viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2011

REKORDOWY BUDŻET - INWESTYCJE GDDKiA Kraków w 2006 ROKU

15-03-2006
Rekordowo wysoki jest budżet krakowskiego oddziału GDDKiA zaplanowany na 2006 rok: 860 mln złotych, to prawie o 60% więcej, niż wydane w roku ubiegłym ok. 500 mln złotych. Aż 65 mln złotych przeznaczono na przygotowanie nowych inwestycji – posłużą do sfinansowania wykupów gruntów, badań archeologicznych i opracowania dokumentacji projektowej.


Sieć dróg krajowych Małopolski licząca - od 1 stycznia 2006 roku - 890,5 km stanowi tylko 5% sieci dróg krajowych w Polsce, natomiast nakłady na jej modernizację są najwyższe w kraju i w 2006 roku sięgną 10% wszystkich nakładów na drogi krajowe w Polsce.

Zdecydowana większość (87%) środków na finansowanie inwestycji na małopolskich drogach krajowych pochodzi ze źródeł pozabudżetowych, głównie z Krajowego Funduszu Drogowego (36%), z Europejskiego Banku Inwestycyjnego (29%), z Banku Światowego (6%), z Funduszu Spójności (14%) oraz z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego (2%). Jedynie 13% środków, to pieniądze pochodzące bezpośrednio z budżetu państwa.

Oczywiście, należy pamiętać o tym, że wykorzystanie wszystkich zaplanowanych środków zależy w dużej mierze od tego, czy wykonawcy wywiązują się z harmonogramów i czy inwestor (czyli GDDKiA) ma im za co płacić.

Rozpoczynamy w tym roku budowę autostrady A 4 na odcinku od Krakowa do Szarowa, kontynuujemy budowę ekspresowej "Zakopianki" od Myślenic do Lubnia, a niedługo również ruszy budowa obwodnicy Lubnia; kontynuujemy budowę dwóch obwodnic – Wojnicza i Wadowic oraz planujemy rozpocząć budowę obwodnicy Biecza (jeśli gmina usunie wreszcie wysypisko śmieci z korytarza drogowego). Ponadto modernizacji zostanie poddanych 136,7 km dróg, co stanowi 15,6% naszej sieci i jest ewenementem nie tylko w skali kraju, ale i Europy. Ogromny będzie zakres prac mostowych: modernizacji, przebudowie lub remontowi zostanie poddanych prawie 350 obiektów, czyli 16% naszych mostów.

Zdajemy sobie sprawę, że realizacja tylu zadań spowoduje znaczne utrudnienia w ruchu, o czym już dzisiaj informujemy użytkowników dróg, przepraszając za niedogodności i prosząc o zrozumienie i cierpliwość.


BUDOWA NOWYCH DRÓG

A 4 / S 7

KRAKÓW – SZARÓW / BIEŻANÓW – CHRISTO BOTEWA

(2006 – 2008)

Zakres inwestycji obejmuje budowę: odcinka autostrady o długości 19,9 km, dróg zbiorczych, 30 obiektów mostowych, węzła autostradowego Szarów; węzła autostradowego Bieżanów, dwujezdniowej drogi ekspresowej o długości 2,7 km wraz z węzłem przy ul. Christo Botewa, estakady nad linią PKP oraz mostu nad Drwiną.

S 7

"ZAKOPIANKA": MYŚLENICE – LUBIEŃ z OBWODNICĄ LUBNIA
(2004 – 2008)

Zakres inwestycji obejmuje budowę: dwujezdniowej drogi o parametrach ekspresowej na odcinku 16,2 km, w tym obwodnicy Lubnia o długości 4,0 km, trzech węzłów drogowych dwupoziomowych (Stróża, Pcim, Lubień), ponad 80 obiektów mostowych, 6,5 km murów oporowych, prawie 20 km dróg dojazdowych, 5 skrzyżowań dwupoziomowych oraz urządzeń ochrony środowiska. Odcinek podzielono na dwa etapy: I – Myślenice – granica gmin Pcim i Lubień oraz II – granica gmin Pcim i Lubień - obwodnica Lubnia. Termin zakończenia I etapu wyznaczono na grudzień 2006 roku. Realizacja II etapu rozpocznie się wiosną 2006 roku i zakończy w 2008 roku.

DROGA KRAJOWA NR 4

OBWODNICA WOJNICZA (2005 – 2007)

Zakres inwestycji obejmuje budowę: jednojezdniowej drogi klasy GP o długości 3,7 km przystosowanej do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś, 2 węzłów dwupoziomowych oraz 2 wiaduktów w ciągu ulic przecinających obwodnicę.

DROGA KRAJOWA NR 28

OBWODNICA BIECZA (2006 – 2008)

Zakres inwestycji obejmuje budowę: jednojezdniowej drogi klasy GP o długości 5 km, 3 mostów o łącznej długości 178 m oraz 2 wiaduktów o łącznej długości 93 m. Budowę można było rozpocząć wcześniej - zadanie znalazło się w puli inwestycji, na które rząd RP zaciągnął pożyczkę w EBI - gdyby nie problem wysypiska śmieci zlokalizowanego na trasie obwodnicy, z którym musi się uporać gmina.

DROGA KRAJOWA NR 52

OBWODNICA WADOWIC III ETAP, 2. część (2005 - 2006)

Zakres inwestycji obejmuje budowę: jednojezdniowej drogi klasy GP o długości 900 m przystosowanej do przenoszenia obciążeń 115 kN/oś (jezdnia 7,0 m + jednostronny chodnik 1,5 m), obiektu mostowego (105 m długości) nad drogą gminną i nad rzeką Choczenką oraz skrzyżowania skanalizowanego.


MODERNIZACJA ISTNIEJĄCYCH DRÓG

AUTOSTRADA A 4

OBWODNICA KRAKOWA, ODCINEK BALICE – OPATKOWICE (2006 – 2007)

Zakres prac: wzmocnienie nawierzchni do 115 kN/oś na odcinku 34,2 km (17,1 km x 2 jezdnie), modernizacja 24 obiektów mostowych, w tym podniesienie nośności obiektów mostowych w ciągu autostrady do klasy obciążenia A (najwyższej), budowa kładki pieszo – rowerowej na stopniu wodnym "Kościuszko", ogrodzenie autostrady.

DROGA KRAJOWA NR 4

ISPA: TARGOWISKO – TARNÓW (2005 – 2007)

Zakres inwestycji: wzmocnienie nawierzchni na odcinku 34,5 km pomiędzy Targowiskiem a Tarnowem, budowa dwupoziomowego węzła Lwowska na skrzyżowaniu dróg krajowych nr 4 i 73 w Tarnowie wraz z dobudową 800 m drugiej jezdni, budowa mostu na Dunajcu w Zgłobicach, przebudowa ponad 60 obiektów mostowych, budowa jednojezdniowej drogi o czterech pasach ruchu na odcinku 3,7 km od mostu na Dunajcu w Zgłobicach do obwodnicy Tarnowa.

ŁAPCZYCA (2006)

Zakres prac: wzmocnienie nawierzchni do 115 kN/oś na odcinku 3,1 km, remont 4 obiektów mostowych, przebudowa 5 skrzyżowań, renowacja odwodnienia o długości 2,3 km, przebudowa chodników na odcinku 3,1 km.


DROGA KRAJOWA NR 7

ZERWANA - KRAKÓW (2006 - 2007)

Zakres prac 2006: wzmocnienie nawierzchni do 100 kN/oś na odcinku 7,8 km, remont 23 obiektów mostowych, przebudowa 6 skrzyżowań, wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu, renowacja odwodnienia o długości 15 km, przebudowa chodników na odcinku 3,5 km.

KRAKÓW – MYŚLENICE (2006 - 2007)

Zakres prac: wzmocnienie nawierzchni jezdni lewej (kierunek Myślenice – Kraków) do 115 kN/oś na odcinku 29,9 km, przebudowa skrzyżowania "Bysinki" w Myślenicach na dwupoziomowe, budowa kładki dla pieszych w Mogilnach, przebudowa 46 obiektów mostowych, budowa mostu na potoku Włosańka we Włosaniu, przebudowa MOP-u, stabilizacja 5 osuwisk.

DROGA KRAJOWA NR 28

ZATOR (2006)

Zakres prac 2006: wzmocnienie nawierzchni do 100 kN/oś na odcinku 1,1 km, renowacja odwodnienia o długości 0,3 km, przebudowa chodników na odcinku 1,4 km.

MSZANA DOLNA – GRUSZOWIEC (2006)

Zakres prac 2006: wzmocnienie nawierzchni do 100 kN/oś na odcinku 6,3 km, remont 27 obiektów mostowych, przebudowa 17 skrzyżowań, renowacja odwodnienia o długości 4,8 km, przebudowa chodników na odcinku 4,4 km.

DROGA KRAJOWA NR 44

ZATOR (2006)

Zakres prac: wzmocnienie nawierzchni do 100 kN/oś na odcinku 1,0 km, remont 2 obiektów mostowych, przebudowa 6 skrzyżowań, renowacja odwodnienia o długości 0,4 km, przebudowa chodników na odcinku 1,1 km.

OŚWIĘCIM (2006)

Przebudowa skrzyżowania z drogą wojewódzką nr 948 na rondo.

DROGA KRAJOWA NR 47

RDZAWKA – NOWY TARG (2006)

Zakres prac: wzmocnienie nawierzchni do 100 kN/oś na odcinku 9,6 km, remont 9 obiektów mostowych, przebudowa 9 skrzyżowań, wprowadzenie elementów uspokojenia ruchu, renowacja odwodnienia o długości 9,0 km, przebudowa chodników na odcinku 2,0 km.

DROGA KRAJOWA NR 49

BIAŁKA TATRZAŃSKA – BUKOWINA TATRZAŃSKA (2006)

Zakres prac: wzmocnienie nawierzchni do 100 kN/oś na odcinku 2,7 km, remont 9 obiektów mostowych, przebudowa 4 skrzyżowań, budowa ronda, renowacja odwodnienia o długości 5,0 km, przebudowa chodników na odcinku 2,6 km.

DROGA KRAJOWA NR 73

DĄBROWA TARNOWSKA (2006)

Zakres prac: wzmocnienie nawierzchni do 100 kN/oś na odcinku 2,3 km, remont 3 obiektów mostowych, przebudowa 6 skrzyżowań, renowacja odwodnienia o długości 3,0 km, przebudowa chodników na odcinku 2,0 km.

DROGA KRAJOWA NR 79

ZABIERZÓW – TRZEBINIA (2006 - 2007)

Zakres prac 2006: wzmocnienie nawierzchni do 100 kN/oś na odcinku 9,3 km, remont 19 obiektów mostowych, przebudowa 8 skrzyżowań, renowacja odwodnienia o długości 16,0 km, przebudowa chodników na odcinku 2,3 km.

DROGA KRAJOWA NR 94

OLKUSZ – JERZMANOWICE (2006 – 2007)

Zakres prac 2006: wzmocnienie nawierzchni do 115 kN/oś na odcinku 5,0 km, remont 4 obiektów mostowych, przebudowa 3 skrzyżowań, renowacja odwodnienia o długości 6,2 km, przebudowa chodników na odcinku 2,2 km.