Inżynierów pracujących przy budowie autostrady A-4 na odcinku od węzła Krzyż do węzła Dębica Pustynia czeka trudne zadanie, połącznia dwóch części estakady E-118 – jednego z najdłuższych obiektów inżynierskich w Polsce. Roboty związane z wykonaniem połączenia wszystkich segmentów planowane są: na nitce lewej estakady w pierwszym tygodniu czerwca, natomiast na nitce prawej w połowie lipca br.
Ta 1,352-kilometrowa przeprawa stanowi przekroczenie nad terenem zalewowym oraz korytem rzeki Wisłok. Obiekt realizowany jest w trzech technologiach: metodą tradycyjną (przęsła o łącznej długości 251 m), metodą nawisową (przęsło nurtowe o rozpiętości 120 m) oraz metodą nasuwania podłużnego (przęsła dojazdowe, jedna nitka o długości 981 m). Roboty prowadzone są 24 godziny na dobę na 7 stanowiskach - cztery na nasuwaniu i trzy na nawisach.
Ostatni etap budowy realizowany jest systemem nawisowym. Technologia ta umożliwia wykonanie kolejnych segmentów z segmentów wcześniej wykonanych bez dodatkowych podpór. Po zamontowaniu wszystkich segmentów systemem nawisowym ustrój niosący zostanie połączony za pomocą zworników o długości 2,40 m i uciąglony kablami sprężającymi między sobą.
Roboty przygotowawcze oraz ziemne na wszystkich 30 obiektach inżynieryjnych na odcinku A4 od Tarnowa (W. Krzyż) do Dębicy (W. Dębica Pustynia) zostały już wykonane. Palowanie, które przewidziane było na 27 obiektach, wykonanie fundamentów, podpór oraz prace związane z ustrojem nośmy w większości zostały zakończone.
Dzienny przerób finansowy na kontrakcie wynosi średnio 1,3 mln zł brutto.