Coraz bliżej oddania - cotygodniowy raport z postępów na A2

Na wszystkich odcinkach autostrady A2 Stryków-Konotopa trwa kompletowanie i uzgadnianie dokumentacji niezbędnej do uzyskania "Pozwolenia na Użytkowanie".

Na odcinkach trwa bowiem układanie ostatnich warstw nawierzchni. W ciągu ostatniego tygodnia na najmniej zaawansowanym odcinku C przybyło 20 procent warstwy wiążącej i podbudowy, dając w sumie ponad 80 procentowe zaawansowanie w układaniu warstw na środkowym odcinku autostrady A2.



Położony najbliżej Warszawy odcinek E ma już ułożone wszystkie warstwy. Na odcinkach B i D trwa układanie ostatnich kilometrów warstwy ścieralnej SMA dla odcinka B pozostało 19 procent do ułożenia, a w ciągu ostatniego tygodnia wzrost w warstwie SMA wyniósł 30 procent. Na odcinku D pozostało do ułożenia 14 procent, gdzie w ciągu ostatniego tygodnia ułożono 38 procent ostatniej warstwy SMA. W przypadku odcinków B, D i E termin zakończenia kontraktu upływa 6 czerwca a przejezdność ma być zapewniona na 31 maja.

 

Odcinki A i C, gdzie  termin zakończenia kontraktu upływa 15 października,  również zanotowano wysokie wzrosty w ostatnim tygodniu. Warstwa wiążąca na odcinku A jest na ukończeniu i wynosi 97 procent a a podbudowa jest zakończona w 100 procentach. Na odcinku C warstwa wiążąca wynosi 80 procent a podbudowa 81 procent. Warto zaznaczyć że  ostatnim tygodniu ułożono ponad 20 procent na obu odcinkach warstwy wiążącej. Mimo że termin zakończenia prac na obu odcinkach to 15 października 2012 roku a przejezdność po podbudowie bitumicznej jest zapewniona w kontrakcie na dzień 31.05.2012 r. i na odcinku A jest prawie ukończona (97%).

 

Kompletowane w tej chwili dokumenty niezbędne do uzyskania Pozwolenia na użytkowanie po weryfikacji Inżyniera oraz GDDKA trafią w formie wniosku do Wojewódzkich Inspektorów Nadzoru Budowlanego w Warszawie i Łodzi. Na ich podstawie odbywają się kontrole wykonanych robót na budowie oraz wydawane są Pozwolenia na użytkowanie.

 

STAN UKŁADANIA POSZCZEGÓLNYCH WARSTW NAWIERZCHNI NA A2, stan na 14 maja 2012:

 

Odcinek A:

  • warstwa podbudowy – było 95,5%  jest 100% ( wzrost o 4,5%)
  • warstwa wiążąca – było 76,2% jest 97%  (wzrost o 20,8%)
  • warstwa SMA – było 0% jest 3% (wzrost o 3%)
GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 
GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 
GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 

 

 

Odcinek B:

  • warstwa podbudowy –100%
  • warstwa wiążąca –100%
  • warstwa SMA – było 51% jest 81%  (wzrost o 30%)
GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 
GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 

 

 

Odcinek C:

- warstwa podbudowy –  było 73 % jest  81% (wzrost o 8%)

- warstwa wiążąca –  było 57 % jest 80% (wzrost o 23%)

- warstwa SMA –  0 % (bez zmian)

 

GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 
GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 
GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 
GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 

 

 

Odcinek D:

- warstwa podbudowy –100 %

- warstwa wiążąca –  było 99,6%  jest 100%  (wzrost o 0,4%)

- warstwa SMA – było 48%  jest 86 % (wzrost o 38%)

 

GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 
GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 

 

 

Odcinek E:

- warstwa podbudowy –  100 %,

- warstwa wiążąca –  100 %

- warstwa SMA –100%

GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 
GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA  GDDKiA 

 

Dodatkowe informacje dotyczące odcinka C:

- nasypy – było 94,5% jest 98,5% (wzrost o 4%)

- warstwa mrozoochronna – było 93% jest 98% (wzrost o 5%)

- warstwa stabilizowana cementem – było 84,5% jest 88% (wzrost o 3,5%)

- podbudowa pomocnicza KŁSM – było 79,5% jest 87% (wzrost o 7,5%)