Umowę na budowę trasy podpisano 4 sierpnia 2009 r. Wykonawca inwestycji, firma Strabag, miał 32 miesiące na jej realizację (termin upłynie 4 kwietnia 2012 r). Prace przy głównej jezdni zakończono przed zimą co pozwoliło wcześniej uzyskać pozwolenie na użytkowanie. W efekcie kierowcy skorzystają z nowej trasy na kilka miesięcy przed terminem. Wykonawca będzie prowadził jeszcze prace porządkowe poza jezdnią drogi ekspresowej.
Obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej jest drugim na Lubelszczyźnie fragmentem przyszłej drogi ekspresowej S19 łączącej przejścia graniczne: z Białorusią w Kuźnicy Białostockiej i ze Słowacją w Barwinku oraz Białystok, Lublin i Rzeszów. Wcześniej oddano do ruchu obwodnicę Międzyrzeca Podlaskiego ale to właśnie obwodnica Kocka i Woli Skromowskiej jest pierwszym fragmentem oznakowanym jako trasa ekspresowa.
W ramach inwestycji powstała jednojezdniowa droga ekspresowa o długości 7,87 km, z dwoma węzłami umożliwiającymi dojazd do Kocka i Woli Skromowskiej. Trasa przecina dolinę dwóch rzek: Wieprza i Tyśmienicy co wiązało się z budową mostów. Nad Wieprzem zbudowano przeprawę o długości 220 m, a brzegi Tyśmienicy spina most o długości blisko 125 m. Obiekty inżynierskie przechodzące nad trasą ekspresową powstały w układzie docelowym uwzględniającym dobudowę drugiej jezdni. Zbudowano także blisko 12 km dróg dojazdowych obsługujących ruch lokalny.
Całość inwestycji kosztowała blisko 223 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko wyniesie ok. 176 mln zł.