W dniu 29 października 2011 o godzinie 17.30 jezdnia lewa (północna) obwodnicy Nowogardu została otwarta dla ruchu. Tym samym ciężki ruch tranzytowy omija miasto, w którym dotychczas tworzyły się korki. Udostępnienie dla ruchu jednej jezdni obwodnicy pozwoli wykonawcy dokończyć budowę docelowego układu komunikacyjnego węzłów Nowogard Zachód (Olchowo) i Nowogard Wschód (Wojcieszyn). Obwodnica w dalszym ciągu pozostaje placem budowy, na którym obowiązuje tymczasowa organizacja ruchu. Zakończenie całości prac na obwodnicy Nowogardu przewidziane jest według kontraktu w lutym 2012 roku, ale jeszcze w tym roku obwodnica powinna funkcjonować już w docelowym kształcie (obie jezdnie i wszystkie węzły).
Na otwartej dla ruchu jezdni prędkość jest ograniczona do 70 km/h, natomiast w rejonie węzłów i skrzyżowań do 50 km/h, na całej trasie jest również zakaz wyprzedzania. Wjazd i wyjazd z Nowogardu na DK nr 6 jest możliwy poprzez węzeł Nowogard Północ (Warnkowo) z DW nr 106, węzeł ten funkcjonuje w całości. Dodatkowo ruch lokalny ma możliwość wjazdu i wjazdu na DK nr 6 poprzez skrzyżowania w rejonie Olchowa i Wojcieszyna.
Obwodnica Nowogardu ma długość 9,4 kilometra, jest to dwujezdniowa droga ekspresowa, na której powstały 3 węzły drogowe. Węzeł Nowogard Zachód łączy obwodnicę z obecną DK nr 6 od strony Szczecina, węzeł Nowogard Północ z drogą wojewódzką nr 106, węzeł Nowogard Wschód z obecną DK nr 6 od strony Koszalina. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Infrastruktura i Środowisko, wartość projektu to 228 milionów złotych.