Znajdują się Państwo na stronie GDDKiA.gov.pl. Poniżej prezentujemy instrukcję instalacji darmowego czytnika ekranu wykorzystującego syntezator oparty na głosie aktora. Dotyczy to systemów operacyjnych rodziny Windows, ponieważ systemy operacyjne firmy Apple posiadają już wbudowane rozwiązanie o nazwie Voice Over.
Instalacja darmowego czytnika ekranu:
Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz
tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485
e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl
Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk
tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536
e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl
Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok
tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914
Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice
tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923
e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl
Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce
tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703
e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl
Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków
tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475
e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl
Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin
tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134
e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl
Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź
tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273
e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl
Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn
tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711
Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole
tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773
e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl
Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań
tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262
e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl
Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów
tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223
Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin
tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687
Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa
tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244
Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław
tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331
Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra
tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588
e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl
oddział: Lublin
długość – 81,4 km
obecny etap – w przygotowaniu
Etap zrealizowany:
luty 2009 r. - Studium Techniczno – Ekonomiczno – Środowiskowe etap II dla przebiegu drogi ekspresowej S19 na odcinku od granicy województw: mazowieckiego i lubelskiego do końca I etapu obwodnicy miasta Lubartów,
20.08.2009 r. - odbyło się posiedzenie Komisji Oceny Przedsięwzięć Inwestycyjnych przy Generalnym Dyrektorze GDDKiA.
09.06.2010 r. – złożono wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (kompleksowo dla zadania pn. „Budowa drogi ekspresowej S19 granica województwa mazowieckiego i lubelskiego – węzeł Lubartów na obwodnicy m. Lublin (bez węzła) z wyłączeniem obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej”).
24.08.2010 r. – wpłynęło pismo z RDOŚ w sprawie konieczności uzupełnienia złożonego wniosku (m. in. o streszczenie w języku niespecjalistycznym opisujące przedsięwzięcie dla całego analizowanego odcinka, tj. od granicy województw mazowieckiego i lubelskiego do węzła Lubartów (do tego czasu wniosek pozostaje bez rozpatrzenia).
07.07.2011 r. – złożono wniosek do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Lublinie o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu: „Budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku: granica województwa mazowieckiego i lubelskiego – węzeł Lubartów na obwodnicy m. Lublin (bez węzła) z wyłączeniem obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, Kocka i Woli Skromowskiej”.
Streszczenie w języku niespecjalistycznym
19.10.2012 r. – Regionalny Dyrektor Ochrony Środowiska w Lublinie wydał decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach dla projektu: „Budowa drogi ekspresowej S19 na odcinku: granica województwa mazowieckiego i lubelskiego – węzeł Lubartów na obwodnicy m. Lublin (bez węzła) z wyłączeniem obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, Kocka i Woli Skromowskiej” dla wariantów rekomendowanych przez inwestora - wariant 3 na odcinku granica województwa mazowieckiego i lubelskiego do końca I etapu obwodnicy Lubartowa z wyłączeniem obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego, Kocka i Woli Skromowskiej i wariant 5 na odcinku od m. Lubartów (koniec I etapu obwodnicy Lubartowa) do m. Lublin (początek węzła Lubartów w ciągu drogi ekspresowej S12/17).
5.07.2017 r. – ogłoszono przetarg na opracowanie koncepcji programowej dla odcinka od granicy z woj. mazowieckim do węzła Lubartów Północ.
12.2017 r. - Wykonawcy Koncepcji Programowej:
- od granicy województw do węzła Międzyrzec Podlaski Północ oraz II etap obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego (łączna długość 17,3 km) - Biuro Projektowo – Badawcze Dróg i Mostów Transprojekt Warszawa. Wartość blisko 3 mln zł.
- od Międzyrzeca Podlaskiego do Radzynia Podlaskiego i dalej do Kocka (o łącznej długości 40,5 km) - konsorcjum firm: S.T.I. Polska (lider), PProjekt oraz S.Te.P. z Włoch. Koszt dokumentacji to blisko 5 mln zł.
- II etap obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej oraz dalszy ciąg S19 do węzła Lubartów Północ (łączna długość 23,6 km) - Transprojekt Gdański. Wartość kontraktu to blisko 3,4 mln zł.
W realizacji:
Opracowywanie Koncepcji Programowej
II. Opis inwestycji
(wg wariantu preferowanego we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach)
Przebieg drogi:
Droga ekspresowa S19 przebiega w północnej i środkowej części województwa lubelskiego przez teren następujących jednostek samorządowych: Powiat Bialski w Białej Podlaskiej (Gmina Międzyrzec Podlaski), Powiat Radzyński w Radzyniu Podlaskim (gminy: Kąkolewnica Wschodnia, Radzyń Podlaski i Borki), Powiat Lubartowski w Lubartowie (gminy: Kock, Firlej i Lubartów)
Punkt wyjściowy pierwszego pododcinka stanowi koniec obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego. Droga ekspresowa S19 początkowo wykorzystuje istniejącą DK19, a następnie w okolicy m. Grabowiec odchyla się w prawo omijając miejscowości Kąkolewnica Północna, Kąkolewnica Południowa, Stara Żakowola, Turów i Bedlno. Na początku obwodnicy Radzynia Podlaskiego włącza się z powrotem w ślad DK19, wykorzystując istniejący korytarz tej drogi aż do początku obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej.
Drugi pododcinek rozpoczyna się na końcu obwodnicy Kocka i Woli Skromowskiej, trasa do miejscowości Firlej przebiega z wykorzystaniem istniejącej drogi krajowej jako jednej nitki drogi ekspresowej, po czym odchyla się w lewo i omija miejscowość Firlej jako wschodnia obwodnica. Po ok. 7,5 km droga „wraca” do istn. DK19 i przebiega przez ok. 5 km równolegle do niej po wschodniej stronie. „Na wysokości” obwodnicy m. Lubartów przebieg trasy z wykorzystaniem istniejącej jezdni jako zachodniej nitki drogi ekspresowej, koniec trasy pokrywa się z końcem istniejącej obwodnicy Lubartowa.
Mapa orientacyjna z koncepcji programowej dla odcinka od granicy z woj. mazowieckim do końca obwodnicy Międzyrzeca Podlaskiego.
Mapa orientacyjna inwestycji na odcinku Międzyrzec Podlaski – Kock
Mapa orientacyjna inwestycji na odcinku Kock - Lublin
Podstawowe parametry techniczne:
Zakres inwestycji:
Budowa dwujezdniowej drogi ekspresowej, obiektów inżynierskich (wiadukty w węzłach, mosty, przejazdy drogowe, przejścia dla zwierząt, przepusty nad ciekami), dróg dojazdowych dla obsługi ruchu lokalnego, miejsc obsługi podróżnych, kanalizacji deszczowej, systemu odprowadzania wód (zespoły oczyszczające, zbiorniki retencyjne), ekranów akustycznych, urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego (w tym m. in. barier ochronnych).
Przebudowa dróg publicznych (powiatowych i gminnych), sieci wodociągowych, sieci kanalizacji sanitarnej i deszczowej, sieci gazowej, urządzeń melioracji podstawowych i szczegółowych oraz drenaży.
Wariantowanie przebiegu drogi:
Wariantem optymalnym, wskazanym we wniosku o wydanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach, jest wariant W3.
Obiekty inżynierskie:
Mosty, wiadukty na węzłach, wiadukt nad linią kolejową, przejazdy drogowe w ciągu wybranych dróg powiatowych, gminnych i drogi leśnej, przepusty nad ciekami oraz przejścia dla zwierząt (dużych, średnich i małych).
Węzły:
Łukowisko - skrzyżowanie z A2
Międzyrzec Podlaski Północ - skrzyżowanie z DK2
Międzyrzec Podlaski Południe - skrzyżowanie z DW806
Kąkolewnica – dojazd do istniejącej DK19
Radzyń Podlaski Północ - na włączeniu do istniejącej obw. Radzynia Podlaskiego
Radzyń Podlaski Południe – na skrzyżowaniu z DK63
Borki – na skrzyżowaniu z drogami powiatowymi 1218L i 1250L
Kock Północ - początek obwodnicy, skrzyżowanie z DK48
Kock Południe - koniec obwodnicy
Firlej – przy połączeniu z istniejącą DK19
MOPy:
III. Ochrona środowiska
Budowa przejść dla zwierząt (dużych, średnich i małych), ekranów przeciwhałasowych, kanalizacji deszczowej, wygrodzenie pasa drogowego na odcinkach przebiegających przez lasy.
IV. Podział zadania inwestycyjnego na etapy i kolejność ich realizacji
W ramach zadania planowana jest realizacja podzadań:
1 - granica woj. - węzeł Międzyrzec Podlaski Północ, dł. ok. 10,7 km;
2 - obwodnica Międzyrzeca Podlaskiego, dł. ok. 6,6 km (dobudowa drugiej jezdni);
3 - odc. Międzyrzec Podlaski - Radzyń Podlaski (węzeł Radzyń 2) dł. ok. 22,2 km;
4 - odc. Radzyń Podlaski - Kock (początek obwodnicy) dł. ok. 18,3 km;
5 - obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej wraz z mostem na rzece Wieprz, dł. ok. 7,9 km (dobudowa drugiej jezdni);
6 - odc. Kock (koniec obwodnicy) - w. Lubartów Północ dł. ok.15,7 km