W związku z opracowywaną koncepcją programową rozbudowy drogi krajowej nr 8 do parametrów drogi ekspresowej od węzła z drogą wojewódzką 579 w Radziejowicach do węzła Paszków z drogą wojewódzką 721 w Wolicy, GDDKiA Oddział w Warszawie zaprasza wszystkich zainteresowanych na spotkanie informacyjne z udziałem władz samorządowych oraz mieszkańców gminy, które odbędzie się dnia 24 stycznia 2013 r. o godzinie 15:00 w siedzibie Gminy Nadarzyn przy ul. Mszczonowskiej 24.
Spotkanie to stanowi uzupełnienie do przeprowadzonego w kwietniu 2012 r a wynika z licznych wniosków mieszkańców dotyczących rozwiązań technicznych w rejonie węzła „Młochów.
Planowana rozbudowa drogi krajowej nr 8 ma na celu dostosowanie istniejącej drogi do parametrów drogi ekspresowej na odcinku od węzła z drogą woj. nr 579 w Radziejowicach do węzła Paszków z drogą woj. nr 72 w Wolicy.
Projektowany odcinek DK8 długości 21,7 km, położony jest w województwie mazowieckim, na terenie powiatów: pruszkowskiego, grodziskiego i żyrardowskiego, i na obszarze gmin: Radziejowice, Żabia Wola, Nadarzyn i przebiega przez grunty miejscowości: Radziejowice, Krze Duże, Słubica, Oddział, Bukówka Nowa, Huta Żabiowolska, Żabia Wola, Przeszkoda, Siestrzeń, Rozalin, Kostowiec, Urzut, Stara Wieś, Rusiec, Nadarzyn, Paszków, Wolica.
Na opracowanym odcinku przewidziano 3 węzły drogowe: Żabia Wola, Siestrzeń, Młochów, Nadarzyn.
Istniejące obiekty mostowe zostaną zmodernizowane i poszerzone o przejścia dla zwierząt.
Dodatkowo powstaną nowe obiekty nad drogą.
Główne parametry techniczne drogi
- długość odcinka – 21,7 km
klasa drogi – S,
prędkość projektowa – 100 km/h,
nośność – 115 kN/oś,
kategoria ruchu – KR6,
całkowita ograniczona dostępność (dostępność tylko w węzłach),
ilość jezdni – 2,
szerokość pasów ruchu – 2 x 3,5 m + 2,5 m pas awaryjny,
pas dzielący – 12 m (uwzględnia rezerwę pod przyszłą rozbudowę obydwu jezdni do przekroju 3 x 3,5 m).
Nowa trasa wpłynie na poprawę bezpieczeństwa użytkowników i usprawni ruch na DK 8. Skróci również czas podróży, zwiększy komfort jazdy, zmniejszy koszty związane z eksploatacją pojazdów, ograniczy emisję spalin i toksycznych składników poprzez poprawę płynności ruchu.