viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2011

MODERNIZACJA DROGI KRAJOWEJ NR 7 RABKA - CHYŻNE

24-08-2007
24 sierpnia 2007 roku Zbigniew Rapciak dyrektor krakowskiego oddziału GDDKiA podpisał umowę na modernizację prawie 35-kilometrowego odcinka drogi krajowej nr 7 Rabka – Chyżne. Wartość kontraktu to 212.758.264,74 złotych brutto. Prace będą trwać 2 lata i w sierpniu 2009 roku kierowcy dojadą do granicy ze Słowacją całkowicie zmodernizowaną drogą.

Zakres robót ogółem:
- prace przygotowawcze

- wzmocnienie konstrukcji nawierzchni drogi

- wymian konstrukcji nawierzchni pobocza utwardzonego

- przebudowa chodników, zatok autobusowych

- oczyszczenie, remont, wymiana istniejących przepustów

- wykonanie brakujących elementów odwodnienia

- zabezpieczenie obrywu skarp (stabilizacja osuwiska)

- przebudowa mostów

- remont wiaduktu

- wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu oraz oznakowania pionowego i poziomego

- przebudowa infrastruktury
Szczegółowy zakres robót drogowych:

Przebudowywana droga jest jednojezdniowa o szerokości jezdni ok. 6,0 m z utwardzanymi poboczami o szerokości od 1,5 m do 2,0 m oraz poboczami gruntowymi o szerokości od 0,75 m do 1,25 m. Na modernizowanym odcinku została zaprojektowana jezdnia szerokości 7,0 m (2 x 3,5 m) oraz pobocza utwardzone o szerokości 1,5 m. Natomiast pobocze gruntowe na większości trasy będzie miało szerokość 0,75 m, a w miejscach występowania barier drogowych zostanie poszerzone do 1,25 m. Na projektowanym odcinku, modernizacji podlegają istniejące zatoki autobusowe o szerokości 3,0 m oraz nowa konstrukcja peronu (szerokość 2,0 m długość 15,0m).

Nawierzchnia drogi zostanie wzmocniona do 11,5 tony na oś poprzez wykonanie nowych warstw bitumicznych, by bez szkody dla niej mogła przenosić ruch ciężki. Zakres prac obejmuje też rozbiórkę istniejących. i wykonanie nowych poboczy utwardzonych o nośności 11,5 tony na oś.

W zakres robót mostowych wchodzi:

1. Przebudowa wiaduktu drogowego nad torami PKP w miejscowości Skawa

2. Przebudowa mostu na potoku Kosiczne II (Brzeg) w miejscowości Spytkowice

3. Przebudowa mostu na potoku Sarniówka w miejscowości Spytkowice

4. Przebudowa mostu na potoku Bembeńskim w miejscowości Podwilk

5. Przebudowa mostu na potoku Pietrzakowskim w miejscowości Podwilk

6. Przebudowa mostu na potoku Czarna Orawa w miejscowości Podwilk

7. Przebudowa mostu drogowego na potoku Wisielec w miejscowości Jabłonka

8. Przebudowa mostu na potoku Piekielnik w miejscowości Jabłonka

9. Przebudowa mostu na potoku Chyżnik w miejscowości Chyżne

Roboty mostowe obejmują też prace przy 51 przepustach, w tym: przebudowę (7 sztuk), budowę (1), likwidację (1) lub remont (42) przepustów:
Jak zwykle przy inwestycjach realizowanych przez GDDKiA bardzo duży nacisk zostanie położony na bezpieczeństwo ruchu drogowego. Wzdłuż drogi stanie ponad 12,0 km barier ochronnych stalowych sprężystych. Zaprojektowano oznakowanie poziome jezdni masami termoplastycznymi – wykonanie linii krawędziowych, segregacyjnych i symboli - ogółem na powierzchni ponad 20 tysięcy m2. W ramach wymiany oznakowanie pionowego zaplanowano: montaż na słupkach pionowych znaków drogowych – 345 szt., ustawienie słupków z rur stalowych pod montaż znaków drogowych i tablic – 266 szt. Dla bezpieczeństwa pieszych zostaną zamontowane dwa kasetony podświetlane, 114 szt. poręczy ochronnych łańcuchowych podwójnych, ponadto zostanie ułożone prawie 5 i pół tysiąca metrów kw. chodnika z płyt betonowych o wym. 50x50x7 cm oraz ponad 4 tysiące metrów kw. chodnika z betonowej kostki brukowej grub. 6 cm na podsypce cementowo – piaskowej o grubości 3 cm.. Przy drodze zostaną także ustawione słupki hektometrowe – 540 szt. – na których zaznaczony jest kilometraż drogi.

Wykonawcą inwestycji zostało konsorcjum portugalsko – polskie utworzone przez firmy: Mota-Engil SA, Podhalańskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych SA z Nowego Targu oraz Przedsiębiorstwo Robót Drogowo – Mostowych SA z Nowego Sącza.