Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
Oddział: Warszawa
Długość: 29,3 km
Obecny etap – w realizacji
Wartość Projektu: 1.458.451,18028 PLN
Inwestycja został podzielona na następujące odcinki:
Opis inwestycji
Początek zakresu budowy drogi ekspresowej S7 zlokalizowany jest w km 00+468,48 i związany jest z budową węzła Warszawa Lotnisko odcinka dróg ekspresowych S2 (węzeł Konotopa – węzeł Lotnisko) i S79 (węzeł Lotnisko – węzeł Marynarska). Projektowana droga przebiega w nowym korytarzu, głównie po wschodniej stronie istniejącej drogi krajowej nr 7. Trasa posiada ograniczoną dostępność, która będzie realizowana przez 6 węzłów typu WB: węzeł Zamienie w m. Zamienie na skrzyżowaniu z ul. Karczunkowską, ul. Dawidowska/Starzyńskiego i planowaną trasą Janczewice-Zamienie-Mysiadło, węzeł Lesznowola za m. Nowa Wola na przecięciu z drogą nr 721, węzeł Antoninów w m. Wola Gołkowska za istniejącym skrzyżowaniem łączący drogę ekspresową S7 z drogą nr 01343, węzeł Złotokłos w m. Szczaki na przecięciu z drogą powiatową 2846W, węzeł Tarczyn Północ na wysokości m. Grzywaczówka na skrzyżowaniu z drogą nr 876 oraz węzeł Tarczyn Południe w m. Kopana będący połączeniem z istniejącą drogą krajową nr 7. Uzupełnienie infrastruktury drogowej stanowi budowa 2 Miejsc Obsługi Podróżnych i Obwodu Utrzymania Drogi Ekspresowej. Koniec budowy drogi ekspresowej S7 zlokalizowany jest w km 29+626,68, gdzie następuje włączenie w istniejącą obwodnicę Grójca w ciągu drogi ekspresowej S7.
Odcinek A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem)
Długość – 6,64 km
Obecny etap – w realizacji
Wartość projektu: 457 327 407,33 zł brutto
Etap w realizacji:
17.08.2018 r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "projektuj i buduj" dla Odcinka A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem). Wykonawca – Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o (lider), Construcciones Rubau S.A., wartość kontraktu 221 395 096,61 zł brutto.
28.12.2018 r. – podpisano umowę na dofinansowanie ze środków UE na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec o długości ok. 29,2 km. Wysokość dofinansowania z UE wynosi 542 448 242,42 zł.
16.05.2019r. – GDDKiA odstąpiła od umowy na realizację Kontraktu z Konsorcjum firm Rubau Polska Sp. z o. o (lider), Construcciones Rubau S.A.
07.08.2019 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 100/SPEC/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej.
14.02.2020r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "optymalizuj i buduj" dla Odcinka A od węzła Lotnisko (bez węzła) do węzła Lesznowola (z węzłem). Wykonawca – POLAQUA Sp. z o.o., wartość kontraktu 457 327 407,33 zł brutto.
14.02.2020 r. - Przekazanie Placu Budowy
Strona internetowa kontraktu: http://www.s7warszawa-grojec.pl/
Parametry techniczne drogi:
Węzły drogowe:
Obiekty:
Obwód Utrzymania Drogi (OUD) Zamienie z budynkiem administracyjno-socjalnym i budynkami towarzyszącymi oraz infrastrukturą dla właściwego funkcjonowania OUD
Obiekty inżynierskie
Kolizje projektowanej drogi ekspresowej S7 z istniejącą na przedmiotowym terenie siecią dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych rozwiązano poprzez wykonanie szeregu obiektów inżynierskich – wiaduktów drogowych nad drogą ekspresową oraz przejazdów pod nią. Dla bezpieczeństwa pieszych zaprojektowano kładkę dla pieszych. W przypadku sieci cieków wodnych znajdujących się na terenie, ich przekroczenie odbywać się będzie za pomocą mostów drogowych oraz przepustów. Na ich lokalizację miały wpływ warunki gruntowe, ukształtowanie terenu a także warunek jak najmniejszej ingerencji w środowisko przyrodnicze i istniejący krajobraz. W celu uzyskania komfortu migracji gatunków zwierząt po obu stronach drogi ekspresowej zaprojektowano wykonanie szeregu przejść dla zwierząt o różnej wielkości.
Ochrona środowiska. Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
Odcinek B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem).
Długość - 14,8 km
Obecny etap – trwa procedura przetargowa
Wartość projektu: 388 680 000 zł brutto
Etap w realizacji:
17.08.2017 r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "projektuj i buduj" dla Odcinka B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem). Wykonawca – IDS-BUD S.A., wartość kontraktu 388 680 000 zł brutto
28.12.2018 r. – podpisano umowę na dofinansowanie ze środków UE na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec o długości ok. 29,2 km. Wysokość dofinansowania z UE wynosi 542 448 242,42 zł.
02.10.2019 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 122/SPEC/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 1.
07.10.2019 r. - Przekazanie Placu Budowy dla realizacji Zadania 1.
30.12.2019 r. Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 161/SPEC/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 2.
03.01.2020 r. - Przekazanie Placu Budowy dla realizacji Zadania 2
02.10.2020r. – GDDKiA odstąpiła od umowy na realizację Kontraktu z Wykonawcą IDS-BUD S.A.
23.06.2021r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "optymalizuj i buduj" dla Odcinka B od węzła Lesznowola (bez węzła) do węzła Tarczyn Północ (z węzłem). Wykonawca – PUT Intercor, wartość kontraktu 510 533 942,16 zł brutto
Strona internetowa kontraktu: http://www.s7warszawa-grojec.pl/
Parametry techniczne drogi:
Węzły drogowe:
Miejsca Obsługi Podróżnych:
Obiekty inżynierskie
Kolizje projektowanej drogi ekspresowej S7 z istniejącą na przedmiotowym terenie siecią dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych rozwiązano poprzez wykonanie szeregu obiektów inżynierskich – wiaduktów drogowych nad drogą ekspresową oraz przejazdów pod nią. Dla bezpieczeństwa pieszych zaprojektowano kładkę dla pieszych. W przypadku sieci cieków wodnych znajdujących się na terenie, ich przekroczenie odbywać się będzie za pomocą mostów drogowych oraz przepustów. Na ich lokalizację miały wpływ warunki gruntowe, ukształtowanie terenu a także warunek jak najmniejszej ingerencji w środowisko przyrodnicze i istniejący krajobraz. W celu uzyskania komfortu migracji gatunków zwierząt po obu stronach drogi ekspresowej zaprojektowano wykonanie szeregu przejść dla zwierząt o różnej wielkości.
Ochrona środowiska. Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko
W ramach Kontraktu zostanie wykonany remont istniejącej drogi krajowej nr 7 oraz remont obiektów mostowych na odcinku od km 388 + 700 do km 405 + 300.
Odcinek C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S-7
Długość - 7,9 km
Obecny etap – w realizacji
Wartość projektu: 203 449 067,60 zł brutto
Etap w realizacji:
17.08.2018 r. – podpisano umowę na realizację inwestycji w trybie "projektuj i buduj" dla Odcinka C od węzła Tarczyn Północ (bez węzła) do początku obwodnicy Grójca w ciągu istniejącej drogi ekspresowej S-7. Wykonawca – Mota-Engil Central Europe S. A., wartość kontraktu ok. 203 449 067,60 zł brutto.
28.12.2018 r. – podpisano umowę na dofinansowanie ze środków UE na budowę odcinka drogi ekspresowej S7 Warszawa – Grójec o długości ok. 29,2 km. Wysokość dofinansowania z UE wynosi 542 448 242,42 zł.
13.11.2018 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 44/II/2018 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 4.
03.12.2018 r. - Przekazanie Placu Budowy dla realizacji Zadania 4.
21.12.2018 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 52/II/2018 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 2.
27.12.2018 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 54/II/2018 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 1.
07.01.2019 r. - Wojewoda Mazowiecki wydaje Decyzję NR 1/II/2019 o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej – Zadanie 3.
18.01.2019 r. - Przekazanie Placu Budowy dla realizacji Zadań 1 i 2.
31.01.2019 r. - Przekazanie Placu Budowy dla realizacji Zadania 3.
Strona internetowa kontraktu: http://www.s7warszawa-grojec.pl/
Parametry techniczne drogi:
Węzły drogowe:
Obiekty inżynierskie
Kolizje projektowanej drogi ekspresowej S7 z istniejącą na przedmiotowym terenie siecią dróg powiatowych, wojewódzkich i krajowych rozwiązano poprzez wykonanie szeregu obiektów inżynierskich – wiaduktów drogowych nad drogą ekspresową oraz przejazdów pod nią. Dla zapewnienia bezpieczeństwa w zakresie przejazdów kolejowych zaprojektowano wiadukt kolejowy. Dla bezpieczeństwa pieszych zaprojektowano kładkę dla pieszych. W przypadku sieci cieków wodnych znajdujących się na terenie, ich przekroczenie odbywać się będzie za pomocą mostów drogowych oraz przepustów. Na ich lokalizację miały wpływ warunki gruntowe, ukształtowanie terenu a także warunek jak najmniejszej ingerencji w środowisko przyrodnicze i istniejący krajobraz. W celu uzyskania komfortu migracji gatunków zwierząt po obu stronach drogi ekspresowej zaprojektowano wykonanie szeregu przejść dla zwierząt o różnej wielkości.
Ochrona środowiska. Rozwiązania minimalizujące wpływ inwestycji na środowisko