Bezpieczna infrastruktura drogowa: od pomysłu do eksploatacji Międzynarodowy Kongres Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w ramach programu „Drogi Zaufania”


GDDKiA

 

 

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad serdecznie zaprasza do udziału w Kongresie na temat „Bezpieczna infrastruktura drogowa od pomysłu do eksploatacji”, który odbędzie się w ramach programu Drogi Zaufania – program ochrony życia i zdrowia ludzi na drogach krajowych’ wspófinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach POIiŚ. Kongres odbędzie się w dniach 4-6 grudnia 2012 roku we Wrocławiu, w hotelu Orbis Wrocław przy ul. Powstańców Śląskich 7.

 

Warunki udziału w Kongresie
Udział w Kongresie jest bezpłatny. Ramowy program znajduje się poniżej. Zgłoszenie do uczestnictwa w Kongresie należy składać na załączonym formularzu do dnia 27 listopada 2012 do godz. 16:00.
 
Ze względu na ograniczoną ilość miejsc o akceptacji Państwa uczestnictwa decyduje kolejność zgłoszeń. W celu potwierdzenia obecności na Kongresie prosimy o odesłanie KARTY ZGŁOSZENIOWEJ umieszczonej pod adresem:
http://www.mazurkas.com.pl/mailingi/20121123/KARTA_ZGLOSZENIOWA_DZ.pdf
Informacja o zakwalifikowaniu na listę uczestników Kongresu zostanie przekazana do 29 listopada za pośrednictwem poczty elektronicznej.
 
W razie pytań organizacyjnych prosimy o kontakt z koordynatorem logistycznym seminarium
MAZURKAS TRAVEL – Marta Wołosowicz
e-mail m.wolosowicz@mazurkas.com.pl
tel. 22 536 46 64 / 668 121 435
 
Opiekun zadania po stronie GDDKiA
Aleksandra Cybulska
e-mail alcybulska@gddkia.gov.pl
tel. 22 375 86 33
 
www.drogizaufania.pl
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko
 
Bezpieczna infrastruktura drogowa od pomysłu do eksploatacji
Wrocław 4-6 grudnia 2012 r.

4 grudnia, wtorek
13.00     Lunch
14.15     Uroczyste otwarcie kongresu
 
14.30     Panel 1. Bezpieczeństwo ruchu drogowego w przepisach techniczno – budowlanych  - zmiany i trendy
                14.35     Stan przepisów w zakresie oznakowania i kierunki zmian
                14.50     Niezbędne kierunki zmian przepisów techniczno – budowlanych w aspekcie Brd
                15.05     DYSKUSJA
 
15.35     Przerwa kawowa
 
                15.50     Zmiany w przepisach technicznych w krajach UE dla poprawy brd
                16.05     Środki wspomagające koncepcje : „Self  explaining road”, „Forgiving roads”, "Safe speed”
                16.20     Wpływ rozwiązań drogowych na bezpieczeństwo ruchu, nowe elementy w projektowaniu
                16.35     DYSKUSJA
               
18.00     Spacer po Wrocławiu
 
19.00     Uroczysta kolacja, Piwnica Świdnicka
 
5 grudnia, środa
09.00     Panel 2. BRD w przebudowie / rozbudowie sieci drogowej
                09.05     Rola nowoczesnego wyposażenia dróg a poprawa brd
                09.20     Przebudowa istniejącej sieci drogowej - eliminacja zagrożeń dla brd poza obszarami zabudowanymi
                09.35     Stosowanie środków uspokojenia ruchu na odcinkach przejść drogowych przez miejscowości
                09.50     DYSKUSJA
 
10.20     Przerwa kawowa
 
10.35     Panel 3. Rola nowoczesnych środków ITS
                10.40     Europejskie specyfikacje dla ITS
                10.55     Krajowy System Zarządzania Ruchem – oczekiwane korzyści
                11.10     ITS jako narzędzie wpływające na poprawę brd
                11.25     DYSKUSJA
 
11.55     Przerwa kawowa
 
12.10     Panel 4. Zarządzanie brd
                12.15     Doświadczenia z wdrażania metody oceny wpływu planowanej drogi na Brd w sieci dróg współpracujących
                12.30     12 lat wdrażania audytu Brd w Polsce- doświadczenia i rekomendacje
                12.45     Niemieckie doświadczenia z wdrażania audytu Brd
                13.00     DYSKUSJA
 
13.30     Lunch
 
                14.30     Kontrola brd – koncepcje i praktyczne wdrożenia z perspektywy europejskiej
                14.45     Klasyfikacja bezpieczeństwa odcinków na sieci drogowej – doświadczenia niemieckie
                15.00     Doświadczenia i możliwości wykorzystania oceny ryzyka na drogach prowadzonych w ramach
Programu  Euro RAP – FRIL
                15.15     DYSKUSJA
 
15.45     Przerwa kawowa
 
16.00     Panel 5. Doświadczenia zagraniczne,  efekty wdrażanych rozwiązań poprawy brd
                16.05     Problem  udziału pojazdów ciężkich w ruchu w aspekcie drogowych barier ochronnych i poprawy brd
                16.20     Bezpieczeństwo ruchu drogowego w USA – stosowane rozwiązania, uzyskane i oczekiwane efekty
                16.35     Wpływ podejmowanych rozwiązań w zakresie infrastruktury drogowej na stan brd w Wielkiej Brytanii
                16.50     DYSKUSJA
 
17.20     Przerwa kawowa
 
17.35     Panel 6. Badania naukowe wspomagające tworzenie bezpiecznej infrastruktury
                17.40     Doświadczenia zagraniczne w zakresie badań wpływu rozwiązań drogowych na bezpieczeństwo ruchu
                17.55     Wkład prac naukowych w tworzenie bezpiecznej infrastruktury w Australii
                18.10     Rola badań  naukowych w rozwoju sieci drogowej w Polsce i poprawa jej bezpieczeństwa               
                18.25     DYSKUSJA
18.45     Uroczyste zamknięcie Kongresu
 
20.00     Kolacja
 
6 grudnia, czwartek
09.00     Zbiórka w lobby hotelu
Przejazd na miejsce symulacji
10.30     Ćwiczenia służb ratowniczych na nowo otwartej drodze S8 podczas symulowanego wypadku drogowego z udziałem straży pożarnej, policji, pogotowia ratunkowego i służby drogowej
11.15     Powrót do hotelu
 
12.00     Lunch