viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2020

Trwają przygotowania do realizacji nowych inwestycji drogowych na Podkarpaciu

17-11-2020

Realizację inwestycji drogowych poprzedza złożony i długotrwały proces prac przygotowawczych. Dlatego też budując nowe odcinki dróg, równolegle przygotowujemy kolejne, by płynnie przechodzić do ich realizacji. Na Podkarpaciu aktualnie przygotowujemy m.in. kolejne odcinki S19, drogę ekspresową S74 i nowe obwodnice miast.  

S19 Rzeszów - Barwinek   

W przygotowaniu jest ponad 85-kilometrowy odcinek przyszłej S19 od węzła Rzeszów Południe do granicy państwa w Barwinku. 10 lipca br. podpisana została umowa na realizację w systemie „Projektuj i buduj” odcinka od węzła Rzeszów Południe do węzła Babica (wykonawca: konsorcjum Mostostal Warszawa i Acciona Construcción, kwota: 2 230 165 684,48 zł, termin: 70 miesięcy). Od początku trwania umowy prowadzone są intensywne prace nad dokumentacją projektową. Trwają również prace geologiczne w zakresie uszczegółowienia rozpoznania podłoża gruntowego.  GDDKiA 

 

Dla odcinków Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla prace przygotowawcze znajdują się na końcowym etapie odbioru koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Dokumentacje projektowe otrzymały pozytywną rekomendację od Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych oraz Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Postępowanie przetargowe na realizację tych dwóch odcinków w systemie „Projektuj i buduj” zostało zaplanowane na grudzień br. 

 

Na pozostałych odcinkach wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe. Dużym wyzwaniem jest przeprowadzanie badań geologicznych w tak różnorodnym i skomplikowanym pod względem geologicznym terenie. 

 

Rzeszów Południe - Babica  

10 lipca br. podpisano umowę z wykonawcą robót - spółkami Mostostal Warszawa i Acciona Construccion, działającymi jako spółka cywilna Mostostal Acciona S19 Tunel spółka cywilna. Od początku trwania umowy prowadzone są intensywne prace nad dokumentacją projektową. Trwają również prace geologiczne w zakresie uszczegółowienia rozpoznania podłoża gruntowego. Odcinek ma długość 10,3 km.   

   

Babica - Jawornik  

Prace przygotowawcze dla odcinka S19 od węzła Babica do Jawornika (z tymczasowym łącznikiem) obecnie znajdują się na etapie przygotowania koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Stan zaawansowania przygotowania koncepcji wynosi 90 proc. Oddanie całości opracowań projektowych planowane jest na grudzień br., natomiast przetarg na realizację w systemie „Projektuj i buduj” został zaplanowany na II kw. 2021 r. Ten odcinek S19 będzie miał długość 11,6 km.    

Zakres inwestycji dotyczy budowy drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (plus pas awaryjny) wraz z węzłem drogowym Strzyżów - Żarnowa na skrzyżowaniu z DP 1931 R i obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, budowę MOP Jawornik (w kierunku Rzeszowa), urządzeń BRD, oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudowę i budowę infrastruktury technicznej.  

   

Jawornik - Domaradz  

Prace przygotowawcze dla odcinka od węzła Jawornik do węzła Domaradz obecnie znajdują się na etapie przygotowania koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Stan zaawansowania przygotowania koncepcji wynosi około 30 proc. Oddanie całości opracowań projektowych planowane jest na maj 2021 r., natomiast przetarg na realizację w systemie „Projektuj i buduj” został zaplanowany na I kw. 2022 r. Odcinek będzie miał długość 11,85 km.  

   

Zakres inwestycji dotyczy budowy drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (plus pas awaryjny) wraz z węzłem drogowym Domaradz na skrzyżowaniu z DW886, obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, dwóch tuneli: o długości ok. 2,8 km i ok. 0,9 km, budowę MOP Jawornik (w kierunku Barwinka), obwodu utrzymania Domaradz, urządzeń BRD, oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudowę i budowę infrastruktury technicznej. Ten najbardziej skomplikowany odcinek zostanie oddany do ruchu w 2029 roku. 

   

Domaradz - Iskrzynia  

Prace przygotowawcze dla odcinka węzeł Domaradz - węzeł Iskrzynia obecnie znajdują się na etapie przygotowania koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Stan zaawansowania przygotowania koncepcji wynosi 50 proc. Oddanie całości opracowań projektowych planowane jest na I kwartał 2021 r., natomiast przetarg na realizację w systemie „Projektuj i buduj” został zaplanowany na III kwartał 2021 r. Ten odcinek S19 będzie miał długość 12,5 km.   

Zakres inwestycji dotyczy budowy drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu (plus pas awaryjny) w każdym kierunku, obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, budowę MOP Zagórze (po obu stronach jezdni), urządzeń BRD, oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudowę i budowę infrastruktury technicznej.  

   

Iskrzynia - Miejsce Piastowe  

Prace przygotowawcze na odcinku od węzła Iskrzynia do węzła Miejsce Piastowe obecnie znajdują się na końcowym etapie odbioru koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Dokumentacja projektowa 23 września br. otrzymała pozytywną rekomendację od Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. 30 października br. koncepcję programową oceniła Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Postępowanie na realizację w systemie „Projektuj i buduj” zostało zaplanowane na grudzień br. Odcinek będzie miał długość 10,3 km.   

Zakres inwestycji dotyczy budowy drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu w każdym kierunku (plus pas awaryjny) wraz z węzłami drogowym Iskrzynia na połączeniu z DK19 oraz Miejsce Piastowe na skrzyżowaniu z DK28, obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, obwodu utrzymania Miejsce Piastowe, urządzeń BRD, oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także przebudowę i budowę infrastruktury technicznej.  

   

Miejsce Piastowe - Dukla  

Prace przygotowawcze dla odcinka Miejsce Piastowe - Dukla obecnie znajdują się na końcowym etapie odbioru koncepcji programowej z pełnym rozpoznaniem geologicznym. Dokumentacja projektowa 1 lipca br. otrzymała pozytywną rekomendację od Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. 1 października br. koncepcję programową oceniła Komisja Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych. Postępowanie na realizację w systemie „Projektuj i buduj” zostało zaplanowane na grudzień br. Odcinek będzie miał długość 10,09 km.   

Zakres inwestycji dotyczy budowy drogi ekspresowej o przekroju dwujezdniowym po dwa pasy ruchu (bez pasa awaryjnego) w każdym kierunku wraz z węzłami drogowymi, obiektami inżynierskimi w miejscach przekroczeń przeszkód poprzecznych, MOP Równe (po obu stronach jezdni) w miejscowości Równe, urządzeń BRD, oraz urządzeń ochrony środowiska, przebudowę kolidujących dróg poprzecznych, cieków, a także budowę infrastruktury technicznej.  

   

Dukla - Barwinek  

To ostatni odcinek na trasie Via Carpatia na terytorium Polski - graniczący bezpośrednio ze Słowacją w Barwinku. Jednocześnie jest to jeden z trudniejszych odcinków pod względem budowy geologicznej i uwarunkowań środowiskowych. Obecnie prowadzone prace przygotowawcze skupiają się na zakończeniu badań geologicznych wykonywanych w ramach koncepcji programowej. Na 18- kilometrowym odcinku zaplanowano w ramach robót geologicznych prawie 23 kilometry otworów badawczych. Pomimo, że zakres prac jest ogromny, a teren trudny pod względem logistyki maszyn, prace geologiczne zmierzają do ukończenia. W kolejnym etapie zakończone zostanie opracowywanie dokumentacji, co wraz z jej odbiorem planowane jest na II kwartał 2021 r.  

 

Obwodnice w przygotowaniu    

W ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na Podkarpaciu powstanie osiem nowych inwestycji drogowych, które obecnie są w przygotowaniu. Pięć zadań jest na etapie przetargu, a kolejne w trakcie prac przygotowawczych: 

  • obwodnica Kolbuszowej w ciągu DK9 – trwa przetarg na dokumentację, po otwarciu ofert, 

  • obwodnica Miejsca Piastowego w ciągu DK28 – trwa przetarg na dokumentację, po otwarciu ofert,   

  • obwodnica Nowej Dęby w ciągu DK9 – trwa przetarg na dokumentację, po otwarciu ofert,  

  • obwodnica Przemyśla w ciągu DK28/77 – trwa przetarg na dokumentację, po otwarciu ofert, 

  • obwodnica Sanoka w ciągu DK84 (II etap) – trwa przetarg na koncepcję programową, po otwarciu ofert.  

  • obwodnica Brzostka i Kołaczyc w ciągu DK73 - trwa postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych warunkowanych,  

  • obwodnica Jasła w ciągu DK73 - trwa postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych warunkowanych,  

  • obwodnica Pilzna w ciągu DK73 - trwa postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych warunkowanych. 

 

Więcej informacji o realizacji Programu można przeczytać tutaj: https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/38968/Trwa-realizacja-programu-100-obwodnic-na-Podkarpaciu  

 

Inne duże zadania drogowe w przygotowaniu 

Na etapie opracowania dokumentacji są także kolejne duże zadania drogowe jak rozbudowa DK73 na odcinku Pilzno - Jasło wraz z budową obwodnic Pilzna oraz Brzostka, Kołaczyc i Jasła, budowa drogi ekspresowej S74 na odcinku Opatów - Nisko oraz rozbudowa drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ - węzeł Jasionka. 

 

Dla rozbudowy drogi ekspresowej S19 na odcinku węzeł Sokołów Małopolski Północ - węzeł Jasionka o długości ok. 15 km polegającej na dobudowie drugiej jezdni, trwa opracowanie koncepcji programowej oraz materiałów do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Aktualnie jesteśmy po zakończeniu akcji informacyjnej i przed posiedzeniem Zespołu Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych oraz Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych celem oceny koncepcji programowej. 

 

Na etapie przygotowania jest również droga ekspresowa S74 na odcinku Opatów - Nisko, dla której opracowywane jest Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (wraz z analizą i weryfikacją wariantów zarekomendowanych z etapu studium korytarzowego) oraz materiały do wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach wraz z jej uzyskaniem. W ramach umowy wykonawca przeprowadził analizę przebiegów wariantów S74 zarekomendowanych z etapu Studium Korytarzowego, a także spotkania informacyjne ze społeczeństwem w ramach tzw. akcji informacyjnej, które odbyły się w pięciu gminach woj. świętokrzyskiego i ośmiu gminach woj. podkarpackiego. Aktualnie trwają prace projektowo-analityczne związane m.in. z analizą wniosków, które wpłynęły do projektanta po przeprowadzonej akcji informacyjnej oraz inwentaryzacją przyrodniczą, badaniami geologicznymi i analizą zagrożenia przeciwpowodziowego. 

 

Zaawansowane są także prace przygotowawcze dla rozbudowy odcinka DK73 Pilzno - Jasło wraz z budową obwodnic Pilzna oraz Brzostka, Kołaczyc i Jasła. Wykonane i zatwierdzone zostało Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego. Obecnie trwa postępowanie w sprawie wydania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, a wykonawca opracowuje raport oceny oddziaływania na środowisko.