W budowę autostrad zaangażowanych jest setki osób, tony materiału oraz sprzętu. Nad tym wielkim przedsięwzięciem logistycznym czuwa kadra techniczna oraz personel nadzoru. Ogrom prac mogą zobrazować liczby dotyczące robót ziemnych przy budowie jednego z odcinków autostrady A4 od węzła Dębica Pustynia do węzła Rzeszów Zachód realizowanej przez Budimex SA.
Do budowy ponad 30 km odcinka autostrady zużyto dotychczas 20 mln ton materiałów nasypowych. Na jeden samochód ciężarowy o dł. 13,6 metra można załadować 25 ton materiału. Zatem do przewiezienia 20 000 000 ton potrzebnych jest 800 000 samochodów, a ich długość wyniosłaby prawie 11 tysięcy kilometrów. Dla porównania odległość z Warszawy do Rio de Janeiro w linii prostej wynosi 10 419 km.
Jak informuje wykonawca średnie dobowe dostawy materiału nasypowego potrzebnego do budowy autostrady to przedział 60 000 - 80 000 ton. Przy budowie tego odcinka dostawy wynosiły nawet 100 000 ton czyli, co 1 minutę na budowę przyjeżdżały prawie 3 samochody z materiałem nasypowym.