Budowana od września ubiegłego roku obwodowa Gniezna nabiera ostatecznego kształtu. Odbiega bezkolizyjnym węzłem od północnego wylotu drogi krajowej nr 5 za gnieźnieńskimi Winiarami, przez Jankówko do Lulkowa, gdzie wpina się w dotychczasowy przebieg drogi krajowej nr 15 na Toruń.
Nie licząc zadań autostradowych to największe przedsięwzięcie budowlane oddziału poznańskiego Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – aż dziewięć obiektów inżynierskich, w tym osiem wiaduktów i mostów oraz mur oporowy, za cenę około 90 mln zł.
Największym wyzwaniem dla budowniczych obwodnicy jest jej przebieg przez dolinę rzeki Wełny. To około
Wykonawcami obwodowej Gniezna są: konsorcjum Przedsiębiorstwa Robót Drogowych Gniezno i Strada Środa Wlkp. Część obiektów wykonują firmy „Mosty” Łódź i Płockie Mosty. Wzmocnieniem gruntu zajmują się specjaliści z Energopolu Szczecin.
Oddanie do użytku tej obwodnicy uwolni Gniezno od kilku tysięcy jadących tranzytem pojazdów dziennie.