Na przełomie października i listopada GDDKiA Oddział w Warszawie wraz z biurem projektowym „Transprojekt Warszawa” zorganizowali spotkania informacyjno-konsultacyjne dotyczące projektu: opracowywanej Koncepcji Programowej oraz Programu Funkcjonalno Użytkowego budowy drogi ekspresowej S8 na odcinku Drewnica – Radzymin.
Zgodnie z ogłoszonym harmonogramem, spotkania odbyły się w pięciu gminach: Radzymin, Marki, Kobyłka, Zielonka i Wołomin.
Zainteresowanie było duże. Przybyło ponad 160 osób i złożono 14 wniosków. GDDKiA wraz z projektantem dokonały analizy wniosków pod kątem możliwości ich spełnienia biorąc pod uwagę możliwości techniczne, ekonomiczne i środowiskowe. Każdy z wnioskodawców otrzymał indywidualną odpowiedź.
Poniżej zamieszczone zostały protokoły z poszczególnych spotkań (do pobrania). Z protokołów usunięte zostały dane osób prywatnych, ponieważ udostępnienie ich stanowiłoby przetworzenie danych osobowych, które zgodnie z Ustawą o Ochronie Danych Osobowych, wymaga wyrażenia zgody osoby, której dane dotyczą. Zgoda taka nie została wyrażona, w związku z tym przetwarzanie danych jest niedopuszczalne.
Pełna dokumentacja znajduje się do wglądu w Wydziale Dokumentacji warszawskiego Oddziału GDDKiA, ul. Mińska 25.
Główne parametry techniczne drogi
klasa drogi -S
prędkość projektowa - 100 km/h
nośność - 115 kN/oś
całkowicie ograniczona dostępność
dwie jezdnie o szerokości 2 x 10,5 m (węzeł "Drewnica" - do obwodnicy Radzymina)
- realizacja 2x3 pasy
pas rozdziału o szerokości: 5 m
obustronny pas awaryjny o szerokości : 2,5 m
fragmentaryczne jezdnie serwisowe dla zachowania ciągłości powiązań i obsługi lokalnej.
Nowa trasa wpłynie na poprawę bezpieczeństwa użytkowników. Skróci również czas podróży, zwiększy komfort jazdy, zmniejszy koszty związane z eksploatacją pojazdów i ograniczy emisję spalin poprzez poprawę płynności ruchu.