viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAAktualności

Z dziennikarzami na budowie S19

17-06-2021

Dzisiaj dziennikarze mogli zobaczyć postęp prac na budowie drogi ekspresowej S19 od Lasów Janowskich do Niska. Zadanie dofinansowane jest ze środków Unii Europejskiej Całkowity koszt projektu to 971 408 465,64 zł, a wysokość dofinansowania UE stanowi 468 342 018,53 zł. 

Wizyta studyjna miała miejsce na trzech odcinkach: Lasy Janowskie – Zdziary,  Zdziary - Rudnik nad Sanem  i Rudnik nad Sanem - Nisko Południe o łącznej długości ok. 24 km. Poza dwujezdniową drogą, powstanie tu m.in. 58 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, przepusty, przejścia dla zwierząt), trzy węzły drogowe (Zdziary, Rudnik nad Sanem i Nisko Południe) i jedna para Miejsc Obsługi Podróżnych (MOP kat. I Bukowa).

GDDKiA

Budowa drogi ekspresowej S19 odc. w. Lasy Janowskie – w. Nisko Południe podzielona jest na trzy odcinki realizacyjne:

S19 Lasy Janowskie - Zdziary

Zawarcie umowy – 18 czerwca 2018 r.

Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

Wartość: 236 328 298,82 zł

Termin realizacji: 34 miesiące (P&B)

Na tym odcinku liczącym blisko 9,5 kilometra prace prowadzone są od końca lutego 2020 roku.  Aktualnie trwają prace związane wykonaniem ostatniej warstwy nawierzchni - warstwy ścieralnej której zakończenie planowane jest na 25 czerwca. Poza tym wykonywane są głównie roboty wykończeniowe: humusowanie, umocnienie poboczy, montaż barier energochłonnych, ogrodzenia, ekrany akustyczne, oznakowanie pionowe i poziome, System zarządzania ruchem, nasadzenia zieleni drogowej. Zaawansowanie robót drogowych wynosi ok. 85 % . Poza pracami drogowymi wykonywane są roboty związane z budową obiektów inżynierskich takie jak: izolacje, nawierzchnie, balustrady i prace wykończeniowe oraz roboty branżowe związane z oświetleniem, kanałem technologicznym, odwodnieniem dróg, budynkiem toalet na MOP.  11 maja uzyskano pozwolenie na użytkowanie obiektu 06WD wraz z dojazdami w ciągu drogi DK19. 

Zakończenie Kontraktu wraz z przekazaniem do użytkowania drogi S19 na tym odcinku planowane jest na  IV kwartał 2021 roku.

 

S19 Zdziary - Rudnik nad Sanem

Zawarcie umowy – 18 czerwca 2018 r.

Wykonawca - Mosty Łódź S.A

Wartość: 286 886 390,59 zł

Termin realizacji: 34 miesiące

Na tym odcinku trasy liczącym ok. 9,0 km zaawansowanie robót wynosi około 64,80 %. Wykonano około 61,35 % warstw podbudowy z betonu asfaltowego i około 39,80 % nawierzchni, również z betonu asfaltowego. Prowadzone są prace na wszystkich obiektach inżynierskich. Na jezdni prawej mostu nad rzeką San prowadzone są prace w zakresie izolacji płyty ustroju nośnego oraz montażu wyposażenia (krawężniki, deski gzymsowe, zbrojenie kap chodnikowych). Na jezdni lewej wykonywane są kolejne segmenty  przęsła nurtowego budowanego w technologii nawisowej a wykonanie tzw. zwornika zaplanowane jest na przełomie miesiąca lipca i sierpnia . Przęsło nurtowe budowane metodą nawisową jest pod względem długości trzecim w Polsce (1. most w Grudziądzu w ciągu A1 - przęsło nurtowe - nawisowe długość 180 m, 2. most na POW w Warszawie - przęsło nurtowe - nawisowe długości 180 m, 3. most przez rz. San w ciągu S-19 - przęsło nurtowe (nawis) - 142 m (Mosty Łódź S.A.). Aktualne procentowe zaawansowanie robót na obiekcie – 73%. Zakończenie prac na tym obiekcie planowane jest na  IV kwartał 2021 roku.

 

S19 Rudnik nad Sanem - Nisko Południe

Zawarcie umowy – 18 czerwca 2018 r.

Wykonawca: Strabag Sp. z o.o. i Strabag Infrastruktura Południe Sp. z o.o.

Wartość: 196 339 975,77 zł

Termin realizacji: 34 miesiące (P&B)

Fragment ten liczy ok. 6 kilometrów. Zadanie zaawansowane jest w około 90 proc.  Wykonawca wykonał warstwy podbudowy oraz warstwę wiążącą z betonu asfaltowego na ciągu głównym S19 w 86 procentach. Kontynuowane są prace na obiektach mostowych. W miesiącu czerwcu Droga DK19 zostanie przeniesiona na nowo budowany obiekt mostowy WD-14 nad drogą ekspresową S19. Umożliwi to kontynuację robót na drodze ekspresowej S19 oraz rozbiórkę starej jezdni drogi krajowej nr 19. Zakończenie prac planowane jest na  IV kwartał 2021 roku.

 

S19 na Podkarpaciu

Droga ekspresowa S19 w województwie podkarpackim będzie miała docelowo dł. ok. 169 km. Na Podkarpaciu prace w terenie prowadzone są na sześciu odcinkach realizacyjnych, o różnym zaawansowaniu wynikającym z terminu otrzymania decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID):   

  • Lasy Janowskie - Zdziary, długość ok. 9,3 km, wartość umowy na realizację ok. 236,3 mln zł. 
  • Zdziary - Rudnik nad Sanem, długość ok. 9 km, wartość umowy na realizację ok. 286,9 mln zł. 
  • Rudnik nad Sanem - Nisko Południe, długość ok. 6 km, wartość umowy na realizację ok. 196,3 mln zł. 
  • Nisko Południe - Podgórze, długość ok. 11,5 km, wartość umowy na realizację ok. 272,5 mln zł. 
  • Podgórze - Kamień, długość ok. 10,5 km, wartość umowy na realizację ok. 333,5 mln zł. 
  • Kamień - Sokołów Małopolski Północ, długość ok. 8 km, wartość umowy na realizację ok. 286,4 mln zł. 

 

W realizacji systemem projektuj i buduj jest także odcinek S19 Rzeszów Południe - Babica (10,3 km). 10 lipca 2020 r. podpisano umowę z wykonawcą robót - spółkami Mostostal Warszawa i Acciona Construccion, działającymi jako spółka cywilna Mostostal Acciona S19 Tunel spółka cywilna. Od początku trwania umowy prowadzone są intensywne prace nad dokumentacją projektową. Trwają również prace geologiczne w zakresie uszczegółowienia rozpoznania podłoża gruntowego. Odcinek ma długość 10,3 km. Jednym z elementów, jaki powstanie w ramach tego odcinka, będzie tunel T1 o długości ok. 2,2 km. We wrześniu br. zgodnie z Kamieniem Milowym planowane jest złożenie wniosku o wydanie decyzji ZRID. Zakończenie budowy zaplanowano na I połowę 2026 r. 

 

W przygotowaniu jest ok. 74-kilometrowy odcinek przyszłej S19 od węzła Babica do granicy państwa w Barwinku. Dla dwóch odcinków (Iskrzynia - Miejsce Piastowe i Miejsce Piastowe - Dukla) ogłoszone zostały już przetargi na realizację (Projektuj i buduj), zaś na pozostałych odcinkach wykonawcy pracują nad rozwiązaniami projektowymi, przygotowując koncepcje programowe (KP). Dużym wyzwaniem jest przeprowadzanie badań geologicznych w tak różnorodnym i skomplikowanym pod względem geologicznym terenie:  

- S19 Babica – Iskrzynia (35,6 km) – w przygotowaniu

- S19 Iskrzynia - Miejsce Piastowe (10,3 km) – przetarg na realizację systemem P&B

- S19 Miejsce Piastowe – Dukla (10,1 km) - przetarg na realizację systemem P&B

- S19 Dukla – Barwinek (granica państwa) (18,1 km) - w przygotowaniu

 

Dzięki S19 Rzeszów zyska połączenie drogą ekspresową S19 nie tylko z Lublinem, ale również z Warszawą za sprawą S17. Tym samym stolica Podkarpacia będzie mieć nowe, komfortowe i bezpieczne połączenie drogowe ze stolicą Polski. Trasę o długości ok. 300 km łączącą przedmieścia Rzeszowa i Warszawy, pokonamy samochodem osobowym w czasie poniżej trzech godzin. Połączenie przez Lublin zastąpi dotychczasowy szlak prowadzący przez Radom, Opatów i Kolbuszową, czyli DK9.