Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych poleciła zwolnienie 5 pracowników konsorcjum Arcadis-Egis, nadzorujących realizację trasy S2 Konotopa-Lotnisko budowanej przez Bilfinger Berger Budownictwo. Powodem jest niesolidny i nieprawidłowy nadzór nad realizacją kontraktu.
Podczas rutynowych badań laboratoryjnych wykonywanych przez warszawski oddział GDDKiA przy budowie trasy ekspresowej S2 z Konotopy do lotniska w Warszawie, okazalo się, że przy budowie nasypów zastosowano niezgodny z kontraktem materiał - w tym glinę zamiast piasku. Natychmiast wydano polecenie naprawy. Wykonania polecenia pilnował Inżynier zatrudniony w konsorcjum Arcadis- Egis pełniącej nadzór budowlany. Niestety, po kolejnej kontroli jakości wykonanej na polecenie Centrali GDDKiA przez laboratorium oddziałowe w Olsztynie okazało się, że pomimo deklaracji Inżyniera z Arcadisa, nasyp nie został poprawiony i nadal jest wykonywany niezgodnie z kontraktem. GDDKiA udzieliła niezbędnych wyjaśnień prokuraturze.
GDDKiA zażądała także wymiany wszystkich, nadzorujących tę budowę inżynierów pionu drogowego - pracowników Inżyniera Kontraktu z konsorcjum Arcadis-Egis.
W tej chwili są analizowane próbki pobrane przez laboratorium, pod kątem decyzji o sposobie naprawy nasypow. Możliwe jest, że nie wszystkie nasypy trzeba bedzie rozebrać. Jeśli okaże się, że mimo niezgodności ze specyfikacjami, materiały zastosowane przy budowie nasypów nie wpływają na ich trwałość, nie będą one rozbierane. GDDKiA obniży wówczas wartość kontraktu i/lub wydłuży okres gwarancji
Decyzja zostanie podjęta na początku przyszłego tygodnia.