Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
W ramach Etapu 1 budowy drogi ekspresowej S7 na przedmiotowym przewiduje się budowę nowej drogi dwujezdniowej klasy technicznej S, przebudowę dróg poprzecznych do projektowanej S7 wraz z budową skrzyżowań (drogi powiatowe, gminne, wewnętrzne), budowę dwóch węzłów drogowych (w ciągu drogi powiatowej – węzeł Książ Wielki i w ciągu drogi wojewódzkiej - węzeł Miechów), budowę 38 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady, przepusty), budowę dróg dojazdowych (wewnętrznych) do obsługi przyległego terenu, budowę dwóch Miejsc Obsługi Pasażerów (MOP „Giebułtów”, MOP „Małoszów”), budowę zbiorników retencyjnych i chłonno – odparowujących, budowę urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, etc.), przebudowę i budowę urządzeń infrastruktury technicznej i wyburzenia kolidujących z inwestycją budynków.
4.Wariantowanie przebiegu drogi:
Przebieg drogi wg ustalonego wariantu. Nie wariantuje się dodatkowo korytarza drogi na obecnym etapie dokumentacji.
5.Obiekty inżynierskie:
Wzajemne powiązanie istniejącego układu komunikacyjnego z trasą drogi ekspresowej S7 zapewniono poprzez obiekty inżynierskie: estakady, wiadukty, przejazdy drogowe. Przekroczenie rzeki Nidzicy, drogi powiatowej i drogi dojazdowej zaprojektowano za pomocą estakady o długości 606,40m. Na wybór obiektów inżynierskich miały wpływ następujące elementy: rozległość doliny rzeki, ukształtowanie terenu oraz wymagania środowiskowe (ochrona zespołów przyrodniczo – krajobrazowych). Przebieg drogi ekspresowej w pobliżu istniejących obszarów leśnych wymusił konieczność zaprojektowania przejść dla zwierzyny dziko żyjącej.
6.Węzły:
Książ Wielki (z DP1219K) – typ WB, rodzaj – pół koniczyna
Węzeł Miechów (z DW783) – typ WB, rodzaj – pół karo + ćwierć koniczyna.
7. MOP-y: przyjęto lokalizację Miejsc Obsługi Podróżnych w km 614+500:
MOP Giebułtów – kierunek Kielce (kat. II)
MOP Małoszów – kierunek Kraków (kat. II)
III. Ochrona środowiska
Budowa ekranów akustycznych (o łącznej długości ok. 660 m) przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych. Nasadzenia drzew i krzewów. Ekrany akustyczne zostały przewidziane wszędzie tam, gdzie tereny istniejącej zabudowy mieszkaniowej znajdować się będą w strefie oddziaływania ponadnormatywnego hałasu komunikacyjnego. Zostaną wykonane: 2 przejścia górne (dla dużych zwierząt) i 5 dolnych (dla małych-2, średnich-2 i dużych-1 zwierząt) oraz przejście dolne dla płazów. Wody opadowe i roztopowe zostaną oczyszczone do parametrów normatywnych w osadnikach i (na obszarach szczególnie wrażliwych) - w separatorach. Nadmiar wód gromadzony będzie w zbiornikach retencyjnych. Cała droga zostanie ogrodzona siatką ze zmienną wielkością oczek.
Etap 2: Miechów- Szczepanowice
Etap zrealizowany:
ZOPI dla etapu STEŚ R – 03.07.2018,
12 listopada 2019 r. - uzyskanie DŚU
16 grudnia 2019 r. - postanowienie RDOŚ o nadaniu decyzji DŚU rygoru natychmiastowej wykonalności
29 kwietnia 2020 r. - ogłoszenie przetargu na projekt i budowę
10 grudnia 2020 r. - wybór najkorzystniejszej oferty
8 luty 2021 podpisanie umowy
Etap realizacji
II. Opis inwestycji:
Droga ekspresowa S7 na odcinku Moczydło (granica z woj. świętokrzyskim) – Szczepanowice – Widoma – Zastów – Kraków (do węzła „Igołomska”): odcinek I: granica woj. świętokrzyskiego – węzeł „Szczepanowice” (bez węzła) – dł. ok 23,2 km”, węzeł Miechów – węzeł Szczepanowice (bez węzła), (km 622+185,00 - km 627+500,00).
W ramach Etapu 2 budowy drogi ekspresowej S7 na przedmiotowym przewiduje się budowę nowej drogi dwujezdniowej klasy technicznej S, bezkolizyjne przeprowadzenie istniejących dróg poprzecznych, budowę dróg dojazdowych (wewnętrznych) do obsługi przyległego terenu, budowę do 5 obiektów inżynierskich (mosty, wiadukty, estakady, przepusty), budowę ewentualnych urządzeń ochrony środowiska (ekrany akustyczne, przejścia dla zwierząt, etc.), przebudowę i budowę urządzeń infrastruktury technicznej, wyburzenia kolidujących z inwestycją budynków.
Na obecnym etapie dokumentacji rozpatrywane są 4 warianty trasy. Preferowany wariant D (fioletowy) ma długość ok.5,09km.
Droga tego wariantu przebiega przez obszary gminy Miechów - wsi Parkoszowice, Poradów, Wymysłów oraz Bukowska Wola. Początek odcinka zaczyna się w km 622+185 a kończy w km ~ 627+270. Powierzchnia terenu potrzebnego dla realizacji tego wariantu wynosi ok. 76 ha. Wariant koliduje z obszarami siedliskowymi Natury 2000,na powierzchni 1,79 ha, przechodzi przez tereny lasów Gawroniec na powierzchni 3,05 ha i przewiduje wyburzenie maksymalnie ok. 9 budynków, w tym ok. 4 budynków mieszkalnych.
W wariancie preferowanym zaprojektowano mostowe obiekty inżynierskie: 2 – nad drogami powiatowymi 1210K i 1211K, 1 - nad drogą gminną K140324K.
III. Ochrona środowiska
Budowa ekranów akustycznych (o łącznej długości ok. 555 m dla wariantu D) przejść dla zwierząt dużych, średnich i małych. Nasadzenia drzew i krzewów. Ekrany akustyczne zostały przewidziane wszędzie tam, gdzie tereny istniejącej zabudowy mieszkaniowej znajdować się będą w strefie oddziaływania ponadnormatywnego hałasu komunikacyjnego. Wody opadowe i roztopowe zostaną oczyszczone do parametrów normatywnych w osadnikach i (na obszarach szczególnie wrażliwych) - w separatorach. Nadmiar wód gromadzony będzie w zbiornikach retencyjnych. Cała droga zostanie ogrodzona siatką ze zmienną wielkością oczek.
IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji dla Etapu 1 i Etapu 2
Inwestycja będzie realizowana w systemie P&B w podziale na dwa etapy tj. Etap 1, w którym wykonawca systemu P&B będzie miał za zadanie przygotowanie projektu wykonawczego, wprowadzenie optymalizacji rozwiązań w zakresie tego projektu w ramach uzyskanej decyzji ZRiD oraz realizację. Etap 2, w którym wykonawca zobowiązany będzie do wykonania PB, PW, uzyskania decyzji ZRiD i realizacji.
Mieszkańcy Poradowa zaskarżyli decyzję środowiskową do WSA. W konsekwencji fragment tego odcinka tzw. „Poradowski „ ( ponad 5 km ) został wyłączony z zakresu decyzji środowiskowej reformatoryjnej i dla niego trzeba uzyskać nową decyzję. Nowa decyzja została zaskarżona ponownie.
Etap realizacji : http://s7szczepanowice-widoma.pl/
Odcinek III węzeł Widoma (bez węzła) – Kraków (z włączeniem do węzła Kraków Nowa Huta
Etap zrealizowany:
26 września 2018 r. podpisanie umowy na projekt i budowę
20 lipca 2020 r. wydana decyzja ZRID i tydzień później GDDKiA przekazała wykonawcy plac budowy
4 grudnia 2020 r GDDKiA odstąpiła od umowy z włoską firmą Webuild (poprzednia nazwa Salini) w związku z brakiem należytego wykonywania robót i pozytywnej reakcji na wezwania do poprawy oraz powstałą zwłoką w realizacji prac na odcinku S7 Widoma – Kraków.
23 grudnia 2020 r. wysłanie ogłoszenia o przetargu do Dz.U. UE
15 marca 2021 r. otwarcie ofert
I Opis inwestycji
Dwujezdniowa droga ekspresowa, po 3 pasy na każdej jezdni o długości 18,3 km wraz z obiektami inżynierskimi, węzłami, przebudową dróg poprzecznych , budową dróg dojazdowych umożliwiających obsługę komunikacyjną przyległego terenu. Inwestycja obejmuje również przebudowę istniejącej infrastruktury technicznej nie związanej z drogą kolidującej z projektowanym układem drogowym (m.in.: linie elektroenergetyczne, telekomunikacyjne, wodociągi, kanalizacje i inne) , budowę nowych urządzeń infrastruktury technicznej dla potrzeb drogowych ( oświetlenie, kanalizacja deszczowa, kanał technologiczny ) oraz budowę urządzeń ochrony środowiska ( przejścia dla zwierząt, ekrany akustyczne, urządzenia podczyszczające wody opadowe itd.) i urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego ( bariery, oznakowanie, ogrodzenie drogi, urządzenia telematyki).
II Obiekty inżynierskie
1.Powstanie 42 obiektów inżynierskich, w tym estakada o dł. ok 1,5 km. Jest ona zlokalizowana mniej więcej od ul. Gustawa Morcinka do ul. Petofiego (węzeł Mistrzejowice).
2. Węzły drogowe : Łuczyce, Raciborowice, Kraków Mistrzejowice oraz Kraków Grębałów.
linki do artykułów:
https://www.archiwum.gddkia.gov.pl/pl/a/28115/Podpisana-zostala-umowa-na-projekt-i-budowe-S7-granica-woj-swietokrzyskiego-Krakow-odcinek-II-wezel-Szczepanowice-wezel-Widoma
Jest decyzja środowiskowa dla S7 na odcinku Kraków – granica woj. świętokrzyskiego