Pierwsze wnioski o zapłatę dla przedsiębiorców, którym upadająca firma Poldim nie wypłaciła za wykonaną pracę, zostały dziś wysłane z GDDKiA Oddział w Krakowie.
18 września , we wtorek o godz. 11 , w siedzibie GDDKiA Oddział w Krakowie pierwszych sześciu usługodawców zostało poinformowanych przez Dyrektora Oddziału Jacka Grygę, ze spełniają warunki ustawy „o spłacie niektórych niezaspokojonych należności przedsiębiorców, wynikających z realizacji udzielonych zamówień publicznych” i są umieszczeni na liście przedsiębiorców, którzy spełniają ustawowe warunki. Równocześnie zostali poinformowani, że na poczet uznanych należności, zgodnie z art. 6 ustawy, zostanie im wypłacona zaliczka w wysokości 50% tych należności. Otrzymali także zawiadomienie pisemne i wysłane zostało dla nich polecenie zapłaty. Kolejni przedsiębiorcy, którzy dostarczyli wszystkie dokumenty będą na bieżąco pisemnie informowani o uznaniu ich należności i poleceniu wypłaty wychodzącym z GDDKiA do Krajowego Funduszu Drogowego. Te firmy, które najszybciej złożyły komplety dokumentów, zostały najszybciej zweryfikowane. Dokumenty można było dostarczać do 14 września 2012 r, ale jeszcze 18.10.2012 r. pocztą dostarczono dokumenty kolejnych 13 firm. Do tej pory do Oddziału w Krakowie zgłosiło się 72 firmy, które wnioskują o 6 mln 250 tys. zł.