Każdy wykonawca jest sprawdzany przez GDDKiA pod kątem spełniania kryteriów wymaganych prawem. Taką obowiązkową weryfikację przeszedł też wykonawca odcinka C autostrady A2 – konsorcjum firm Boegl a Krysl i Dolnośląskie Surowce Skalne. Pozytywnie.
To, że konsorcjum z Boegl a Krysl wciąż buduje odcinek C autostrady A2, mimo upadłości współkonsorcjanta – firmy DSS, potwierdza właściwość wspólnego ubiegania się o zamówienie i skuteczność weryfikacji przeprowadzonej według zapisów obowiązującego Prawa Zamówień Publicznych.
Co zatem zostało weryfikowane i kiedy?
Na etapie prowadzonego postępowania została sprawdzona:
I. zgodnie z zapisami wskazanymi z Prawie Zamówień Publicznych:
1. kondycja całego konsorcjum
Ideą wspólnego ubiegania się o udzielenie zamówienia publicznego jest bowiem możliwość łącznego spełniania warunków udziału w postępowaniu odnośnie potencjału kadrowego, sytuacji ekonomiczno-finansowej czy doświadczenia wykonawców występujących łącznie w postępowaniu.
Konsorcjum - zgodnie z PZP, przedstawiło wszystkie wymagane prawem dokumenty potwierdzające spełnianie łączne tych warunków.
2. stan prawno-ekonomiczny każdego z współkorsoncjantów:
Każdy z członków konsorcjum zgodnie z PZP złożył dokumenty świadczące o tym, że nie podlega wykluczeniu z postępowania, tj. nie zalega z opłatami podatków, składkami ZUS, że firma nie znajduje się w stanie upadłości ani likwidacji, ani innymi wymaganymi zobowiązaniami w stosunku do Zamawiającego.
Wszyscy współkonsorcjanci startujący w postępowaniu złożyli wymagane prawem dokumenty. Spółka DSS również złożyła dokumenty potwierdzające, że nie zalegają z żadnymi opłatami wymaganymi ustawą Pzp.
Zobacz dokumenty:
- zaświadczenie DSS z Zakładu Ubezpieczeń Społecznych o nie zaleganiu w opłacaniu składek - DSS
- zaświadczenie DSS z Urzędu Skarbowego o opłacaniu podatków - DSS
- dokumenty dotyczące zabezpieczenia finansowego firmy DSS cz. 1. cz. 2
II. Dodatkowo, GDDKiA sprawdziła kondycję finansową jednego z współkorsoncjantów – firmy DSS:
- uzyskała potwierdzenie linii kredytowej wskazującej na zabezpieczenie przez DSS środków wystarczających na sfinansowanie budowy. Zobacz potwierdzenie .
- wystąpiła z wnioskiem do Ministerstwa Skarbu Państwa o uzyskanie informacji dotyczących wiarygodności finansowej spółki DSS. Pozyskane z Ministerstwa Skarbu informacje nie dawały GDDKiA podstaw do wykluczenia firmy DSS z postępowania.
Przeprowadzona zgodnie z prawem procedura weryfikacyjna potwierdziła zdolność konsorcjum do realizacji kontraktu. Dlatego też konsorcjum, po przedstawieniu najkorzystniejszej oferty cenowej, otrzymało kontrakt na realizację zamówienia. Zobacz umowę
W tej chwili prowadzone są intensywne roboty budowlane na budowie odcinka C autostrady A2. Prace prowadzi Boegl a Krysl, który płynnie przejął liderowanie konsorcjum w czasie trwania kontraktu. Co tydzień GDDKiA na stronie internetowej przedstawia raporty z postępu robót na A2, także na odcinku realizowanym przez konsorcjum wybrane w procedurze zamówieniowej, zgodnej z prawem zamówień publicznych.