viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2011

EKSPRESOWA "ZAKOPIANKA" ODDANA DO RUCHU

20-03-2008
Miły prezent zgotowali drogowcy kierowcom na Wielkanoc: w czwartek 20 marca po południu została oddana do użytkowania ekspresowa "zakopianka" w rejonie Stróży. Dzięki temu na całym odcinku o długości 12,5 km pomiędzy Myślenicami a granicą gmin Pcim i Lubień można jechać dwiema jezdniami.

myslenice_lubien500.jpg


Budowę trasy głównej zakończono już wiele miesięcy temu, jednak odcinek o długości ok. 2,5 km pozostawał zamknięty dla ruchu z powodu niemożności dokończenia budowy drogi dojazdowej równoległej do "zakopianki". Na przeszkodzie wykonawcy stał protest dwóch przedsiębiorców ze Stróży, którzy blokowali budowę drogi dojazdowej na odcinku 40 m. Ostatecznie wykonawcy udało się zakończyć pomyślnie realizację inwestycji w lutym br., na początku marca złożono ostatnie dokumenty niezbędne do wydania decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, a Wojewódzki Inspektorat Nadzoru Budowlanego w błyskawicznym tempie wydał oczekiwane pozwolenie.

Okres uprawomocnienia decyzji to 14 dni, jednak dzięki interpretacji Ministerstwa Infrastruktury stwierdzającej, że "niewątpliwie w sytuacji, w której wnioskodawca jest jedyną stroną postępowania, uznać należy, że decyzja wydana zgodnie z jego żądaniem podlega wykonaniu zgodnie z art. 130 §4 kpa.", GDDKiA może od razu udostępnić drogę kierowcom. Wspomniany przepis mówi, że: "(…) decyzja podlega wykonaniu przed upływem terminu do wniesienia odwołania, gdy jest zgodna z żądaniem wszystkich stron". Więc – zdaniem Ministerstwa Infrastruktury - mimo tego, że decyzja nie jest ostateczna, inwestor może korzystać z obiektu nie naruszając tym prawa.

***

Budowa drogi ekspresowej S7 rozpoczęła się w listopadzie 2004 roku. Z Myślenic do Lubnia prowadzą teraz dwie jezdnie z pasami awaryjnymi oraz poboczami, rozdzielone pasem zieleni. Nawierzchnia została przystosowana do przenoszenia dużych obciążeń (115 kN/oś), a jej wierzchnią warstwę tworzy odporna na koleinowanie mieszanka bitumiczna SMA. Na trasie powstały dwa dwupoziomowe węzły drogowe: w Stróży i w Pcimiu na skrzyżowaniach z drogami powiatowymi. Oprócz drogi głównej w ramach inwestycji zbudowano łącznice o długości 2,6 km, prawie 12 km dróg dojazdowych oraz ciągi piesze pod "Zakopianką". Sumując: w ramach inwestycji powstało prawie 40 km nowej jezdni.

Jak we wszystkich nowo realizowanych inwestycjach GDDKiA, również i w tej położony został duży nacisk na ekologiczne zabezpieczenie okolicznych terenów. Zamontowanych zostało 8,5 km ekranów akustycznych pochłaniających o wysokości od 2 do 6 m oraz 3,1 km ekranów akustycznych przeźroczystych o wysokości od 2 do 4 m.

Dzięki budowie drogi znacznej poprawie ulegnie bezpieczeństwo ruchu kołowego i pieszego. Wokół drogi stanęło prawie 35 km stalowych barier ochronnych oraz 2 km barier betonowych. Na jezdni wykonano oznakowanie poziome wibroakustyczne, ostrzegające kierowcę w momencie najechania na linię krawędziową. Zamontowano oznakowanie pionowe wykonane w nowoczesnej technologii z wykorzystaniem folii odblaskowych.

Inwestorem zadania była Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad. Koszty realizacji inwestycji to 317,5 mln złotych brutto (kwota ta obejmuje zarówno roboty budowlano – montażowe, jak i opracowanie dokumentacji, wykupy gruntów, odszkodowania oraz nadzór inwestorski). Źródła finansowania to pożyczka Europejskiego Banku Inwestycyjnego, Krajowych Fundusz Drogowy oraz budżet państwa.

Wykonawcą inwestycji była wyłoniona w drodze przetargu międzynarodowego portugalska firma MOTA - ENGIL Engenharia e Construcao SA.