viatoll 
PLPL
BIP 

ODDZIAŁY:

GDDKiA Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Warszawa Oddział Lublin Oddział Bydgoszcz Oddział Poznań Oddział Szczecin Oddział Zielona Góra Oddział Łódź Oddział Wrocław Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Kielce Oddział Rzeszów Oddział Szczecin Oddział Gdańsk Oddział Olsztyn Oddział Białystok Oddział Zielona Góra Oddział Poznań Oddział Bydgoszcz Oddział Warszawa Oddział Wrocław Oddział Łódź Oddział Kielce Oddział Lublin Oddział Opole Oddział Katowice Oddział Kraków Oddział Rzeszów

Oddział w Bydgoszczy
ul. Fordońska 6
85-085 Bydgoszcz

tel. centr. 52 323 45 00
fax 52 323 45 04
NIP 554-22-52-485

e-mail: sekretariat_byd@gddkia.gov.pl

Oddział w Gdańsku
ul. Subisława 5
80-354 Gdańsk

tel. centr. 58 511 24 00
fax 58 511 24 05
NIP 584-24-56-536

e-mail: sekretariat_gdansk@gddkia.gov.pl

Oddział w Białystoku
ul. Zwycięstwa 2
15-703 Białystok

tel. centr. 85 664 58 00
fax 85 651 37 83
NIP 542-27-52-914

e-mail: sekretariat_bialystok@gddkia.gov.pl

Oddział w Katowicach
ul. Myśliwska 5
40-017 Katowice

tel. centr. 32 258 62 81
fax 32 259 87 10
NIP 954-24-02-923

e-mail: kat_sekretariat@gddkia.gov.pl

Oddział w Kielcach
ul. Paderewskiego 43/45
25-950 Kielce

tel. 41 34 03 900, 41 345 74 31
fax 41 366 48 04
NIP 657-03-86-703

e-mail: sekretariat_kielce@gddkia.gov.pl

Oddział w Krakowie
ul. Mogilska 25
31-542 Kraków

tel. centr. 12 417 25 00
fax 12 411 01 18
NIP 675-12-72-475

e-mail: sekretariat_krakow@gddkia.gov.pl

Oddział w Lublinie
ul. Ogrodowa 21
20-075 Lublin

tel. 81 532 70 61
fax 81 743 71 68
NIP 712-24-27-134

e-mail: sekretariat_lublin@gddkia.gov.pl

Oddział w Łodzi
ul. Irysowa 2
91-857 Łódź

tel. centr. 42 233 96 00
fax 42 233 96 08
NIP 725-17-13-273

e-mail: sekretariat_lodz@gddkia.gov.pl

Oddział w Olsztynie
ul. Warszawska 89
10-083 Olsztyn

tel. centr. 89 521 28 00
fax 89 527 23 07
NIP 739-32-79-711

e-mail: sekretariat_olsztyn@gddkia.gov.pl

Oddział w Opolu
ul. Niedziałkowskiego 6
45-085 Opole

tel. centr. 77 401 63 00
fax 77 454 44 68
NIP 754-00-03-773

e-mail: sekretariat_opole@gddkia.gov.pl

Oddział w Poznaniu
ul. Siemiradzkiego 5a
60-763 Poznań

tel. centr. 61 866 88 21
fax 61 864 63 69
NIP 779-21-73-262

e-mail: sekretariat_poznan@gddkia.gov.pl

Oddział w Rzeszowie
ul. Legionów 20
35-959 Rzeszów

tel. centr. 17 853 40 71 do 74
fax 17 853 64 84
NIP 813-11-06-223

e-mail: sekretariat_rzeszow@gddkia.gov.pl

Oddział w Szczecinie
Al. Bohaterów Warszawy 33
70-340 Szczecin

tel. centr. 91 432 53 00
fax 91 484 39 97
NIP 852-23-53-687

e-mail: sekretariat_szczecin@gddkia.gov.pl

Oddział w Warszawie
ul. Mińska 25
03-808 Warszawa

tel. centr. 22 209 25 00
fax 22 698 60 45
NIP 113-20-97-244

e-mail: sekretariat_warszawa@gddkia.gov.pl

Oddział w Wrocławiu
ul. Powstańców Śląskich 186
53-139 Wrocław

tel. centr. 71 334 73 00
fax 71 367 17 69
NIP 899-24-41-331

e-mail: sekretariat.wroclaw@gddkia.gov.pl

Oddział w Zielonej Górze
ul. Boh. Westerplatte 31
65-950 Zielona Góra

tel. centr. 68 327 10 68
fax 68 325 34 68
NIP 929-01-16-588

e-mail: sekretariat_zga@gddkia.gov.pl

GDDKiAArchiwum 2009-2011

Sytuacja na skrzyżowaniu dk8 z łącznikiem Długołęka jest na bieżąco monitorowana.

26-07-2011

Budowa nowej drogi i włączenie jej w już istniejącą trasę zawsze generuje pewne trudności.

Zanim kierowcy zaczną korzystać z nowej trasy i potoki ruchu ułożą się właściwie musi minąć pewien okres czasu. Podobną sytuację obserwowaliśmy po otwarciu odcinka Magnice-węzeł Wrocław Południe. Po kilku tygodniach ruch w tamtym rejonie odbywał się już bez przeszkód.

W wyniku obserwacji sytuacji na skrzyżowaniu dk 8 z ŁD GDDKiA zleciła już w zeszłym tygodniu wykonanie projektu korekty sygnalizacji świetlnej, który został zaakceptowany przez Policję i wdrożony wczoraj (25.07.) około godziny 15:00. Nasze służby terenowe poinformowały, że ruch po korekcie odbywa się bardziej płynnie, a na wydłużonym cyklu świetlnym przejeżdża dwa razy więcej pojazdów. Niemniej jednak konkretną wiedzę na temat sprawności systemu uzyskuje się w takich przypadkach dopiero po kilku dniach monitorowania.

Sytuacja na skrzyżowaniu jest i będzie monitorowana, jeśli zajdzie konieczność będziemy podejmować kolejne działania w celu usprawnienia ruchu.

Należy pamiętać, że występujące obecnie problemy ruchowe mają charakter przejściowy wynikający z faktu, że nie została uruchomiona cała AOW, przez co wylot z Wrocławia nie został uwolniony od ruchu tranzytowego, w tym od najbardziej uciążliwego ruchu samochodów ciężarowych. Uwzględniając dodatkowo utrudnienia z dojazdem do AOW na węźle Wrocław Północ związane z budową Łącznika Żmigrodzkiego również znaczna część ruchu lokalnego nadal korzysta z przejazdu przez miasto.

Przed podjęciem decyzji o zaprojektowaniu skrzyżowania w obecnym, zgodnym z decyzją lokalizacyjną kształcie sprawdzono jego przepustowość w dostosowaniu do prognozy ruchu opracowanej przez Instytut Inżynierii Lądowej Politechniki. Obliczenia wykazały, że po uruchomieniu AOW przepustowość skrzyżowania będzie wystarczająca gdyż ruch na dojeździe do skrzyżowania od strony Wrocławia spadnie o około 50% w stosunku do stanu sprzed budowy AOW (dodatkowy, nieuwzględniony w obliczeniach przepustowości spadek ruchu nastąpi po oddaniu do ruchu drogi ekspresowej S8). Spadek natężeń ruchu na dojeździe do skrzyżowania od strony Wrocławia spowodowany będzie tym, że większość obecnego ruchu przeniesie się na AOW i dojeżdżać będzie do skrzyżowania z DK8 Łącznikiem Długołęka, na którym w dostosowaniu do prognozy ruchu zaprojektowane zostały 2 pasy ruchu do skrętu w lewo w kierunku Długołęki.

Wybudowane w ramach budowy AOW skrzyżowanie Łącznika Długołęka z drogą krajową nr 8 na wjeździe do Długołęki stanowi dopiero I etap budowy docelowego skrzyżowania. Swój docelowy kształt osiągnie po wybudowaniu wschodniej obwodnicy Wrocławia, w ramach której zostanie rozbudowane o cześć południową obejmującą dodatkowe pasy ruchu na kierunku istniejącej drogi nr 8 (między innymi również drugi pas do jazdy na wprost od strony Wrocławia) i wlot południowy. Dokumentacja projektowa dla AOW była koordynowana z dokumentacja dla obwodnicy wschodniej i takie etapowanie przewidziane jest w obu projektach.

Decyzja lokalizacyjna dla AOW przewidywała budowę skrzyżowania w obecnym kształcie.