viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2011

OBWODNICA WOJNICZA W CIĄGU DROGI KRAJOWEJ NR 4 KRAKÓW TARNÓW

28-10-2005
4 października 2005 roku uroczyście zainaugurowano budowę obwodnicy Wojnicza w ciągu drogi krajowej nr 4 Kraków - Tarnów. Po otrzymaniu błogosławieństwa, pierwsze łopaty wbili: Zbigniew Rapciak, dyrektor krakowskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Paweł Ludwig, członek zarządu Mota - Engil Polska SA, Ryszard Półtorak, I-szy wicewojewoda małopolski, Andrzej Dziduszko, dyrektor Krakowskiego Biura Projektów Dróg i Mostów "Transprojekt" Sp. z o.o. oraz Zbigniew Nosek, wójt Wojnicza. Wiosną 2007 roku będzie można ominąć centrum Wojnicza, na czym skorzystają kierowcy i mieszkańcy miasta.

PICT5298.jpg


INWESTOR:
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.

WYKONAWCA:
Konsorcjum utworzone przez Mota – Engil Engenharia e Construção SA z Porto oraz Mota – Engil Polska SA z Krakowa.

KOSZTY:
Wartość kontraktu: 68,1 mln złotych brutto. Inwestycja jest współfinansowana z pożyczki Europejskiego Banku Inwestycyjnego. Koszt całego przedsięwzięcia, tzn. prac budowlano – montażowych wraz z wykupami nieruchomości, dokumentacją, pracami archeologicznymi i nadzorem to 72,7 mln zł brutto.

PARAMETRY OBWODNICY:
- droga jednojezdniowa klasy GP;
- długość: 3.750 m;
- szerokość całkowita nawierzchni: 11.0 m (jezdnia o szer. 7.0 m oraz pobocza utwardzone o szer. 2 x 2.0 m);
- nośność nawierzchni: 115 kN/oś
- dwa węzły drogowe na włączeniach obwodnicy do istniejącej "czwórki": od strony Krakowa - na skrzyżowaniu obwodnicy z drogą do terenów przemysłowych, od strony Tarnowa - na skrzyżowaniu ze wschodnią obwodnicą Wojnicza na końcu odcinka.

ZAKRES PRAC:
- budowa jednojezdniowej drogi klasy GP;
- przebudowa dróg poprzecznych;
- budowa dróg dojazdowych;
- budowa 3 wiaduktów w ciągu obwodnicy;
- budowa 2 wiaduktów w ciągu dróg poprzecznych;
- budowa 6 przepustów żelbetowych;
- wykonanie kanalizacji deszczowej;
- budowa oświetlenia węzłów;
- budowa urządzeń służących ochronie środowiska;
- wykonanie urządzeń bezpieczeństwa ruchu;
- wykonanie oznakowania pionowego i poziomego.

ROBOTY ZIEMNE:
- wykopy: 216.102 m3;
- nasypy: 230.897 m3;

WZMOCNIENIE PODŁOŻA GRUNTOWEGO:
- ułożenie warstwy geowłókniny na powierzchni 116.814 m2);
- ułożenie warstwy kruszywa na geosyntetyku w ilości 32.494 m3);
- ułożenie materaca z teokraty i kruszywa na powierzchni 90.383 m2);
- wbicie w grunt ok. 1.000 kolumn kamiennych o długości 7 – 8 m każda.

KONSTRUKCJA NAWIERZCHNI OBWODNICY:

- warstwa mrozoochronna z kruszywa żużlowego o grubości 25 cm (75 288 m2),
- podbudowa z żużla wielkopiecowego stabilizowanego mechanicznie o grub. 20 cm (46 840 m2),
- podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie o grub. 20 cm (45 445 m2),
- podbudowa z betonu asfaltowego o grubości 19.5 cm (42 950 m2),
- warstwa wiążąca z betonu asfaltowego o grubości 8 cm (46 379 m2),
- warstwa ścieralna z mieszanki SMA o grubości 3,5 cm (46 054 m2).

OBIEKTY MOSTOWE:
- jednoprzęsłowy wiadukt w ciągu obwodnicy nad drogą do terenów przemysłowych długości 27,0 m, o konstrukcji z prefabrykowanych belek sprężonych, posadowiony bezpośrednio na gruncie zbrojonym;
- trzyprzęsłowy (14.00 + 18.00 + 14.00 m) wiadukt w ciągu ul. Leśnej nad obwodnicą długości 59,14 m, o konstrukcji monolitycznej płyty żelbetowej, posadowiony na palach wierconych;
- jednoprzęsłowy wiadukt nad ul. Warszawską w ciągu obwodnicy długości 31,40 m, o konstrukcji monolitycznej płyty żelbetowej, posadowiony na palach wierconych;
- przejazd gospodarczy w ciągu obwodnicy długości 22,80 m, o konstrukcji żelbetowej monolitycznej ramy zamkniętej, posadowiony bezpośrednio na wymienionym gruncie;
- jednoprzęsłowy wiadukt w ciągu planowanej obwodnicy wschodniej nad obwodnicą Wojnicza długości 59,19 m, o konstrukcji stalowej belkowej z płytą żelbetową, posadowiony na palach wierconych;
- 6 przepustów żelbetowych, w tym: 2 przepusty skrzynkowe o wymiarach 1,50 x 1,50 m oraz 4 przepusty rurowe o średnicy 1,50 m.

EKOLOGIA:
- nasadzenie 2,5 tysiąca drzew i krzewów;
- budowa 2.140 m ekranów akustycznych o wysokości od 2,0 m do 6,0 m;
- budowa urządzeń oczyszczających wody opadowe spływające z jezdni: 7 osadników, 8 separatorów.

BEZPIECZEŃSTWO:
- oznakowanie poziome grubowarstwowe z masy termoplastycznej na powierzchni 3.020 m;
- 112 sztuk oznakowania pionowego;
- 21 tablic drogowych z konstrukcjami wsporczymi i fundamentami;
- 46 znaków hektometrowych;
- 10.665 mb barier energochłonnych;
- 205 słupów oświetleniowych na węzłach drogowych.

URZĄDZENIA OBCE:
Podkreślenia wymaga duży zakres robót związany z przebudową i zabezpieczeniem urządzeń towarzyszących, w tym: napowietrznych linii energetycznych, napowietrznej linii telekomunikacyjnej, sieci wodociągowej oraz sieci gazowej wysokiego ciśnienia.

TERMIN ZAKOŃCZENIA:
Wiosna 2007 roku - 570 dni (19 miesięcy) od daty rozpoczęcia robót

PICT5311.jpg