Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Już można się zapoznać z trzema wariantami przebiegu południowej obwodnicy Nowego Targu, w ciągu DK49. Warianty przygotowane zostały w ramach Studium techniczno – ekonomiczno – środowiskowego (STEŚ). Można także wyrazić swoją opinię o zaproponowanych rozwiązaniach i przekazać uwagi. Do dyspozycji mieszkańców będą projektanci, dostępni telefonicznie od 19 do 21 maja 2021 r, w godz. 8.00 – 16.00.
Od 19 maja 2021 r. całość opracowanej analizy wariantów, zarówno w formie graficznej jak i opisowej oraz formularze, które można wykorzystać do przekazania uwag i opinii, są dostępne poniżej.
Inna możliwość dostępu:
FTP: 217.17.35.243
login: FTP-S12-ONT-O
hasło: yty/99/212!@17
Z uwagi na obecnie panujące obostrzenia epidemiczne spotkania z projektantami firmy Multiconsult Polska, która przygotowuje dokumentację, odbędą się wyłącznie przy wykorzystaniu komunikacji elektronicznej: telefonu, maila a także korespondencji tradycyjnej.
Mail: konsultacje@multiconsult.com.pl
Telefony: +48 693 214 479 +48 601 323 677
Adres: Multiconsult Polska Sp. z o.o. ul. Aleksandra Zelwerowicza 20 53-676 Wrocław
Terminy:
Kontakt telefoniczny: w dniach od 19 do 21 maja 2021 r., w godzinach od 8 do 16
Kontakt mailowy i korespondencja tradycyjna: do 11.06.2021 r
Parametry planowanej obwodnicy, w ciągu drogi krajowej nr 49:
• klasa drogi: GP,
• prędkość dopuszczalna: 100 km/h,
• przekrój drogi: 2x2,
• szerokość pojedynczej jezdni: 7,0 m,
• szerokość pasa ruchu: 3,5 m,
• szerokość pasa dzielącego: 4,0 m, w tym dwie opaski 0,5 m,
• szerokość pobocza utwardzonego: 1,5 m,
• szerokość pobocza gruntowego: min. 0,75 m,
• nośność nawierzchni: 115 kN/oś,
Warianty przebiegu
W ramach opracowania dokumentacji projektowej powstały trzy warianty przebiegu obwodnicy. Wszystkie zaproponowane warianty na odcinku 800 m przebiegają w tym samym śladzie. Są też dwie propozycje włączenia obwodnicy do węzła Nowy Targ Południe, budowanego w ramach dwujezdniowej DK47 Rdzawka – Nowy Targ.
Wariant 1 (odcinek od km 0+800 do ronda DW969)
Na odcinku od km 0+800 do 1+700 wariant 1 wpisuje się prawie całkowicie w korytarz wskazany w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (MPZP). Częściowo ingeruje jednak w obszar „Nowotarskiej Strefy Relaksu” co skutkowałoby przeniesieniem części wyposażenia i zagospodarowania tego terenu w inne miejsce. W pobliżu Białego Dunajca wariant przebiega nad początkiem istniejącej kładki. Po przekroczeniu rzeki droga zmierza początkowo w kierunku wschodnim, aby na końcowym odcinku dowiązać się do istniejącego ronda na obwodnicy, w ciągu drogi wojewódzkiej nr 969. Na tym odcinku obwodnica krzyżuje się poprzez przejazd z ul. Lotników i przebiega do ok. km 3+200 przez tereny przeznaczone na usługi. Dla tego wariantu nie ma możliwości realizacji skrzyżowania w jednym poziomie, z uwagi na istniejącą klasę drogi oraz realizację postulatu, aby nie ograniczać prędkości (co wymusiłaby lokalizacja skrzyżowania). Na odcinku od km 3+200 do końca wariant ten wpisuje się w istniejący pas drogowy drogi krajowej nr 49 (wpisany także w MPZP).
Wariant 2 (odcinek od km 0+800 do DK49)
Na odcinku od km 0+800 do ok. km 1+400 wariant wpisuje się prawie całkowicie w korytarz wyznaczony w planie zagospodarowania przestrzennego. Prawie w całości omija teren „Nowotarskiej Strefy Relaksu”, co najprawdopodobniej nie będzie wymagało jej zmian. Na odcinku przejścia przez rzekę Biały Dunajec planowane jest tak duże oddalenie od istniejącej kładki, że proponowane jest rozwiązanie polegające na zmianie dojść i dojazdów do niej, bez jakiegokolwiek naruszania samego obiektu. Ruch pieszy i rowerowy planowany jest do prowadzenia kładką oraz pod projektowanym obiektem mostowym przy rzece. Na odcinku od km 1+400 do km 2+100 przebieg wariantu jest zgodny z przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego, jednakże poprzez przesunięcie w stronę południową częściowo wchodzi na tereny przewidziane dla zabudowy usługowej. W ok. km 2+150 projektowana obwodnica krzyżuje się bezkolizyjnie z ul. Lotników. W końcowym odcinku przebiegu wariant 2 dowiązany jest do DK49, ale z uwagi na niekorzystny kąt skrzyżowania istniejącą drogę krajową trzeba przebudować. Na tym odcinku wariant przebiega przez tereny przeznaczone pod zabudowę usługową. Od projektowanego ronda planowana jest także budowa odcinka drogi gminnej, który skomunikuje teren Zakładu Gospodarowania Odpadami oraz składowiska.
Wariant 3 (odcinek od km 0+800 do DK49)
Wariant 3 prawie w całości jest zgodny z korytarzem przewidzianym w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego (MPZP), z drobnymi przesunięciami wynikającymi z przyjętych rozwiązań technicznych. W końcowym odcinku przebiegu wariant 3 dowiązany jest do istniejącego przebiegu. Od projektowanego ronda planowana jest także budowa odcinka drogi gminnej, który skomunikuje teren Zakładu Gospodarowania Odpadami oraz składowiska wpisanego w MPZP.
Obwodnica Nowego Targu powstanie w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic. Umowa na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego i koncepcję programową dla budowy południowej obwodnicy Nowego Targu, w ciągu drogi krajowej nr 49, została podpisana 15 października 2020 r. z firmą Multiconsult Polska. Wykonawca ma także uzyskać decyzję środowiskową (DŚU). Złożenie wniosku o wydanie DŚU planowane jest w sierpniu 2022 r. Koszt prac dokumentacyjnych wynosi na ponad 2 mln 937 tys. zł.
Podstawowym celem budowy obwodnicy Nowego Targu jest wyprowadzenie ruchu tranzytowego, jaki koncentruje się w mieście, na drodze krajowej numer 49, po zjeździe DK47 na wschód. Inwestycja ta pozwoli na wyprowadzenie ruchu dalekobieżnego, często turystycznego na drogę krajową nr 49 w kierunku Białki Tatrzańskiej i granicy ze Słowacją, omijając miasto.