Kolejne zmiany organizacji ruchu w związku z budową kieleckiej obwodnicy w ciągu drogi ekspresowej S7 planowane są 27 i 28 marca 2012 (wtorek, środa).
We wtorek 27 marca wykonawca inwestycji planuje przełożenie ruchu na niewielki fragment nowego wiaduktu wzdłuż budowanej zachodniej jezdni obwodnicy znajdującego się przed węzłem w Kostomłotach (jadąc od strony Warszawy) oraz wydłużenie do blisko kilometra funkcjonującego już objazdu w ciągu drogi nr 7 w obrębie samego węzła w Kostomłotach. Natomiast w środę 28 marca ruch skierowany zostanie na most wybudowany wzdłuż zachodniej jezdni obwodnicy znajdujący się przez węzłem w Chęcinach.
Zmiany organizacji ruchu planowane są w godzinach przedpołudniowych. Po ich wprowadzeniu na obwodnicy zachowany zostanie płynny ruch w obu kierunkach. Zmiany wiążą się z koniecznością wyburzenia starych obiektów mostowych wzdłuż wschodniej jezdni obwodnicy i budową nowych. Przypominamy, że po ich wprowadzeniu, podróżując kielecką obwodnicą, zjeżdżać będziemy sześć razy na fragmenty nowej zachodniej jezdni. W obrębie węzła w Kostomłotach funkcjonują także dwa krótkie objazdy fragmentów istniejącej drogi nr 74. Nowa jezdnia obwodnicy w ciągu drogi S7 ma już przedostatnią warstwę wiążącą nawierzchni na odcinkach o łącznej długości około 10 km. Wykonawca planuje puszczenie ruchu po dłuższym odcinku zachodniej jezdni jeszcze w kwietniu.
Kielecka 23-kilometrowa obwodnica w ciągu drogi ekspresowej S7 to rekordowa inwestycja w skali regionu świętokrzyskiego. Całkowita wartość projektu to ponad 860 mln złotych. W ramach budowy powstają aż 34 obiekty mostowe, a w obrębie największego w regionie węzła zespolonego w Kostomłotach będzie ich kilkanaście. Inwestycja jest współfinansowana przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość dofinansowania to 697 mln złotych.