W związku z dzisiejszą publikacją w „Rzeczpospolitej” zatytułowaną „Na Euro autostradą A2 bez warstwy asfaltowej” GDDKiA informuje, że na 91 km odcinku autostrady A2 z Łodzi do Warszawy już teraz nawierzchnia asfaltowa jest ułożona na ponad 70 km.
Zaawansowanie ułożenia warstw asfaltowych na poszczególnych odcinkach wygląda następująco:
PODBUDOWA:
Odc „A” 81% - 23,65 km
Odc „B” 92 % - 15,64 km
Odc „C” 37% - 7,4 km
Odc „D” 94% - 16,54 km
Odc „E” 100% - 7,1 km
– łącznie 70,33 km
WARSTWA WIĄŻĄCA:
Odc „A” 43% - 12,56 km
Odc „B” 41 % - 6,97 km
Odc „C” 16% - 3,2 km
Odc „D” 93% - 16,34 km
Odc „E” 99% - 7,03 km
– łącznie 46,1 km
Tam, gdzie nie ma jeszcze ostatniej, wierzchniej warstwy asfaltu, zgodnie z harmonogramem i wymogami technologicznymi, będzie ona ułożona wiosną.
Zgodnie z podpisanymi latem ub.r. kontraktami na odc. „A” i „C” roboty mają się zakończyć 15 października br., jednak w obu przypadkach ma być zapewniona przejezdność autostrady na turniej Euro. Przy czym wykonawca odc „C” (konsorcjum firm DSS i Bogl and Krysl) jest zobowiązany kontraktem do ułożenia wszystkich warstw asfaltowych (wraz z warstwą ścieralną). Na drugim z porzuconych przez chińskie konsorcjum Covec odcinków – odc „A”, który zgodnie z kontraktem przewidywał podczas turnieju Euro, ruch po warstwie podbudowy bitumicznej, wykonawca (Eurovia) wyprzedza harmonogram robót i większość warstw podbudowy została już przykryta kolejną warstwą tzw. wiążącą. Wiosną wykonawca planuje ukończyć trasę w warstwie ścieralnej .
Układanie warstwy ścieralnej na odcinku C budowy autostrady A2