Specjalna ogólnopolska Infolinia drogowa 19111, dzięki której będzie można uzyskać informacje o sytuacji na drogach krajowych, uruchomiona została przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad przed mistrzostwami Euro 2012. Infolinia będzie funkcjonować także po mistrzostwach.
Ogólnopolska Infolinia drogowa 19111 jest obsługiwana przez uproszczony pięciocyfrowy numer typu AUS (19111), kierujący wszystkie połączenia w sprawie informacji drogowej do Punktu Informacji Drogowej w centrali GDDKiA, który na bieżąco zbiera informacje z oddziałów GDDKiA. Od maja kierowcy mają do dyspozycji jeden, prosty numer, zamiast dotychczasowych 16 regionalnych numerów do poszczególnych PID w oddziałach GDDKiA oraz dwóch do PID w centrali GDDKiA. Nie muszą się zastanawiać, który oddział Punktu Informacji Drogowej jest właściwy do udzielenia im informacji drogowej w obrębie ich aktualnej lokalizacji. Powstanie Infolinii jest również jednym z elementów kampanii informacyjnej w związku z turniejem EURO 2012. Po zakończeniu turnieju Infolinia będzie nadal funkcjonowała zgodnie z poniżej zaprezentowanym schematem.
Numer Infolinii jest osiągalny z całego kraju ze wszystkich sieci zarówno stacjonarnych jak i komórkowych, bez wybierania prefiksu strefowego. Cudzoziemcy po zalogowaniu się do którejkolwiek z sieci w Polsce mogą wybierać numer na tych samych zasadach. Koszt połączenia jest identyczny jak dla dotychczasowych połączeń lokalnych.
Kierowanie połączeń do PID w centrali wynika również z faktu, iż na czas EURO 2012 jego obsada będzie wzmocniona dodatkową kadrą, która udzieli informacji również w językach: rosyjskim, niemieckim, angielskim.
Z numeru połączymy się z pierwszą wolną linią w centrali Punktu Informacji Drogowej (na stałe są 2 linie, na EURO 2012 zostały uruchomione dodatkowe 3). Jednorazowo może połączyć się z tym numerem 60 osób (tzw. kolejkowanie). W czasie EURO (od 1 czerwca) użytkownik infolinii usłyszy następujący komunikat:
„Informacja drogowa Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, Traffic information service for national roads and motorways
połączenie z dyżurnym - wciśnij 1
for English - press 2
für Deutsch - drücken 3
по-русски - Bыбери 4“
W pierwszej kolejności to pracownicy centrali PID będą udzielać informacji. W razie potrzeby uzyskania bardziej szczegółowych/aktualnych danych z punktów informacji drogowej, funkcjonujących przy oddziałach GDDKiA, będą chwilowo zawieszać rozmowę by przy pomocy drugiej linii zdobyć wiedzę umożliwiającą udzielenie rozmówcy wyczerpującej odpowiedzi, ewentualnie przekierują rozmowę do właściwych oddziałów.
Docelowo przewiduje się rozwiązanie, które umożliwi automatyczne kierowanie rozmów z numeru 19111 do poszczególnych PID w oddziałach, właściwych dla lokalizacji użytkownika. W tej chwili trwa analiza możliwości technicznych wdrożenia takiego rozwiązania.