viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

Serwis GDDKiAGDDKiAArchiwum 2020

Południowa Obwodnica Warszawy służy przede wszystkim mieszkańcom Stolicy

15-12-2020

S2 Południowa Obwodnica Warszawy to część Warszawskiego Węzła Drogowego. Trasa ta w 70 proc. stanowi połączenie międzydzielnicowe i jest wykorzystywana przede wszystkim przez mieszkańców Warszawy i gmin ościennych. Odcinek pomiędzy węzłami Puławska i Lubelska to trzecia i ostatnia część S2. Zbliżamy się do zakończenia robót i dokładamy wszelkich starań, by jeszcze w tym roku kierowcy mogli korzystać z nowoczesnej i bezpiecznej trasy. W celu sprawnego zakończenia inwestycji przechodzącej przez teren m.st. Warszawy niezbędna jest współpraca z jednostkami podległymi Prezydentowi Stolicy. Dlatego też na bieżąco prowadzimy rozmowy i uzgodnienia. Część kwestii została zamknięta, ale są też sprawy niezakończone, które wymagają jeszcze podjęcia niezbędnych decyzji.

GDDKiA

 

Oddanie do ruchu S2 Lubelska - Warszawa Wilanów - Puławska i organizacja ruchu

Przygotowana przez GDDKiA koncepcja oddania do ruchu do końca 2020 r. odcinka drogi ekspresowej S2 pomiędzy węzłami Warszawa Wilanów (Przyczółkowa) i Lubelska uwzględnia oczekiwania m.st. Warszawy związane z wyeliminowaniem ruchu tranzytowego do czasu oddania do użytkowania tunelu pod Ursynowem. Kwestie te były szeroko konsultowane z władzami Miasta w formie korespondencyjnej, jak również w ramach wizji lokalnych na terenie budowy. Po oddaniu do użytku 15 kilometrów nowej trasy, zgodnie z uzgodnieniami z Miastem, będzie tam obowiązywało ograniczenie tonażowe do 3,5 tony.

W zakresie odcinka węzeł Puławska - węzeł Warszawa Wilanów (Przyczółkowa) oddanie do ruchu planowane jest w II kwartale 2021 r. Tu należy zwrócić również uwagę na sprawę organizacji ruchu, która determinuje termin zakończenia wszystkich niezbędnych robót budowlanych koniecznych do udostępnienia mieszkańcom Warszawy infrastruktury odtworzonej nad tunelem. Dlatego też istotną kwestią jest pozyskanie uzgodnień od Miasta w zakresie projektów organizacji ruchu. Jednocześnie mając na uwadze potrzebę uporządkowania ruchu w sytuacjach awaryjnych w tunelu, prowadzimy dalsze rozmowy w sprawie ustalenia ostatecznych rozwiązań zapewniających bezpieczeństwo na ulicach Ursynowa. Niezbędne jest jednak jak najszybsze zamknięcie sprawy odtwarzanej organizacji ruchu nad tunelem.

 

GDDKiA widzi pilne potrzeby upłynnienia ruchu w rejonie S2, które leżą w gestii Miasta. Jest to m.in. budowa brakującego fragmentu ul. Branickiego od łącznicy drogi ekspresowej S2 w kierunku skrzyżowania z ul. Ledóchowskiej. Dzięki temu zapewniona zostanie komunikacja z wykorzystaniem wschodniej części węzła Warszawa Ursynów po stronie Wilanowa. Druga kwestia to upłynnienie ruchu w obrębie węzła Puławska, gdzie od 2013 roku gotowy jest strop i ściany szczelinowe przyszłego tunelu. Wykorzystanie ich przy poszerzeniu ul. Puławskiej i budowa odcinka tunelowego zniweluje obecnie powstające zatory.

Podjęte przez Miasto działania przyczynią się do spójnego funkcjonowania inwestycji realizowanych przez GDDKiA i m.st. Warszawa.

 

Odcinkowy pomiar prędkości

Widzimy potrzebę realizacji odcinkowego pomiaru prędkości na ursynowskim odcinku S2, dlatego też podęliśmy działania, aby został on zrealizowany. Współpracujemy w tym zakresie z GITD. Odbyły się wspólne wizje w terenie pod kątem możliwości technicznych wprowadzenia tego systemu. Przekazaliśmy również wytyczne co do realizacji tego systemu w tunelu.

 

Zagospodarowanie terenu dzielnicy Ursynów nad tunelem

Odbyły się robocze konsultacje między GDDKiA a jednostkami m.st. Warszawy, które obejmowały zarówno kwestie własności terenów nad tunelem, jak również sprawy późniejszego zagospodarowania tego obszaru i warunków jego zabudowy. Przekazaliśmy Miastu warunki techniczne do zagospodarowania tego terenu, np. na cele związane z realizacją parku, jak również propozycję uszczegółowienia podpisanego w grudniu 2015 roku porozumienia dotyczącego uregulowania stanu prawnego gruntów nad tunelem po jego wybudowaniu.

 

Ścieżka rowerowa wzdłuż ul. Płaskowickiej

Odtwarzając teren nad tunelem, wzięliśmy pod uwagę plany Miasta związane z budową ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Płaskowickiej, dostosowując istniejące skrzyżowania do połączenia z planowaną ścieżką rowerową. Przyjęte przez nas rozwiązania pozwolą na realizacje tych zamierzeń niemal bez ingerencji w istniejącą infrastrukturę. 

Jednocześnie należy podkreślić, że wszystkie nowobudowane w ramach inwestycji odcinki ścieżek rowerowych są zgodne z przepisami prawa. W zakresie ścieżek odtwarzanych są one wykonywane w takiej technologii, w jakiej były przed przejęciem terenu pod budowę S2 POW.

 

Montaż filtrów powietrza w tunelu

Jesteśmy na końcowym etapie przygotowań do ogłoszenia przetargu na wybór wykonawcy, który, zgodnie z postanowieniem Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Warszawie, przygotuje dokumentację ustalającą poziom jakości powietrza w otoczeniu tunelu i tym samym określi rodzaj ewentualnych filtrów wymaganych do zastosowania w wyrzutniach tunelu.

 

„Nie” dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne tunelem

Przez tunel nie będą przejeżdżać pojazdy przewożące materiały niebezpieczne. Naszym priorytetem jest zapewnienie najwyższego poziomu bezpieczeństwa zarówno mieszkańcom Ursynowa, jak i użytkownikom drogi ekspresowej S2. Decyzję podjęliśmy w oparciu o wykonane specjalistyczne analizy, a także uwarunkowania lokalizacyjne tunelu, jak również dostępną infrastrukturę i środki związane z likwidacją i zapobieganiem zdarzeniom z udziałem pojazdów niebezpiecznych. Decyzja ta jest również zgodna z rekomendacją Urzędnika Zabezpieczenia Tunelu i opinią Mazowieckiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej – niezależnych jednostek w sprawie przewozu materiałów niebezpiecznych przez tunel. Pod uwagę braliśmy również przebieg trasy przez jedną z najgęściej zaludnionych dzielnic Warszawy, a także brak infrastruktury niezbędnej do przeprowadzania działań operacyjnych, jak np. parkingi dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne. Ponadto na terenie Mazowsza nie zostały wytyczone główne drogi dla pojazdów przewożących materiały niebezpieczne. Wszystkie powyższe okoliczności skłoniły GDDKiA do decyzji, aby na obecnym etapie wprowadzić dla tunelu kategorię E ze względu na przewóz materiałów niebezpiecznych, czyli wprowadzić zakaz przejazdu przez tunel dla pojazdów przewożących takie materiały.