejscowość Strączno (od wschodu). W ramach inwestycji przewiduje się budowę nowego węzła drogowego na obwodnicy w ciągu S10 między Wałczem a Witankowem. Obecnie trwają już prace nad przygotowaniem dokumentacji obejmującej Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowe wraz z elementami Koncepcji Programowej. Umowa na opracowanie dokumentacji została podpisana w czerwcu tego roku. Projektanci opracowują już pierwsze korytarze przebiegu nowej obwodnicy. Na podstawie wykonanych opracowań i raportu oddziaływania na środowisko zostanie uzyskana decyzja środowiskowa, która określi wariant realizacyjny inwestycji. Następnie po wykonaniu badań podłoża i dalszej dokumentacji będzie mógł się rozpocząć przetarg na zaprojektowanie i budowę inwestycji. Realizacja inwestycji została zaplanowana na lata 2024-2027. 

  

Obwodnica Złocieńca w ciągu drogi krajowej nr 20 

Budowa obwodnicy Złocieńca pozwoli na wyprowadzenie z miejscowości ruchu tranzytowego w ciągu DK20. Obecny przejazd przez miasto jest utrudniony przez położony w centrum przejazd kolejowy, przy którym są dwa skrzyżowania pod ostrym kątem. Obwodnica rozwiąże problemy komunikacyjne w Złocieńcu. Przebieg obwodnicy planowany jest po południowej stronie miasta. Obecnie trwa przetarg na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji. Poznaliśmy już oferty projektantów. Jeszcze w tym roku umowa na dokumentację zostanie podpisana. Realizacja inwestycji w formule Projektuj i buduj planowana jest w latach 2024-2028. 

 

Obwodnica Stargardu w ciągu drogi krajowej nr 20 

Obecnie pomimo wyprowadzenia ruchu w ciągu drogi ekspresowej S10 ze Stargardu, jeśli kierowca chce pojechać w kierunku Czaplinka czy Złocieńca, musi wjechać do miasta. Realizacja obwodnicy w ciągu DK20 pozwoli na całkowite wyprowadzenie ruchu tranzytowego w ciągu dróg krajowych ze Stargardu. Droga będzie omijała Stargard od wschodu, włączając się w istniejącą obwodnicę Stargardu w ciągu S10 na węźle drogowym Stargard Wschód. Aktualnie trwa przetarg na opracowanie dokumentacji dla tej inwestycji. Poznaliśmy już oferty projektantów. Jeszcze w tym roku umowa na dokumentację zostanie podpisana. Realizacja inwestycji w formule Projektuj i buduj planowana jest w latach 2024-2028.