A4 Szarów - Tarnów Przetargi na budowę autostrady do Tarnowa ogłoszone
17-03-2010
Krakowski oddział GDDKiA ogłosił przetarg ograniczony na budowę autostrady do Tarnowa. 57-kilometrowy odcinek pomiędzy węzłami "Szarów" i "Krzyż" podzielono na trzy inwestycje: Szarów - Brzesko, Brzesko - Wierzchosławice i Wierzchosławice - Krzyż. Do 16 lutego br. chętni na budowę autostrady powinni złożyć oferty. Potem maksymalnie 10 firm (konsorcjów) spośród tych, którzy złożą ważne oferty, zostanie zaproszonych do udziału w dalszym postępowaniu. Budowa A4 do Tarnowa rozpocznie się w drugiej połowie roku na trzech odcinkach jednocześnie, by za 2 lata cała autostrada była gotowa.
Odcinek od węzła Szarów do węzła Brzesko
Zakres inwestycji obejmuje:
- budowę autostrady o dł. 23,1 km o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pas awaryjny i parametrach technicznych drogi klasy A,
- budowę dwóch bezkolizyjnych węzłów autostradowych "Bochnia" oraz "Brzesko",
- przebudowę (lub przełożenie) istniejących dróg poprzecznych: jednej wojewódzkiej, 8 powiatowych, 8 gminnych, jednej gospodarczej krzyżujących się z projektowaną autostradą A4 z zachowaniem parametrów technicznych dróg klas G, Z i L,
- budowę odcinka drogi wojewódzkiej klasy G po nowym śladzie (dł. 1,47 km),
- budowę dróg dojazdowych,
- budowę dwupoziomowych skrzyżowań z drogami poprzecznymi, liniami PKP, rzekami i szlakami migracji zwierząt przecinającymi autostradę w postaci następujących obiektów inżynierskich:
* wiadukty drogowe - 13 szt. (6 szt. o konstrukcji betonowej sprężonej i 7 szt. o konstrukcji żelbetowej sprężonej),
* wiadukty autostradowe - 4 szt. (2 szt. o konstrukcji płytowej żelbetowej, jeden sprężony o przekroju skrzynkowym [h=2,5m] i jeden o konstrukcji żelbetowej monolitycznej),
* mosty autostradowe - 3 szt. (jeden o konstrukcji z blach falistych, jeden o konstrukcji płytowej żelbetowej i jeden o konstrukcji betonowej sprężonej,
* mosty drogowe - 2 szt.(jeden o konstrukcji z belek prefabrykowanych "T" i jeden o konstrukcji ramowej zamkniętej żelbetowej),
* wiadukty drogowe zintegrowane z przejściem dla zwierząt - 2 szt. o konstrukcji żelbetowej sprężonej,
* przejścia dla zwierząt - 2 szt. (jedno o konstrukcji ramowej żelbetowej i jedno o konstrukcji powłokowo-gruntowej),
* kładka dla pieszych o konstrukcji żelbetowej sprężonej,
* wiadukt kolejowy o konstrukcji z dźwigarów obetonowanych,
- budowę 22 szt. przepustów żelbetowych ramowych (w tym 18 szt. z półkami dla zwierząt) pod autostradą,
- budowę 8 szt. przepustów żelbetowych ramowych z półkami dla zwierząt, 14 szt. przepustów z rur z blachy falistej oraz 45 szt. przepustów z rur PEHD pod drogami poprzecznymi i dojazdowymi,
- budowę 12 szt. przepustów żelbetowych rurowych (w tym jeden podwójny) pod drogami poprzecznymi, 3 szt. przepustów żelbetowych rurowych na węźle "Bochnia", 52 szt. przepustów żelbetowych rurowych pod drogami dojazdowymi oraz 56 szt. przepustów z rur PEHD pod zjazdami do pól,
- budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających,
- przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i sieci drenarskiej,
- przebudowę sieci gazowej wysoko-, średnio- i niskoprężnej,
- przebudowę rowów i cieków kolidujących z projektowaną autostradą oraz drogami poprzecznymi i dojazdowymi,
- budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, m.in. ekranów osłonowych, urządzeń podczyszczających wody deszczowe spływające z jezdni, wykonanie nasadzeń zieleni,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz instalacja urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- doprowadzenie wody i budowa oświetlenia SPO Bochnia i SPO Brzesko,
- budowę linii zasilającej, oczyszczalni ścieków sanitarnych z reaktorem biologicznym oraz 2 szt. zbiorników wody p/poż. na SPO Brzesko,
- budowę oświetlenia węzła Bochnia i węzła Brzesko, tunelu w Damienicach, wnętrza estakady w Stanisławicach,
- budowę linii kablowej SN zakończonej abonencką stacją transformatorową, słupową, oraz linii kablowej nN dla celów zasilania w energię elektryczną pompowni wód opadowych,
- budowę agregatu prądotwórczego dla rezerwowego zasilania w tunelu w Damienicach,
- budowę rurociągu dla łączności autostradowej,
- przebudowę lub przełożenia i zabezpieczenia następujących urządzeń kolidujących z projektowaną drogą:
a) linie energetyczne napowietrzne i kablowe nN, SN oraz napowietrzne WN,
b) linie oświetlenia drogowego,
c) stacje transformatorowe,
d) linie teletechniczne napowietrzne, kablowe oraz kanalizacje telekomunikacyjne,
e) kolejowe linie SRK,
f) trakcje kolejowe,
g) linie energetyczne kolejowe,
h) linie teletechniczne kolejowe.
W ramach zadania zaprojektowano Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP III Kłaj oraz MOP II Stanisławice. W ramach niniejszego zamówienia przewidziano budowę:
- budynków WC,
- zadaszenia dla miejsc wypoczynku,
- dróg manewrowych i rozprowadzających na terenie MOP-u,
- miejsc postojowych dla samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów,
- miejsc postojowych dla samochodów przewożących ładunki niebezpieczne
oraz doprowadzenie wody, budowę oświetlenia, linii nN, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających oraz wewnętrznych instalacji wodociągowo - kanalizacyjnych i wewnętrznych instalacji elektrycznych dla obiektów na MOP-ach Stanisławice i Kłaj.
Odcinek od węzła Brzesko do węzła Wierzchosławice
Zakres inwestycji obejmuje:
- budowę odcinka autostrady o dł. 20,8 km o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pas awaryjny i parametrach technicznych drogi klasy A,
- budowę bezkolizyjnego węzła autostradowego "Wierzchosławice"
- przebudowę (lub przełożenie) istniejących dróg poprzecznych: 2 wojewódzkich, 5 powiatowych i 8 gminnych krzyżujących się z projektowaną autostradą A4 z zachowaniem parametrów technicznych dróg klas G, Z i L,
- budowę dróg dojazdowych,
- budowę dwupoziomowych skrzyżowań z drogami poprzecznymi, rzekami i szlakami migracji zwierząt przecinającymi autostradę w postaci następujących obiektów inżynierskich:
* wiadukty drogowe - 9 szt. (jeden o konstrukcji z betonu sprężonego, 8 szt. o konstrukcji żelbetowej sprężonej ),
* wiadukty autostradowe - 7 szt. ( 4 szt. o konstrukcji z belek prefabrykowanych "T", 3 szt. o konstrukcji żelbetowej monolitycznej ,
* mosty autostradowe - 3 szt. (2 szt. o konstrukcji z belek prefabrykowanych "T", jeden o konstrukcji żelbetowej sprężonej),
* mosty w ciągu drogi zbiorczej - 4 szt. (jeden o konstrukcji żelbetowej sprężonej, 3 szt. o konstrukcji z belek prefabrykowanych "T" ,
* przejścia dla zwierząt - 2 szt. o konstrukcji z belek prefabrykowanych "T" ,
- budowę 20 szt. przepustów żelbetowych ramowych pod autostradą z półkami dla zwierząt,
- budowę 5 szt. przepustów żelbetowych rurowych na węźle "Wierzchosławice",
- budowę 40 szt. przepustów żelbetowych rurowych pod drogami dojazdowymi,
- budowę 15 szt. przepustów żelbetowych rurowych i 1 szt. przepustu żelbetowego ramowego pod drogami poprzecznymi,
- budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających,
- przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i sieci drenarskiej,
- przebudowę sieci gazowej wysokoprężnej i średnioprężnej,
- budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, m.in. ekranów osłonowych, urządzeń podczyszczających wody deszczowe spływające z jezdni, wykonanie nasadzeń zieleni,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz instalacja urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- doprowadzenie wody, budowę oświetlenia i zasilania SPO Wierzchosławice,
- budowę oświetlenia węzła Wierzchosławice,
- budowę rurociągu dla łączności autostradowej,
- przebudowę lub przełożenia i zabezpieczenia następujących urządzeń kolidujących z projektowaną drogą:
a) linie energetyczne napowietrzne i kablowe nN, SN oraz WN,
b) linie oświetlenia drogowego,
c) stacje transformatorowe,
d) linie teletechniczne napowietrzne, kablowe oraz kanalizacje telekomunikacyjne,
e) kolejowe linie SRK,
f) trakcje kolejowe.
W ramach zadania zaprojektowano Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP I Mokrzyska oraz MOP I Bagno. W ramach niniejszego zamówienia przewidziano budowę:
- budynków WC,
- zadaszenia dla miejsc wypoczynku,
- dróg manewrowych i rozprowadzających na terenie MOP-u,
- miejsc postojowych dla samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów, oraz doprowadzenie wody, budowę oświetlenia i zasilania obiektów, budowę kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej oraz wewnętrznych instalacji wodociągowo - kanalizacyjnych i wewnętrznych instalacji elektrycznych dla obiektów na MOP-ach Mokrzyska i Bagno.
Odcinek od węzła Wierzchosławice do węzła Krzyż
Zakres inwestycji obejmuje:
- budowę odcinka autostrady o długości ok. 13,0 km o przekroju poprzecznym 2 x 2 pasy ruchu + pas awaryjny i parametrach technicznych drogi klasy A,
- budowę bezkolizyjnego węzła autostradowego "Krzyż",
- przebudowę (lub przełożenie) istniejących dróg poprzecznych: jednej krajowej, 3 powiatowych i jednej gminnej krzyżujących się z projektowaną autostradą A4 z zachowaniem parametrów technicznych dróg klas GP, Z i L,
- budowę dróg dojazdowych,
- budowę dwupoziomowych skrzyżowań z drogami poprzecznymi, rzekami i szlakami migracji zwierząt przecinającymi autostradę w postaci następujących obiektów inżynierskich:
* wiadukty drogowe - 6 szt. (2 szt. o konstrukcji betonowej sprężonej, 4 szt. o konstrukcji zespolonej stalowo-betonowej),
* wiadukty autostradowe - 5 szt. (2 szt. o konstrukcji ramowej żelbetowej, jeden o konstrukcji płytowej żelbetowej, jeden o konstrukcji z belek typu "T", jeden o konstrukcji betonowej sprężonej),
* most autostradowy o konstrukcji betonowej, sprężonej kablami o przekroju skrzynkowym ,
- budowę 12 szt. przepustów żelbetowych ramowych pod autostradą z półkami dla zwierząt,
- budowę 3 szt. przepustów żelbetowych rurowych i 2 szt. przepustów żelbetowych ramowych na węźle "Krzyż",
- budowę 33 szt. przepustów żelbetowych rurowych i 12 szt. przepustów żelbetowych ramowych pod drogami dojazdowymi,
- budowę 8 szt. przepustów żelbetowych rurowych i 4 szt. przepustu żelbetowego ramowego pod drogami poprzecznymi,
- budowę 3 szt. przepustów żelbetowych rurowych pod drogami OUA "Krzyż",
- budowę kanalizacji deszczowej i urządzeń oczyszczających,
- przebudowę sieci wodociągowej, kanalizacji sanitarnej i sieci drenarskiej,
- przebudowę sieci gazowej wysokoprężnej i średnioprężnej,
- budowę urządzeń związanych z ochroną środowiska, m.in. ekranów osłonowych, urządzeń podczyszczających wody deszczowe spływające z jezdni, wykonanie nasadzeń zieleni,
- wykonanie oznakowania poziomego i pionowego oraz instalacja urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego,
- doprowadzenie wody, budowę oświetlenia i zasilania SPO "Krzyż",
- budowę oświetlenia węzła "Krzyż",
- budowę rurociągu i kanalizacji kablowej dla łączności autostradowej,
- przebudowę lub przełożenia i zabezpieczenia następujących urządzeń kolidujących z projektowaną drogą:
a) linie energetyczne napowietrzne i kablowe nN, SN oraz WN,
b) linie oświetlenia drogowego,
c) stacje transformatorowe,
d) linie teletechniczne napowietrzne, kablowe oraz kanalizacje telekomunikacyjne.
W ramach zadania zaprojektowano Miejsca Obsługi Podróżnych: MOP II Rudka oraz MOP III Komorów oraz OUA Krzyż. W ramach niniejszego zamówienia przewidziano budowę:
- budynków WC,
- zadaszenia dla miejsc wypoczynku,
- dróg manewrowych i rozprowadzających na terenie MOP-ów,
- miejsc postojowych dla samochodów osobowych, ciężarowych, autobusów
oraz doprowadzenie wody, budowę oświetlenia i zasilania obiektów, budowę kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej oraz wewnętrznych instalacji wodociągowo - kanalizacyjnych i wewnętrznych instalacji elektrycznych dla obiektów na MOP-ach Rudka i Komorów.
W ramach zadania zaprojektowano Obwód Utrzymania Autostrady (OUA) "Krzyż", który obejmuje:
- drogi manewrowe i rozprowadzające,
- miejsca postojowe dla samochodów osobowych, ciężarowych oraz doprowadzenie wody, budowę oświetlenia, kanalizacji sanitarnej i linii zasilającej OUA "Krzyż".