Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
S-69 Żywiec – Zwardoń
Kategoria drogi: S
Prędkość projektowa: Vp = 80 km/h
Kategoria ruchu: KR6
Ilość jezdni: 1
Szerokość pasa ruchu: 3,5 m
Szerokość pasa awaryjnego: 2 – 2,5 m
Nasypy: 1,17mln m3
Wykopy: 1,69 mln m3
w. Żywiec – w. Browar – dł. 2,8 km
Decyzja Lokalizacyjna: 5.05.2004 r.
Decyzja Środowiskowa: nie dotyczy
Pozwolenie na Budowę: 19.01.2005 r.
Podpisanie umowy: 6.06.2005 r.
Projektant: TRANSPROJEKT WARSZAWA
Wykonawca: konsorcjum firm KIRCHNER i MOSTY ŁÓDŹ
Nadzór Inwestorski: SCOTT WILSON
Przekazanie placu budowy: 14.06.2005 r.
Zakończenie robót: 19.11.2006 r.
Odcinek jednojezdniowy z obwodnicą Żywca. W ramach kontraktu wybudowano 6 obiektów mostowych, koszt zadania: 67 mln zł. Pace prowadzone były w latach 2005-2006 przez konsorcjum firm Kirchner i Mosty Łódź.
w. Browar – w. Przybędza – dł. 4,9 km
Decyzja Lokalizacyjna: 5.05.2004 r.
Decyzja Środowiskowa: nie dotyczy
Pozwolenie na Budowę: 10.02.2005 r.
Podpisanie umowy: 30.06.2005 r.
Projektant: TRANSPROJEKT WARSZAWA
Wykonawca: konsorcjum firm MSF i TGA
Nadzór Inwestorski: SCOTT WILSON
Przekazanie placu budowy: 7.07.2005 r.
Zakończenie robót: 18.11.2006 r.
Odcinek drogi jednojezdniowej z 9 obiektami mostowymi w tym przejściem nad trasą dla dużych zwierząt. Wartość kontraktu:74,7 mln zł. Lata realizacji 2005-2006, wykonawca: konsorcjum firm MSF i TGA.
Pierwszy wybudowany w tym etapie odcinek. Powstał w latach 2002-2004 za kwotę 50,7 mln zł. Jest to odcinek dwujezdniowy z przyjściem granicznym. W ramach zadania wybudowano także 3 wiadukty i kładkę dla pieszych. Wykonawcą była firma Strabag.
Droga ekspresowej S-69 na odcinku Żywiec-Zwardoń jest drogą jednojezdniową będącą częścią VI Paneuropejskiego Korytarza Transportowego przebiegające z północy na południe Europy. Jest jedną z ładniejszych widokowo tras na Żywiecczyźnie, z malowniczo wkomponowaną w krajobraz górski estakadą w Milówce oraz pierwszym w Polsce pozamiejskim tunelem drogowym w Lalikach. Te dwa obiekty to przykład na to, że nowe drogi w Polsce muszą prócz bezpieczeństwa gwarantować także doznania estetyczne i być częścią krajobrazu. W 2006 roku zakończono budowę estakady nad doliną Kameszniczanki w miejscowości Milówka. Ten skomplikowany technicznie obiekt inżynierski spełniając swoją funkcję komunikacyjną cieszy uczestników ruchu oraz okolicznych mieszkańców pięknem formy architektonicznej. Najwyższe przęsło ma wysokość 10 pięter. W związku z tak wysokim wyniesieniem jezdni obiektu ponad teren był on wykonywanie przy zastosowaniu najnowocześniejszych, przyjaznych środowisku i przyspieszających pracę, technologii. Za ten obiekt Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad otrzymała nagrodę za konstrukcję mostową roku.
Tunel drogowy w ciągu drogi ekspresowej S-69 znajduje się w miejscowości Laliki. Tunel był budowany wraz z odcinkiem drogi S-69 Szare – Laliki i przeprowadza tą drogę pod Sobczakową Grapą, górą Beskidu Żywieckiego. Roboty budowlane o wartości 391 mln zł rozpoczęły się w listopadzie 2007 roku, zakończyły w listopadzie 2009 roku. Po zakończeniu prac budowlanych koniecznym było wyposażenie tunelu w nowoczesny, unikatowy system monitorujący tunel. Tunel w Lalikach ma długość 678 m, jest tunelem jednonawowym, dwukierunkowym z równoległym tunelem ewakuacyjnym, który łączy się z tunelem drogowym poprzez 4 przejścia. Drążony był metodą górniczą i odkrywkową z wykorzystaniem systemu NATM tj. Nowej Austriackiej Technologii Drążenia Tuneli, w myśl której górotwór jest elementem nośnym tunelu. W pierwszej fazie powstała obudowa wstępna, która doprowadziła do samonośności górotworu, w drugiej – obudowa zasadnicza. Od listopada 2009 roku trwało wyposażanie tunelu w szereg skomplikowanych systemów służących obsłudze i bezpieczeństwu podróżujących.
Zakończenie budowy pierwszego etapu drogi S-69 Żywiec-Zwardoń jest równocześnie dotrzymaniem zobowiązań międzynarodowych zawartych w umowie podpisanej przez rządy Polski i Słowacji. Powstała nowoczesna, bezpieczna, budowana przez wielu Wykonawców przez 7 lat droga, dostosowana do największych kategorii ruchu i obciążeń tonażowych droga.
Jest to zwieńczenie wieloletniej współpracy wielu osób, urzędów i firm bezpośrednio zaangażowanych w różnych etapach powstawania tej infrastruktury począwszy od zamierzeń inwestycyjnych, przez kolejne decyzje administracyjne aż po zakończenie prac budowlanych.