Hiszpańska firma zaoferowała najkorzystniejszą cenę na budowę dwóch odcinków S17, pomiędzy węzłami: Dąbrowica - Lubartów oraz Lubartów – Witosa, o łącznej długości blisko 23 km. W ramach inwestycji powstanie dwujezdniowa droga ekspresowa z trzema pasami ruchu pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów (na wspólnym przebiegu trzech dróg ekspresowych S12, S17 i S19) oraz dwoma pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa (z rezerwą pod docelowy trzeci pas). Przebudowany zostanie także ponad 3-kilometrowy odcinek drogi krajowej nr 19 od granic Lublina w kierunku Lubartowa (droga dwujezdniowa z dwoma pasami ruchu). Zbudowanych zostanie 51 odcinków dróg dojazdowych (o łącznej długości ponad 48 km) służących do obsługi ruchu lokalnego. Inwestycja wymaga budowy 30 obiektów inżynierskich w tym estakady o długości blisko 1 km przebiegającej nad doliną Bystrzycy Jakubowickiej w sąsiedztwie cennego przyrodniczo obszaru Natura 2000. Zbudowanych zostanie też ponad 24 km ekranów przeciwhałasowych. Wykonawca będzie miał 24 miesiące od podpisania umowy na oddanie trasy do użytkowania kierowcom.
Więcej informacji o odcinku pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów
Więcej informacji o odcinku pomiędzy węzłami Lubartów i Witosa
Najważniejsze informacje o S17 na odcinku Kurów – Lublin – Piaski:
Realizacja drogi ekspresowej o długości 66,8 km została podzielona na 5 kontraktów. Powstanie dwujezdniowa droga z dwoma pasami ruchu w każdym kierunku i rezerwą pod trzeci (pomiędzy węzłami Dąbrowica i Lubartów od razu w układzie docelowym z trzema pasami ruchu). Wjazd na drogę ekspresową będzie możliwy za pośrednictwem 11 bezkolizyjnych węzłów: Sielce, Kurów, Przybysławice, Bogucin, Dąbrowica, Jakubowice, Lubartów, Włodawa, Mełgiewska, Witosa i Świdnik.
Zakres prac obejmuje budowę:
- ponad 69 km drogi ekspresowej (uwzględniając wszelkie łączniki i fragment S19) oraz ponad 11 km dróg klasy GP i G
- 79 obiektów inżynierskich
- 66 przejść dla zwierząt (dużych, średnich i małych)
- ponad 130 km dróg dojazdowych obsługujących ruch lokalny
- ponad 60 km ekranów przeciwhałasowych
- 4 miejsc obsługi podróżnych
Czas realizacji – 24 miesiące od podpisania umowy na każdy z kontraktów.
Przypomnijmy, że budowę drogi ekspresowej S17 Kurów – Lublin – Piaski współfinansuje Unia Europejska ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość projektu wynosi 3 561 958 989 zł, z czego dofinansowanie unijne 2 618 844 965 zł (85 proc. kosztów kwalifikowanych).